Mitä järkeä on työttömänä ollessa käydä tekemässä satunnaisia työkeikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja + - 0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
0

+ - 0

Vieras
Liitto vähentää päivärahoista tismalleen sen summan minkä saa palkkaa. Eli ei mitään järkeä. Itse olin yhden viikonlopun töissä tuuraajana ja sain kivasti rahaa ja nyt tismalleen se summa väheni päivärahoista. Eli se oli yksi ja sama rahallisesti, että olisinko ollut töissä vai viettänyt senkin viikonlopun perheeni kanssa.

Ei saa vähentään koko summaa! Mikä liitto toimii noin? IAET-kassalla ainakin systeemi että puolet tuloista otetaan huomioon. Itse olin lomautettuna, opiskelin samalla ansiosidonnaisella päivärahalla ja tein keikkahommaa. Jos tienasin kuussa esim. 500€ niin päivärahasta vähennettiin 250€.

[QUOTE="Minttu";26559949]Jos valtiovalta oikeasti haluaisi vähentää työttömyyttä se tekisi tällekin asialle jotain! Ei siis mitään järkeä kun ei työtön motivoidu![/QUOTE]

Ei tuo keikkailu kannata ollenkaan. Pakko varmaan seuraavalla kerralla vain kieltäytyä, kun ei rahallisesti mitään järkeä käydä silloin tällöin satunnaisesti työssä.

Ei tuo keikkailu kannata ollenkaan. Pakko varmaan seuraavalla kerralla vain kieltäytyä, kun ei rahallisesti mitään järkeä käydä silloin tällöin satunnaisesti työssä.

No mutta saahan siinä jalkaa ovenrakoon kuitenkin. Jos oikeasti on tahtomattaan työtön niin tekee sitä keikkaa jotta saisi joskus mahdollisesti sieltä vaikka pidemmän sijaisuuden tai vakityön.

Sitä järkeä, että pysyy järjissään ja kontaktit työelämään vireinä.

Kokoaikaisen työllistymisen mahdollisuus on melko lailla parempi, kun osoittaa itse olevansa aktiivinen ja motivoitunut työntekijä. Työkokemuskin kasvaa paremmin tekemällä kuin kotona istumalla.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Itse sain työttömänä Kelalta rahat, ja totesin että on kyllä ihan turhaa hommaa käydä töissä.
Mutta kävin silti. Rahallisesti siitä ei hyödy oikeastaan mitään, ja kauhea paperisota sen kanssa
että saa selvitettyä työpäivät ja toimitettua ne paperit kelaan oikeaan aikaan. Ja usein niitä
saa työnantajilta odottaa. Mutta tulipahan tehtyä, tykkäsin kyllä käydä töissä. Mutta mietin
vaan, että ymmärrän ettei joku siihen rumbaan halua lähteä.

No mutta saahan siinä jalkaa ovenrakoon kuitenkin. Jos oikeasti on tahtomattaan työtön niin tekee sitä keikkaa jotta saisi joskus mahdollisesti sieltä vaikka pidemmän sijaisuuden tai vakityön.

Juuri näin. Kaikki aktiivisuus - olipa se keikkatyötä tai työelämävalmennusta - osoittaa tuleville työnantajille, että ihmisellä on työmotivaatiota ja asenne kohdallaan. Sitä kautta myös verkostuu, minkä avulla kuulee paremmin avoimista työpaikoista tai voi tiedottaa omasta halusta ottaa vastaan työtä, jos joku sattuu kaipaamaan hyvää, vapaana olevaa työntekijää.

Sitä järkeä, että pysyy järjissään ja kontaktit työelämään vireinä.

Kokoaikaisen työllistymisen mahdollisuus on melko lailla parempi, kun osoittaa itse olevansa aktiivinen ja motivoitunut työntekijä. Työkokemuskin kasvaa paremmin tekemällä kuin kotona istumalla.

Pysyn ihan hyvin järjissäni kun opiskelen työttömänä. Mutta ei tuo kannusta työhön kyllä millään lailla kun vähentävät kaiken. Itse kanssa luulin, että vähentävä vain osan siitä.

Itse käyn koska
-haluan tehdä muutakin kuin "maata kotona", virkistävää tehdä myös töitä
- työkokemus
- rakastan työtäni
- olen niin kummajainen että haluan elättää itse itseni ja kantaa korteni kekoon tässä yhteiskunnassa enkä vaan imeä siitä irti kaiken minkä saan

Kyllä se totuus on, että 99% ihmisistä tekee töitä vaan sen palkan takia elättääkseen sillä itsensä ja jos siitä rokotetaan ei se ainakaan kannusta edes osa-aikaiseen työskentelyyn. Turha väittää muuta.

Pysyn ihan hyvin järjissäni kun opiskelen työttömänä. Mutta ei tuo kannusta työhön kyllä millään lailla kun vähentävät kaiken. Itse kanssa luulin, että vähentävä vain osan siitä.

Mun mielestä sun kannattaa vaan opiskella sitten. Itsekin opiskelin työttömyystuella, ja tein niitä sijaisuuksia vasta viimeisenä keväänä, lähinnä siksi että saan vähän jalkaa oven väliin jonnekin. Se onnistuikin ja nyt on töitä tiedossa :)

Jaa..no jos työttömyys vähenisi sitten pätkätyötä tekemällä niin miksei valtio sitten hyödynnä tätä lisäämällä ihmisten motivaatiota edes esim. pienellä verohelpotuksella?

[QUOTE="vieras";26560062]Itse käyn koska
-haluan tehdä muutakin kuin "maata kotona", virkistävää tehdä myös töitä
- työkokemus
- rakastan työtäni
- olen niin kummajainen että haluan elättää itse itseni ja kantaa korteni kekoon tässä yhteiskunnassa enkä vaan imeä siitä irti kaiken minkä saan[/QUOTE]

-Varmaan aloittajakin mielellään tekisi muuta kuin "makaisi kotona", ja tekeekin koska hän opiskelee. :)
-Aloittaja nimenomaan on varmaankin hakemassa työkokemusta, olisi kuitenkin järkevää että työstä kostuu muutakin kuin kokemuksen, varmaan suurin osa ihmisistä tekee työtä kuitenkin saadakseen siitä rahallista hyötyä
-Aloittajakin on varmaan kaltaisesi kummajainen, ei hän ainakaan vaikuta ihmiseltä, joka ei "kanna korteaan kekoon tässä yhteiskunnassa" tai "vaan imee siitä irti kaiken minkä saa", vaan ennemminkin ihmiseltä, joka opiskelee uutta ammattia ja samalla työskentelee, mutta pohtii sen järkevyyttä kun siitä ei saa mitään taloudellista etua.

Työkokemus, vaihtelu, jalkaa oven väliin, sekä se tunne kun pystyy itse tekemään jotain elättääkseen itseään ja perhettään, eteenpäin pyrkiminen pienin askelin.

Mulla on yhden kerran elämässäni ollut tuollainen tilanne. Sen ainoan kerran siis, jolloin olin työttömänä. Silloin sain ensin lyhyen pätkän, joka oli vissiin viikon. Tein sen. Samasta paikasta sain vielä monta muutakin pätkää, pisin oli 3 kk ja joskus oli vain 1 päivä kerrallaan ja sitten taas pari viikkoa väliä. Olin työttömänä puoli vuotta, jona aikana kävin myös yhden työvoimapoliittisen kurssin, jonka työharjoittelusta tuli mulle ensin pätkätyö, sitten vakituinen työ ja sitä kautta olen nykyään ihan mun voisi sanoa kutsumustyössä, johon olen portaittain siirtynyt. Alkuun piti käydä töissä kaukana ja määräaikaisena, siitä pääsin vakkariksi ja pikkuhiljaa lähemmäs kotia. Nyt on työpaikka lähellä, vakituinen, on aika liukuvat työajat ja muuta mukavaa :) Ja pidän työstäni!

Työttömyysturvan ainakin pitäisi olla viimeinen oljenkorsi. Ihmisen kuuluisi hankkia töitä ja jos ei mitenkään onnistu, niin vasta sitten tukeutua yhteiskunnon elätykseen. Tottakai jos töitä saa niin niitä tehdään jos työtön on! Itsestään selvää. Siis niin ainakin olen luullut... :/

-Varmaan aloittajakin mielellään tekisi muuta kuin "makaisi kotona", ja tekeekin koska hän opiskelee. :)
-Aloittaja nimenomaan on varmaankin hakemassa työkokemusta, olisi kuitenkin järkevää että työstä kostuu muutakin kuin kokemuksen, varmaan suurin osa ihmisistä tekee työtä kuitenkin saadakseen siitä rahallista hyötyä
-Aloittajakin on varmaan kaltaisesi kummajainen, ei hän ainakaan vaikuta ihmiseltä, joka ei "kanna korteaan kekoon tässä yhteiskunnassa" tai "vaan imee siitä irti kaiken minkä saa", vaan ennemminkin ihmiseltä, joka opiskelee uutta ammattia ja samalla työskentelee, mutta pohtii sen järkevyyttä kun siitä ei saa mitään taloudellista etua.

Minä en puhunutkaan mitään aapeesta vaan kerroin miksi minä teen töitä ;)
Ja opiskellessakin tienattu euro vähentää 50 senttiä päivärahasta mutta ehkäpä juuri aapeen kaupungissa on eri säännöt kuin täällä.

Minä en ainakaan nauti työnteosta muuten kuin rahan takia. Jos sitäkään hyötyä ei olisi, niin en kävisi töissä. Varsinkaan viikonloppuna tai iltaisin, jos se olisi mun perheeltä pois.

Ihmiset jotka olleet ainakin vuoden työttömänä tai pidempäänkin ja saavat töitä, osaavat arvostaa sitä työtä erilailla kun sellaiset jotka ei työttömänä ole olleet lainkaan tai vain pari kk.

Voi tutustua erilaisiin työpaikkoihin ja työnantajiin, antaa ikäänkuin työnäytteitä osaamisestaan ja persoonastaan, ja sitä kautta voi päästä vakinaisiinkin töihin.

Kyllä on ihmiset nykyään itsekkäitä, pinnallisia ja laiskoja, mukavuudenhaluisia.
Yhtään ei mietitä omaa napaa pidemmälle. Miettikää jos kaikki tekis noin?
Toi nyt vaan on väärin. Suomessa on helppo käyttää valtiota hyväkseen.

Yhteistyössä