Mitä jos ei ehdikään saamaan epiduraalia...?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä menin kipushokkiin. Olin vain, en tehnyt mitään. Olin kirkunut monta tuntia, mutta enää en jaksanut edes sanoa, että tappakaa mut. Käskettiin kääntyä, en kääntynyt, en voinut liikkua. Kipu ei ollut enää kipua, se oli helvetti jo. Olin saanut jo 2 tajuttomuus-kouristuskohtausta ja koko kroppa tärisi krampeissa. Kieli turposi, mies oli hysteerinen jo. Kätilöt sanoi, että homma jatkuu, läimivät poskille ja huusivat, että tapat vauvasi, jos et viitti hengittää.

Sitten huoneeseen oli tullut lääkäri, joka karjaisi ovella: mitä helvettiä täälä tapahtuu? leikkuriin ja heti, äiti on shokissa jo. Sitten oli lakannut hengittämästä. Hätäsektiossa syntyi terve lapsi ja minä en muista ekoista kolmesta päivästä sairaalassa yhtään mitään.

Sorry tää purkaus. Asiaton tähän. Jäi kammo, ISO kammo.

Kaverilla on aika kauhea synnytyskokemus ja syynä siihen oli kätilö. Synnytyksessä tehtiin pahoja virheitä ja toipumiseen meni yli puoli vuotta ja 2 korjausleikkausta. Sairaalassa oli kysytty haluaako kaverini tehdä valituksen mutta oli niin sekaisin vielä synnytyksen jälkeisenä päivänä että ei tehnyt asialle mitään. Seuraava synnytys kaverillani on sektio lääkärin suosittelemana. Eli tiedän että asiat voivat mennä pieleen ja pahasti... :(

Mutta synnytykset voivat myös mennä hyvin =)
Mulla oli ensimmäinen synnytys kamala kokemus ja ajattelin monta kuukautta että koskaan en enään synnytä!
Mutta muut synnytykset ovat sitten olleet helpompia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä menin kipushokkiin. Olin vain, en tehnyt mitään. Olin kirkunut monta tuntia, mutta enää en jaksanut edes sanoa, että tappakaa mut. Käskettiin kääntyä, en kääntynyt, en voinut liikkua. Kipu ei ollut enää kipua, se oli helvetti jo. Olin saanut jo 2 tajuttomuus-kouristuskohtausta ja koko kroppa tärisi krampeissa. Kieli turposi, mies oli hysteerinen jo. Kätilöt sanoi, että homma jatkuu, läimivät poskille ja huusivat, että tapat vauvasi, jos et viitti hengittää.

Sitten huoneeseen oli tullut lääkäri, joka karjaisi ovella: mitä helvettiä täälä tapahtuu? leikkuriin ja heti, äiti on shokissa jo. Sitten oli lakannut hengittämästä. Hätäsektiossa syntyi terve lapsi ja minä en muista ekoista kolmesta päivästä sairaalassa yhtään mitään.

Sorry tää purkaus. Asiaton tähän. Jäi kammo, ISO kammo.

Kaverilla on aika kauhea synnytyskokemus ja syynä siihen oli kätilö. Synnytyksessä tehtiin pahoja virheitä ja toipumiseen meni yli puoli vuotta ja 2 korjausleikkausta. Sairaalassa oli kysytty haluaako kaverini tehdä valituksen mutta oli niin sekaisin vielä synnytyksen jälkeisenä päivänä että ei tehnyt asialle mitään. Seuraava synnytys kaverillani on sektio lääkärin suosittelemana. Eli tiedän että asiat voivat mennä pieleen ja pahasti... :(

Anteeksi, saanko udella? Arvaisin että kaverillasi on tullut jonkinlainen repeämä, jos jouduttu korjailemaan ja jos noin vaikea niin ilmeisesti repesi peräsuoleen asti? Ei tietysti ole pakko kertoa, mutta alkoi vaan kiinnostamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä menin kipushokkiin. Olin vain, en tehnyt mitään. Olin kirkunut monta tuntia, mutta enää en jaksanut edes sanoa, että tappakaa mut. Käskettiin kääntyä, en kääntynyt, en voinut liikkua. Kipu ei ollut enää kipua, se oli helvetti jo. Olin saanut jo 2 tajuttomuus-kouristuskohtausta ja koko kroppa tärisi krampeissa. Kieli turposi, mies oli hysteerinen jo. Kätilöt sanoi, että homma jatkuu, läimivät poskille ja huusivat, että tapat vauvasi, jos et viitti hengittää.

Sitten huoneeseen oli tullut lääkäri, joka karjaisi ovella: mitä helvettiä täälä tapahtuu? leikkuriin ja heti, äiti on shokissa jo. Sitten oli lakannut hengittämästä. Hätäsektiossa syntyi terve lapsi ja minä en muista ekoista kolmesta päivästä sairaalassa yhtään mitään.

Sorry tää purkaus. Asiaton tähän. Jäi kammo, ISO kammo.

Kaverilla on aika kauhea synnytyskokemus ja syynä siihen oli kätilö. Synnytyksessä tehtiin pahoja virheitä ja toipumiseen meni yli puoli vuotta ja 2 korjausleikkausta. Sairaalassa oli kysytty haluaako kaverini tehdä valituksen mutta oli niin sekaisin vielä synnytyksen jälkeisenä päivänä että ei tehnyt asialle mitään. Seuraava synnytys kaverillani on sektio lääkärin suosittelemana. Eli tiedän että asiat voivat mennä pieleen ja pahasti... :(

Mun neurologi puolsi sektiota jo ennen synnytystä. Äitipolilla ei huomioitu ollenkaan tätä. Toista lasta odottaessani ja mennessäni synnytystapa-arvioon lääkäri vilkaisi papereitani ja sanoi: eiköhän tämä leikata ilman mitään miettimistä.

Kun synnystystäni silloin jälkeen päin yritettiin purkaa ja läpi käydä, en kyennyt siihen. Istuin vain pää käsien välissä ja yritin olla itkemättä. Halusin kotiin vauvan kans. En halunnut puhua asiasta, en halunnut nähdä tai kuulla mitään koko touhusta. Olin paniikissa. Kätilö toivotti hyvää jatkoa sitten.

Mulle suositeltiin terapiaa neuvolasta. En mennyt tyhmyyttäni. Ja mietin, että jos menen terapiaan, niin joudun synnyttämään joskus, koska asia ois sitten muka ok. Tyhmä. Mutta tossa synnytyksessä kaikki meni pieleen.
 
Mulla oli molemmissa synnytyksissä epiduraali ja silti sattui niin, niiin paljon. Että jos sitä ei olis ollu niin...
mutta minä olin molemmilla kerroilla ajoissa synnärillä, lähdin kun matkaa on 30 km enkä saattanut enää istua. Milläs seisoskelet autossa?
 

Yhteistyössä