Mitä jalkaan ennen vauvamahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bintje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bintje

Vieras
Olen rv 10+0 ja tavan housut ahdistaa. Saan jalkaan mut hetken päästä tulee niin inhottava olo että pakko heittää pois :x Mammahousut pysyy päällä jos en istu tai kyyki :/ Eli ei voi oikein vielä käyttää. Verkkareita tulee pidettyä mut välillä tekis mieli jotain muutakin laittaa. Lapsi on kolmas ja kun tuota ylipainoakin on ihan tarpeeksi ja edellisistä jäänyt kunnon vatsamakkarat niin ei kauhean kaunista :'( Vaatekokokin on muutenkin jo (42)44-46 niin ei paljoo tee mieli ostaa isompaa...eikä ne sit enää oikein istu pyllystä ja reisistä...Vauvamasuksi ei kai vielä voi sanoa vaikka pömpöttääkin jo... Jos oikein haluisin esitellä voisin laittaa kireätä paitaa niin näyttäisi olevan jo toodella pitkällä ;) Ylämahakin kun pömpöttää. Mut mitä jalkaan?

Entäs mistä kivoja pitkähköjä paitoja? Inhoon paitoja jotka just ja just yltää vyötärölle :x Mistä paita joka tulisi kunnolla lanteille? Tykkäisin muutenkin sellaisia käyttää.

Hanki tosiaan pitkiä paitoja ja jätä tavallisista housuista vetoketju raolleen. Kuminauha napinläven ja napin väliin. Ainakin H&Mlla on joku mallisto jossa paidat on ihan ylipitkiä ja olen itse raskausaikana käyttäy niitä. Samoin Lindexillä on joitain ihan perus trikoopaitoja jotka vähän pidempiä.

osta hiukan isompia housuja kuin tavallisesti. Niissä ei ole erikseen sitä mahan kohtaa "korostettu" mutta vy on kuitenkin isompi =) Niin minä ainakin tein. Käytän normaalisti kokoa 38 ja ostin 40. Tosin lihoin muutenkin tasaisesti joka puolelta (lihominen alkoi heti kun tulin raskaaksi)... :whistle: :ashamed:

Niin ja niitähän voi käyttää sitten myös synnytyksen jälkeen, jos ei heti mahdu normaalikokoisiin vaatteisiin :) <br><br>

Täällä vähän sama ongelma....

Raskausviikkoja 11+3 ja housut puristaa.
Pidänkin siis ylänappia kiinni ja vyötä löysällä ja pitkää paitaa peittona.
Autossa ja sohvalla sitten istun ihan julkeesti housut auki.

Onneksi tulee jo sen verran lämmin että voi ruveta mekkoja pitämään ennen kuin hankkii mammahousut.

Ongelma tämäkin, mutta Ihana ongelma! :D

Jotenkin ihana kysymys. Onnea, jos saa jo toivotella :flower: Itse tykkäsin siisteistä, vyötäröltä säädettävistä stretshousuista, college-housuista, joissa matala vyötärö ja hieman levenevät lahkeet (sai silittämällä polvipussit pois), myös joustavat kapeahkot hameet oli kivoja (töissä). Näiden kanssa käytin tunikoita, puseroita joissa "mekkomainen" alaosa. Tosi nättejä saa nytkin H&M:lta. Jossain vaiheessa tykkäsin myös farkkuhaalarista, mutta se oli tosi kuuma :/

Kuopusta odottaessa säädin lasten henkkeselit pisimmilleen ja käytin niitä äitiyshousujen kanssa paidan alla. Talvella oli helppo peittää ne paksulla paidalla.

Nyt on paljonkin pitkiä paitoja kaupoissa. Vanhemmat tädit epäilivät niitä äitiyspaidoiksi, kun on leveähkö helma tiukan rintamuksen alla :D

Kiitos kaikille vastanneille ja onnittelijoille :flower: (ultassa nähty sikiö ja syke rv 7+2)
Ihanaa on tämä odotus :) kovasti vaan odotan jo sitä vauvamahaa et pääsisin kunnolla esittelemään :D Äippävaatteita on ihan kivasti kaapissa, kirppari löytöjä ja siskon kaa puokkiin hankittuja.
Pitää yrittää saada muksut hoitoon joku päivä ja lähtee shoppailee :) Jos vaikka jotkut kivat strech farkut löytäs ja pari pidempää paitaa. Ihanaa että tulee kesä!! Aattelin hameita ostaa vaikka hame ihminen en olekkaan. Mut ne on varmaan vilposia ja rentoja kesällä.

Pömppiksen muuttumista vauvamasuksi odotellessa :)

Onnittelut minunkin puolestani :flower:

Mä olen jo tympääntynyt :ashamed: tähän odotukseen rv 30+4.Olo on tukala ja masu tiellä, yöt menee valvoessa ja vessassa ravaamisessa.
Odotan vaan että tulis heinäkuu ja tämä, kuten edelliset käynnistettäisiin myös aikaisemmin.Odotus ei sovi mun kropalle/elimistölle.
Viides raskaus kyseessä.Mutta toisaalta kyllä tämän kestää, kun saa sitten pikkuisen nyytin kainaloonsa :heart:

Itse olen käyttänyt sellaisia mahan alle jääviä (under the belly) äitiyshousuja. Paitsi että ne on toimineet hyvin ihan siitä odotuksen alusta loppuun asti, olen käyttänyt niitä synnytyksen jälkeenkin ennenkun maha on palautunut ennalleen.
Mun housut on tuolta www.bebes.fi mutta kun äsken katsoin, niin kyseisiä elly-B housuja siellä ei enää näyttänyt olevan, joitakin muita samanlaisia kyllä.
Olen kait ruumiinrakenteeltani sellainen, että maha pullahtaa esiin hyvin varhain ja jostain viikosta 9-10 olen noita housuja jo taas pitänyt.

Niin ja nythän ovat muotia sellaset tunikat ja "pitkät paidat". Ainakin KappAhlista saa tosi kivan näkösiä.Ja tais Lindexikin mainostaa erilaisia tunikoita. Itselläni ne ainakin peittää hyvin raskaudesta jääneet makkarat. :)

Yhteistyössä