Mitä itseänne miellyttäviä nimiä ette voisi antaa lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuli

Vieras
ja miksi?

Minä pidän esim. nimistä Maya ja Aura, mutta tuttavapiirissä on samannimiset henkilöt (Maya = siis Maija), joista en niin välitä, enkä halua antaa lapselle nimeä joka muistuttaa jostakin epämieluisasta vaikka nimi olisi kaunis. Yleensäkin monet kivat nimet karsiutuvat sillä perusteella, että joku entinen luokkakaveri on ollut saman niminen, jne... Mieluiten antaisin nimen, jota ei kenelläkään tutulla ole, paitsi jollain rakkaalla sukulaisella/ystävällä tai edesmenneellä isovanhemmalla tms.

Jakakaa täällä lempparinimenne, mitä ette tule koskaan itse käyttämään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
:laugh: Joo, tuo on paha! Ainakin jos aikoo lähettää lastaan Englannin maalle.

Mun mielestä Elin on suomenruotsalaisittain äännettynä kaunis nimi, mutta suomalaisittain ei sit oikein pelitä :)

Olen jo tosi kauan ajatellut, että naisen nimi Kustaava (Niskavuoresta varmaan aikanani ekan kerran ooin sen kuullut) on tosi kaunis. Vieläkin se kuullostaa mun korvaan ihanalta, mutta, niin no, pitääkö selittää miksi ei voi sitä antaa ;) Jo mielikuvituksetonkin 2-vuotias varmaan keksii tosta sekunnissa aika monta väännöstä, eli tyttö olisi kyllä takuuvarma tarhakiusattu...

Alkuperäinen kirjoittaja ämkei:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Pidän luonnonnimistä ja sellaista, mitkä merkkaavat jotain. Mutta mielestäni ihmisen nimi ei ole sellainen millä leikitään.

Siis, että et antaisi lapselle nimeksi vaikkapa "Meri"?

Meri ei ole nimi mistä erityisemmin pidän. Pidän luonnonnimistä, mutten tietenkään kaikista mitkä siihen aiheeseen viittaa.

Yhteistyössä