Mitä kaikkea kuuluu muuttosiivoukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SWS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perussiivous. Eli ihan kaikki siivotaan. Kaapit, hellan yms taustat, viemärien hajulukot, ikkunat (paitsi talvella ei tarvitse pestä kuin sisäpuolelta). Asunto siis siivotaan ihan lattiasta kattoon.

Me ollaan muutettu tosi monesti ,ja ollaan siivottu muutan tosi ylimalkaisesti....tosin kaikki asunnot mihin ollaan muutettu on myös olleet hurjan kakkaisia. Paitsi tämä viimeisin muuten =)

No me ollaan kohta muuttamassa ja meillä on ihan lista mitkä kuuluu meidän kämpässä muuttosiivoukseen. Pari meni yli mun ymmärryksen, mutta toki siivotaan kaikki, eli tässä mitä meillä luki virallisessa ohjeessa (avaran kämppä ) ja nämä omasta muistista:

Ikkunat
Patterit
Listat
Seinät ja katto kostealla
Ilmanvaihtoventtiilien pesu (mm. saunasta )
Hajulukkojen "tyhjennys"/pesu
Liesi sisältä/ulkoa/takaa
Jääkaappi&pakastin sisältä/ulkoa
Kaakelien pesu
Saunan pesu
Kaappien pesu sisältä ja ulkoa
Lieden rasvasuodattimen pesu

Jne jne jne... Kyllä riittää puuhaa :D

Itse tein yleissiivouksen: imuroin, moppasin, pyyhin näkyvät tahrat pois, wc:n pesu, saunan lauteiden ja lattioiden pesu... Kuitenkin uusi asukas tekee oman siivouksen =) Niin ja ikkunat pesen näin talvis aikaan sisältä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki:
Perussiivous. Eli ihan kaikki siivotaan. Kaapit, hellan yms taustat, viemärien hajulukot, ikkunat (paitsi talvella ei tarvitse pestä kuin sisäpuolelta). Asunto siis siivotaan ihan lattiasta kattoon.

Ei kai mua voia pakottaa noita viemäreitä ronkkimaan =X Sillon ku me muutettiin tähän, ni siivosin ite kaiken ku mitään ei ollu varmaan koskaan edelliset asukkaat siivonnu...hellan takanakin oli kuivunutta hernekeittoa kattilallinen...meinas lentää yrjö. Lattialla oli vanhat tapetit liistereineen ja niitä sulateltiin useampi päivä irti... Kaikki kaapit ja ovet oli ihan mustia =X

Aattelin, et pyyhin kaapeista pölyt ja imuroin+pesen lattiat ja siivoan kylppärin. Ikkunat oon hiljattain pessy. Eikö se riitä? Ihan perussiististi ollaan asuttu.

Viikonloppuna just muuttosiivouksen tein, pesin wc/kylppärin perusteellisesti, myös lattiakaivo. Pyyhin kaikki kaapit, hyllyt ja ovet. Jääkaapin ja uunin pesu ja uunin takaa pahimmat moskat pois. Lattioiden imurointi ja moppaus ja seinistä tahrat pois. Mielestäni tuossa oli ihan riittävästi, itse ollaan monesti muutettu kämppään, joka on ollut lähinnä törkeässä kunnossa..

Harva varmaan siivoaa niin perusteellisesti kun pitäisi. Kaverini, joka ammatiltaan siivooja muutti vuokralle ja tutki kaikki paikat ja kun edelliset asukkaat eivät olleet siivonneet kaikkea niin kuin olisi pitänyt, ilmoitti kaverini vuokranantajalle jotka sitten lähetti siivoojan paikalle ja lasku meni tietenkin edellisille asukkaille. Eli jos et halua maksaa siivousta niin kannattaa itse siivota hyvin, kun koskaan ei voi tietää kuinka tarkka se uusi asukas on.

Yhteistyössä