Mitä, jos eron jälkeen toinen ei saa asuntoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ongelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Ongelma"

Vieras
Miten lasten tapaamiset kannattaisi järjestää? Haluaisimme vuoroviikot, mutta mies ei tunnu saavan asuntoa mistään. Jatkaisitteko yhteiselämää sen vuoksi vai jatkaisitteko kylmästi omaa elämäänne vastaavassa tilanteessa?

Ja se ei onnistu, että mies jäisi tähän ja itse lähtisin, koska hän ei pysty maksamaan tämän asunnon vuokraa. Mies hakee siis kaupungilta. Mutta Helsingissä asumme ja asunnoista on pulaa. Yhteiselämä on jatkuvaa riitaa, joten eroa kyllä haluaisimme molemmat. Mutta mitä tehdä, jos ero johtaa toisen asunnottomuuteen?

Niinpä sitä mietinkin. Pitäisikö vaan jäädä asumaan yhdessä, vaikkei haluaisi ja vaikka se tarkoittaa jatkuvaa riitaa ja pahaa mieltä. Vai pitäisikö vaan jatkaa elämäänsä välittämättä, miten miehelle käy. Ja miten sitten lasten suhde isäänsä - en kuitenkaan haluaisi sen katkeavan, ja kuten kirjoitin toiveena olisi kuitenkin tasa-arvoinen vanhemmuus myös eron jälkeen.

Tosi ikävä ongelma. Miten itse tekisitte?

[QUOTE="Ongelma";30544885]Niinpä sitä mietinkin. Pitäisikö vaan jäädä asumaan yhdessä, vaikkei haluaisi ja vaikka se tarkoittaa jatkuvaa riitaa ja pahaa mieltä. Vai pitäisikö vaan jatkaa elämäänsä välittämättä, miten miehelle käy. Ja miten sitten lasten suhde isäänsä - en kuitenkaan haluaisi sen katkeavan, ja kuten kirjoitin toiveena olisi kuitenkin tasa-arvoinen vanhemmuus myös eron jälkeen.

Tosi ikävä ongelma. Miten itse tekisitte?[/QUOTE]

Jos olisin miehesi niin koittaisin saada asuntoa jostain, se sitten tarkoitaa johonkin 20m2 asuntoon tyytymistä jos ei ole varaa isompaan. Lapsia niin pienessä asunnossa on tietty vaikeaa tavata.
Asunnon saataa saada kaupungilta jos ottaa vastaan mitä vaan ja mistä vaan eli ei yhtään nirsoile. Muuten ei onnistu.
Kannataa koittaa myös Espoota ja Vantaata. Ja perustella todella hyvin, että asuntoa tarvitsee jotta voi toimia vanhempana ja tavata lapsia.

Olen tuossa väli vaiheessa elänyt ja sitä ei kannata harrastaa määräänsä enenpää, siinä menee nuppi sekaisin ja riitely vaan lisääntyy.

Yhteistyössä