Mitä jos lapsi saa yliannostuksen panadolia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
8-vuotias on kuumeessa ja kipeänä. Lapsi sai 500mg pamol f:n, mutta poika väittää että se oli eilen illalla ja mun mielestä se taas oli aamuyöstä. Mutta en todellakaan voi olla varma, kun yö oli niin rikkonainen kipeiden lasten takia. Lapsi itkee päänsärkyä, mutta uskallanko antaa toisen pamol f:n nyt, vaikka en muista onko edellisestä aikaa 12 vai 2 tuntia?

Mä olen päivystyksestä saanut luvan antaa Panadolia (suun kautta annettua litkua) vauvalle kipuun uudemman kerran 2 tunnin kuluttua edellistä annoksesta, kun ei tuntunut auttavan.

Mä olen päivystyksestä saanut luvan antaa Panadolia (suun kautta annettua litkua) vauvalle kipuun uudemman kerran 2 tunnin kuluttua edellistä annoksesta, kun ei tuntunut auttavan.

mutta HUOM. jos Chef on noudattanut annostusta on vauva saanut "alakanttiin" kun taas 500mg 8vuotiaalle on PALJON, joten jos on vasta 2h sitten saanut niin 1000mg on LIIKAA.
Ei voiverrata
oisko sulla ap jotain muuta, buranaa, pronaxenia tms?

ja vastaus alkuperaiseen niin on maksatoksinen, aikuinen voi tehdä 2:lla 10kpl paketilla itsarin, mutta on tuskallinen kuolema.
Noin pieni yliannostus ei todellakaan tapa, mutta ei siis ole hyväksi maksalle, ja jos ei 2 tuntia siotten auttanut niin tuskin auttaa yliannoskaan

[QUOTE="huom";22428658]mutta HUOM. jos Chef on noudattanut annostusta on vauva saanut "alakanttiin" kun taas 500mg 8vuotiaalle on PALJON, joten jos on vasta 2h sitten saanut niin 1000mg on LIIKAA.
Ei voiverrata
oisko sulla ap jotain muuta, buranaa, pronaxenia tms?[/QUOTE]

Mun pointti lähinnä olikin: soita lääkäriin ja kysy :D Sieltä kun saa sen turvallisimman vastauksen.

Toi 500mg on ihan lääkärin määräämä annos, ei mun omasta päästä keksimä. Lapsi on aika isokokoinen ikäisekseen, ei mikään hento linnunluinen tyttö.
Mä muistan, että tarjosin sitä lääkettä illalla, mutta lapsi ei sitä silloin vielä ottanut. Ehkä mä sitten oottelen vielä, ennenkuin annan lääkettä lisää. Buranaakin kyllä ois, uskaltaisko sitä antaa?

[QUOTE="väsynyt äiti";22428679]Toi 500mg on ihan lääkärin määräämä annos, ei mun omasta päästä keksimä. Lapsi on aika isokokoinen ikäisekseen, ei mikään hento linnunluinen tyttö.
Mä muistan, että tarjosin sitä lääkettä illalla, mutta lapsi ei sitä silloin vielä ottanut. Ehkä mä sitten oottelen vielä, ennenkuin annan lääkettä lisää. Buranaakin kyllä ois, uskaltaisko sitä antaa?[/QUOTE]

Käsittääkseni buranaa saisi antaa rinnalla.

Soita sairaahoitopalveluiden neuvonta 09-10023, siellä vastaa sairaanhoitaja kysymyksiin.