Mitä jos vauvakuume ei lopukkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jo neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jo neljän äiti

Vieras
Tämä on ihan kamala ongelma,meillä siis 4 lasta 10v,6v,4v ja 10kk ja nyt on alkanut vaivaamaan ajatus viidennestä.
Mutta talosta loppuu tila nytkään ei ole kaikille omia huoneita,autoon mahtuisi vielä yksi mutta...
haluaisin matkustella mutta ainakaan minun rahan käytöllä ei siihen tarvittavia säästöjä jää(olen kova sisustamaan ja tiedän laitan liikaa rahaa lasten vaatteisiin)

,kesät ollaan isovanhempien mökillä ja hiihtolomat,pääsiäiset ja vaput isovanhempien mökillä pohjoisessa näihin ei kulu juuri mitään,mutta joskus olisi kiva käydä koko porukka ulkomailla

järki vai tunne lisää lapsia vai matkustelua.Nautitaan kyllä ihan älyttömästi "omista" mökeistä

Mitä tekisit minun tilanteessani?Rahallisesti kaikki ok,mies töissä,lähes uusi talo ja lainaakin alle 90000

No katsoisin pari vuotta ja jos sitten mieli vielä uutta pienokaista ni miksei? Olen huomannut itsessäni että se kuume pukkaa aina päälle kun vauva kasvaa taaperoksi :) Olen itsekkin siinä tilanteessa, mutta päättänyt katsoa muutaman vuoden eteenpäin. Lapset 6,4 ja 1.
Ystävien kanssa olemme pohtineet että ehkä jokaisella naisella on aina se yksi syntymätön lapsi.

No mieti siltä kantilta että kuinka pitkää haluat olla lapsissa kiinni vai siintääö jossain ajatus ajasta jolloin voitte miehen kanssa taas elää hetken kaksinkin?

Entä se miten pystytte tukemaan lapsianne elämän varrella, sitten kun ovat jo vähän isompia, läellä aikuisuutta? Vaikkapa vaan niinkin simppelissä aiasa kuin takuuvuokrat ekaan omaan kotiin? Toki ymmärrän että lapsien on opittava tulemaan toimeen omillaan, mutta itse olen onnellinen että vanhemillani oli lainata minulle rahaa ekoina "itsenäisinä" vuosina. Takasin ne on makettu, kuten kaikki sisarruksenikin ovat (meitä kanssa neljä).

Eli katse vielä pidemmälle kuin 5-10 vuoden päähän.

Sillai ollaan ennakoitu että meillä on mennyt kuutisen vuotta rahastoihin joka kuukausi rahaa
ja sinne ehtii vielä mennä monta monta vuotta ennenkuin nuorimmat tarvitsevat mitään.
Ja ihan mukavasti kertyy vielä ennen ajokortteja ymym

Kehottaisin miettimään ihan perusteellisesti syytä vauvakuumeen taustalla. Tila loppuu, rahat loppuu jne mutta uutta vauvaa vaan kehiin? Nojoo, kyllähän niitä lapsilisiä sitten tulee. Kyllä noi on sellasia juttuja että kannattaisi ehkä olla muutakin syytä kuin se että vauvat on nyt vaan niin kivoja.

Yhteistyössä