Mitä JOS saisit sikainfluenssan ja sulla olis alle 1v lapsi kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua- :0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua- :0

Vieras
Mies tuossa kysyi, että mitä jos meistä jompi kumpi saa tartunnan. En tiedä mitä sitten pitäisi tehdä, ettei tartuta tuota pientä vauvaa! Hui kun alkoi pelottaa! Kotona kai sitä kuitenkin pitäisi sairastaa, mutta hengityssuojaintakaan ei voi yötä päivää pitää, johan alkaisi ahdistaa!
Mitä sinä tekisit?

Alkuperäinen kirjoittaja RumPus:
pesisin käsiä ahkerasti + desinfiointia ja en pussaili vauvaa tai yskisi vauvaan päin.

ei kai tuossa tilanteessa muuta vois tehdä. :snotty:

Muttaa puhuessakin pisaroita lentää huoneilmaan. Ei varmaan riitä. Samassa tilassa oleva voi saada näinkin tartunnan.

Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
siinä vaiheessa kun tauti varmistuisi, olisi jo koko perheeseen tarttunut, sen verran läheisissä tekemisissä ollaan B)

Näin. Mä olen tällä hetkellä korkeassa kuumeessa, kurkkukipua, nivelkipua, keuhkot ryömivät kohta ulos ja muutenkin on 'vähän kipee' olo. :snotty: Olen pessyt kovasti käsiä ja koitan olla aivastelematta tyttöön päin. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja apua- :0:
Mies tuossa kysyi, että mitä jos meistä jompi kumpi saa tartunnan. En tiedä mitä sitten pitäisi tehdä, ettei tartuta tuota pientä vauvaa! Hui kun alkoi pelottaa! Kotona kai sitä kuitenkin pitäisi sairastaa, mutta hengityssuojaintakaan ei voi yötä päivää pitää, johan alkaisi ahdistaa!
Mitä sinä tekisit?

No se joka on terve hoitaisi lasta ja sairas nukkuisi eri huoneessa ja olisi eristettynä muutenkin hengityssuojain päällä silloin kun lapsi on samassa tilassa. paljon siivousta. Ovenkahvat hanat yms. sairastunut pesisi käsiään joka välissä ja käyttäisi käsidesiä. :/
Vaikeaahan tuo olisi, mutta kun olettaa että sairaana haluaisi lähinnä nukkua niin ei eristys niin vaikeaa olisikaan. Paitsi että miten saada lapsi pysymään pois jos ovessa ei ole lukkoa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Th:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Eläsin toivossa, et imetys antaa suojaa..Neiti on vasta 2kk.

Öööh, et kait oikeasti luule että imetys antaa suojaa sellaiselle sairaudelle mitä itse sairastat?

Antaahan se....vauva saa äidinmaidon kautta vasta-aineita.

Ei se tietenkään aina toimi.

Näin juur.. Ehit ensin. :)

Yhteistyössä