Mitä jos ei ulkoile tarpeeksi vauvan kans,mitä tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sanotaan, että ulkona pitäisi olla ainakin kaksi tuntia päivässä! Mitä jos ulkoilu onkin max. yksi tunti päivässä tai ei edes joka päivä, mitä sitten tapahtuu? Onko lapsen terveys vaarassa? Eikö lapsi pärjää ilman jatkuvaa ulkoilua?

Olen kai 'huono' äiti, kun en joka päivä jaksa ulkoilla, mutta muuten kotona hommailen lapsen kanssa...:/

Mielipiteitä?

Eihän etelän kuumissa maissakaan äidit vaunujen kans heilu koko ajan ulkona, vaan kahvittelevat esim. naapurilla ja sit leikki-ikäisenä lapset leikkivät pihalla keskenään. Silti niistä kasvaa terveitä ja hyvinvoivia aikuisia. Suomessa tuntuu,et on koko ajan pakko vaan ulkoilla, tottakai, raitis ilma on tärkeää ja ulkona pitää käydä, mut joka päivä kaksi tuntia...

kyl meiä poika selvis iha hyvi vaikka ei joka päivä oltu ulkona 2h.. eihän sitä talvisin edes voi olla jos ei sitten ravaa montaa kertaa lyhyitä pätkiä..

mä meen niinku kelit sallii ja itse jaksaa.. siinä mitää aikaa mitata.. jonain päivinä ei mennä ollenkaan ulos ja jonain päivinä saatetaan olla melkein koko päivä ulkona..

se on se maalaisjärki.. en usko että kuitenkaan olet viikko tolkulla sisällä vältellen aurinkoa.. ihan normaalia elämää voit viettää..

No, ei kuule tapahdu mitään kauheata. itselläni on kaksi pientä lasta- alle viisi vuotiaita. Ulkoilemme ainakin kerran päivässä noin 1- 1 1/2. kyllä se on meille riittänyt ihan hyvin. Sinun ei kannata kuunnelle liikaa muiden neuvoja, vaan tee niinkuin teille itsellenne parhaiten sopii. Onhan se tärkeää saada välillä raitista ilmaa , mutta ole ottamatta asiasta turhaa stressiä. Tsemppiä jatkoon!!!!!!!

Kuka tykkää mitenkin, mutta itse en ota paniikkia ulkoiluista. Vauva nukkuu 2-3 tunnin unet parvekkeella joka päivä, että välttämättä ei käydä muuten ulkona. Silloin tällöin vaunulenkillä. Kunhan vähän kasvaa ja oppii itse liikkumaan niin ulkoilu yhdessä lisääntyy!
No hätä! ; )

Minkä ikäinen vauvasi on? Oma 3 kk nukkuu ulkona aamusta 2-3 tuntia. En sen enempää aina ulkoile, mutta kiva on iltapäivällä itsekin pistää nokkansa ulos. Siksi illalla kävellään pieni lenkki. Mutta tuskin tapahtuu yhtään mitään, vaikka ette ulkoilekaan.

Kiitos teille! Tuota minäkin ajattelin! Tottakai me ulkoillaan silloin tällöin,ei tosiaankaan viikkotolkulla olla sisällä:) Poika nukkuu päikkärit kyllä sisällä.

Mielestäni rakkaus lapseen,on hyvän äitiyden mekki, ei suorittaminen!:)

Meidän pojat 2kk nukkuu 2-3h päikkärit ulkona. Muuten me ei ulkoilla kuin satunnaisesti. Ei ulkoiltu hirveesti esikoisenkaan (nyt 2,5v) kanssa ja ihan on terve poju hänkin!

Eihän sitä pakko ole ulkoilla jos muuten menee kivasti.

Mun tyttö on vuoden iästä asti "vaatinut" vähintään tunnin ulkoilutuksen päivässä kelistä riippumatta. Jos (terveenä) on koko päivän sisällä, niin ruoka maistuu huonosti ja yö on ihan karmea. 2-3 tuntia ulkoilua päivässä taas antaa koko perheelle rauhaisan yön :)
Tämä on kyllä täysin lapsikohtaista, ei kaikki ole niin energisiä :)

Mitä te muuten laskette ulkoiluksi? Tietty ihan pienillä vauvoilla vaunuissa nukkuminenkin on ulkoilua, mutta vähän isommat? Esim. onko teidän mielestä kauppareissu rattailla ulkoilua taaperolle? Siis ei tietenkään se kun ollaan kaupassa sisällä, mutta matkat? Kuinka paljon esim. 1-vuotiaanne leikkivät ja kävelevät pihalla? Meillä on ulkoilut nyt lumen tultua olleet enemmän rattaissa istumista, kun ei vasta kävelemään oppinut meinaa millään pysyä pystyssä liukkaalla. Toki välillä kävelee itsekin, toivottavasti harjoitus tekee mestarin... Lapsi kaipaa ulkoilua, mutta toisaalta rattaissa istuessa ei pääse purkamaan energiaa. 2 tuntia päivässä rattaissa istumista ei ehkä ole sekään terveellistä? Paitsi kärryjä työntävälle äidille...

Yhteistyössä