Mitä käyttöä keksisi reumaiselle äidille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annuska

Vieras
Äitini tylsääntyy. Ristikoita, lukemista, lukemista, ristikoita - vähän puutarhatöitä ja siivousta ja pyykinpesua, joista kaikista tulee elämää suurempia asioita.

Äidillä on reuma. Kädet ja jalat ovat hyvin kipeät, ja jos hän innostuu reuhaamaan vaikka puutarhassa mielensä mukaan, niin rangaistuksena on kahta kipeämmät sormet ja varpaat, pitkäksi aikaa.

Äiti on vienosti vihjannut, että hänelle voisi viedä vaikka pyykkiä, jota voisi omaan tahtiinsa sitten pyykätä. Hiihtoloman jälkeen vein koko perheen lakanat ja pyyhkeet sekä reissusta että talosta (eli täydet 8 hengen vermeet), ja sain ne tuoksuvina, silitettyinä tiukaksi huolellisesti melkein viivottimen kanssa viikattuina... paljon oli käytetty aikaa ja ajatusta....

Nyt äiti sanoi suoraan, että hänestä tuntuu, että häntä ei tarvita mihinkään ja pyysi, jos minä keksisin jotain, missä hänestä olisi hyötyä.

Täällä tarvitsisi pestä ikkunat, tehdä iso siivo luuttuamisineen, tarttis haravoida puutarha, pinota puut, käydä läpi vaatekaapit (uffaffaa, kierrätyskeskus, roskis, ja tytön vaatteita serkulle) ja tehdä monta muuta asiaa. Kaikki muut työt ovat äidin sormille ja varpaille liian kovia, paitsi lumppushow, mutta kun se on mun homma.

Siis mitä keksisin (lapset ovat koulussa ja hoidossa), että äiti olisi tarpeellinen?

Pitäisikö äitisi ystävätoiminnasta, tietääkseni SPR järjestää ja "kouluttaa" ystäviä ja varmaan muutkin järjestöt, siinä ei haittaa reumaiset kädet tai jalat.

Hän voisi ehkä järjestää koko suvun uudet ja vanhat valokuvat hienoihin kansioihin ja kirjoittaa niihin tekstit, päivämäärät ja sen, keitä kuvassa on.

Niitä kuvia voisi teettää niin paljon, että lapsellesi ja sisarustesi lapsillekin alkaisi kasaantua omat albumit, joita mummo voi päivittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Hän voisi ehkä järjestää koko suvun uudet ja vanhat valokuvat hienoihin kansioihin ja kirjoittaa niihin tekstit, päivämäärät ja sen, keitä kuvassa on.

Niitä kuvia voisi teettää niin paljon, että lapsellesi ja sisarustesi lapsillekin alkaisi kasaantua omat albumit, joita mummo voi päivittää.

Tämä olisi aivan ihana lahja lapsille.

Tuntuu kyllä koko kysymys musta aika hassulta. Mun äidillä kun ei oo ikinä ollut moista ongelmaa, ettei "hänestä oo hyötyä kenellekään".. Kun mun äiti ei edes mieti moisia....

Yhteistyössä