Mitä kannattaa huomioida tässä talossa, huomenna mennään katsomaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juup"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juup"

Vieras
Myynnissä - Omakotitalo, Metsäpelto, Lahti: 3mh,oh,k/rt,2wc,Tv-huone,tkh,sauna,psh,vinttitilaa - Metsäpellontie 14, 15210 Lahti - Kiinteistönvälitys Asunto Kotilo Oy LKV | Oikotie

Eli ollaan huomenna menossa katsomaan tuota taloa, mitkä on huomion arvoisia kohtia tuossa?

Enkä kaipaa nyt kommentteja sisustuksesta, koska pinnat menevät kokonaan uusiksi jos tuon ostamme. ;)

Kiitokset jo näin etukäteen, josko joku vaikka huomaisi jotaion mikä on mennyt minulta ohi.

Välittäjältä jo muutamia speksejä kyselin ja seuraavat sain irti:
Kellari otettu käyttöön 2000-luvulla nykyisten omistajien toimesta. He ovat myös tehneet kaikki nuo isot rempat sinne. Dokumentit on tallella. Mitään vesivaurioita tms ei ole ollut muutoin, kuin yläkerran vessaan päässyt joskus vettä ja se on mennyt vakuutuksen piikkiin ja koko vessa revitty täysin auki ja korjattu asiallisesti.

Ihana talo, siis ulkopäin. Haluaisin juuri tuollaisen ja etenkin tuon pihan.
Tärkeintä tuollaista ostaessa on hyvän ja luotettavan kuntotarkastajan löytäminen, ei mikään, mitä itse kysyt.

[QUOTE="juup";26116992]
Välittäjältä jo muutamia speksejä kyselin ja seuraavat sain irti:
Kellari otettu käyttöön 2000-luvulla nykyisten omistajien toimesta. He ovat myös tehneet kaikki nuo isot rempat sinne. Dokumentit on tallella. Mitään vesivaurioita tms ei ole ollut muutoin, kuin yläkerran vessaan päässyt joskus vettä ja se on mennyt vakuutuksen piikkiin ja koko vessa revitty täysin auki ja korjattu asiallisesti.[/QUOTE]

Joo, itse olet myymässä, sillä tuskin muuten vakuuttelisit tuota vesivauriottomuutta.

Kuntotutkimus olisi se tärkein asia. Tekstin perusteellahan tuo vaikuttaa oikein hyvältä ja huolella remontoidulta.

Sähkökulut vaikuttaa kovin edullisilta. Kannattaa kysyä miten paljon puuta on mennyt lisäksi.

sinänsä jännä ratkaisu, kun sisääntulokerroksessa ei ole vesssa. Aika hankala pienten lasten kanssa ja itelläkin joskus voi olla hankaluuksia liikkua portaissa. esim jalka paketissa, rappua sitten joka välissä vessaan.

Onko alakerran huonekorkeus väh. sen 210 cm? Jos ei, sitä ei lueta asuinneliöihin. Näyttää aika matalalle tilalle. Kun alakerta on otettu käyttöön, onko alapohjan alkuper. hiekat otettu pois ja laitettu kapillaarikatkot ja uudet sorat. Jos ei, aikojen kuluessa alkaa alapohjan kosteus nousta ylös. Onko tonttivesijohto uusittu? Se tulee tuon ikäisissä taloissa alakertaan ja uusiminen aiheuttaa kaivutöitä.
Onko vesikatteen alla aluskate ja riittävät tuuletusraot.
Nämä kaikki kyllä selviää sitten kuntokartoituksessakin, jos välittäjä ei niitä tiedä.

no en kyllä ole itse myymässä :D Mää oon niin onnellisessa asemassa, että oman möin juuri viime viikolla...

Mutta siis vincillä oli hyviä kommentteja, kiitos niistä! :)

Määkään en tykkää yhtään noista paneeleista yms, joten siksi laittaisin pinnat uusiksi, mutta just noita rakenteellisia juttuja mietiskelen, josko jollain niihin olisi kommentteja...

Tv:lle oma huone. :laugh:

Mut jos mä itse olisin ostamassa jonkun asunnon, niin en todellakaan linkittelis sitä ainakaan tänne. Hyi, nyt kaikki tietää sun tulevan osoitteen ja tulee öisin taskulamppujen kanssa riehumaan ikkunoiden taakse :x

Heissan! Sen verran näistä kuntotarkastuksista vielä, että...niillä ei ole välttämättä mitään merkitystä. Vaikka kuntotarkastuksessa on maininta, että kunto hyvä, niin se ei mitään merkkaa, rossilattian alta saattaa paljastua massiiviset kosteusvauriot, kylmävuodot, katon alta löytyä sädesientä, putkien eristykset olemattomat, onko uunia käytetty ym. ym. Kannattaa ottaa ammattilainen mukaan, jos ei itse ymmärrä rakentamisesta mitään.