Mitä kivaa ja halpaa vois tehdä syntymäpäivänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 29v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

29v

Vieras
Mulla on tässä kuussa synttärit ja tekis mieli tehä jotain kivaa. Mutta budjetti on rajallinen, 100e ja kaks henkilöä.

Matka johonkin sinänsä pois suljettu ajatus koskan maksaa liikaa, tietty voihan sitä mennä junalla naapurikaupunkiin ja ulos syömään, mut haluis jotain kivempaa..

Viime vuonna ostin hyvää ruokaa ja kakun kotiin, nyt haluis olla jossain. Yö olis kiva olla pois, mut hotelli ja risteily liian kallis.

Ens vuonna sit pidän isomman juhlat kun tekee 30v täyteen, mut haluis tänäkin vuonna jotain kivaa.

Ideoita? :)

100e omiin synttäreihin on minusta aika paljon, vaikka varaa mulla olisi. Itse hankkisin tuolla hinnalla hyvät syötävät, sillähän saan vaikka valmiit leipomon kakut, ja kutsuisin kavereita juhlistamaan päivää. Miten ois joku kylpylä tai parempi uimahalli? Ihan vaan uimareissuna ei tulisi kalliiksi. Ja kyllä tähän aikaan vuodesta saa kahdelle hengelle perushuoneen hotellista aamiaisineen tuohon hintaan. Risteilyn saa muutamalla kympillä äkkilähtönä. Riippuu tietysti siitä, miten pitkä matka lähikaupunkiin on, satamasta puhumattakaan.
Tai tykkäisin ihan leffaillastakin ja sen jälkeen syömään. Konserttiinkin pääsee kevyesti tuolla hinnalla, joten kai lähinnä omasta mielikuvituksesta puute.

Laita kotona ystävien kanssa vaikka intialaista ruokaa. Uusimmassa makulehdessä on kiva menu ja ohjeet mukaviin ruokiin. Saat satasella muutaman hauskan uuden astian/tekstiilin, ruoka-aineet, lehden ja ihania muistoja ja makuelämyksiä.

[QUOTE="vieras";21973961]100e omiin synttäreihin on minusta aika paljon, vaikka varaa mulla olisi. Itse hankkisin tuolla hinnalla hyvät syötävät, sillähän saan vaikka valmiit leipomon kakut, ja kutsuisin kavereita juhlistamaan päivää. Miten ois joku kylpylä tai parempi uimahalli? Ihan vaan uimareissuna ei tulisi kalliiksi. Ja kyllä tähän aikaan vuodesta saa kahdelle hengelle perushuoneen hotellista aamiaisineen tuohon hintaan. Risteilyn saa muutamalla kympillä äkkilähtönä. Riippuu tietysti siitä, miten pitkä matka lähikaupunkiin on, satamasta puhumattakaan.
Tai tykkäisin ihan leffaillastakin ja sen jälkeen syömään. Konserttiinkin pääsee kevyesti tuolla hinnalla, joten kai lähinnä omasta mielikuvituksesta puute.[/QUOTE]

Toisaalta 100e on paljon, toisaaalta ei kun se on kahdelle eli 50e per nokka. Vielä kun ihan kaikkea ei tarvis tuhlata.

Kakku ja ystävät muuten hyvä juttu, mutta en halua olla kotona ja ensi vuonna sitten tosiaan isommat kotijuhlat. Kylpylä muuten ok ajatus, mutta ei ole uimapukua :)

Hotellihuoneen saa 100e, mutta siihen menee päälle matkat ja ruoka joten satanen ei riitä. Laivalla olin just ja ei satanen siihenkään kahdelle riitä kun kuten sanoit niin matkat satamaan maksaa. Helsinkkin 20e henkilö ja turkuun paljon enemmän, ei jäisi ruokarahaa.

Leffailta on hyvä idea ja ruokailu sen jälkeen tai ennen sitä. :)

Totta, mielikuvituksessa on puute kun haluis jotain erilaista mut sitten yleensä tulee toi raha vastaan. Mulle 100e on suuri raha, mut sitten jos haluaa jotain tehdä niin se on yllättävän pieni raha. Sen takia ideoita kyselinkin, jos joku sanois jotain mitä ei ole itse edes osannut ajatella :)

hui.. ai toi on halpaa.. Ite täytän ens vkolla vuosia ja oon just miettiny et jos sitä vaan kakun tekis ku eurot tiukassa.

Jos ois 100e ja 2 hlöä niin elokuviin ja syömään kunnon ravintolaan.

[QUOTE="Piika-äiti";21974001]Laita kotona ystävien kanssa vaikka intialaista ruokaa. Uusimmassa makulehdessä on kiva menu ja ohjeet mukaviin ruokiin. Saat satasella muutaman hauskan uuden astian/tekstiilin, ruoka-aineet, lehden ja ihania muistoja ja makuelämyksiä.[/QUOTE]

Tämä hyvä idea jos päädyn koti-iltaan :) Vielä tekis mieli olla poissa kotoa, mutta kotijuhliin tosiaan toi hyvä idea. Se olis jotain erilaista, siihen kyllä en ihan satasta tuhlais mutta eikähän tarpeellisen saa pienemmälläkin summalla tässä tapauksessa :)

Perehdy kotikaupungin tarjontaan.Itse tein muutama vuosi sitten niin miehen synttäreitä varten,että järjestin lapset hoitoon ja vietimme ensin koko päivän tutustuen muesoihin yms,illalla kävimme elokuvissa,jazz-baarissa,jonka olemassaolosta emme sitä ennen tienneet mitään sekä ihanassa pienessä kahvilassa,mistä sai myös viinilasilliset.Sen jälkeen kävelimme hetken aikaa käsikädessä ja menimme kotiin,mihin olin järjestänyt paljon kynttilöitä ja piknikkoriin herkkuja ja cd-soittimeen valmiiksi hyvää musiikkia.Voin kertoa,että se jos mikä oli rentouttavaa! =)

Jos on nätti ilma, lähtekää miehen kanssa vaikka etsimään geokätköjä pyörällä lähimaastosta? Eväät mukaan. Ulkonareippailun jälkeen illemmalla kahdestaan jonnekin hienosti syömään. Mukavaa. :)

hui.. ai toi on halpaa.. Ite täytän ens vkolla vuosia ja oon just miettiny et jos sitä vaan kakun tekis ku eurot tiukassa.

Jos ois 100e ja 2 hlöä niin elokuviin ja syömään kunnon ravintolaan.

Olen säästänyt tota 100e kesästä jotta sais tehdä jotain kivaa, ja halpa sana oli siinä sen takia ettei ehdotella juuri hotelliöitä tai risteilyjä jotka ei halpoja mielestäni matkoineen ja ruokineen. Siis 100e ei riitä kahdelle tuossa tapauksessa.

Olen viettänyt kotijuhlia kera kakun niin monta vuotta, että tänä vuonna olis kiva olla jotain erilaista. Ymmärrän mitä se on kun rahat on tiukassa, säästämään kun joutuu jos jotain haluaa.

Leffa ja ravintola idea ihan ok, voittaa koti-illan tänä vuonna. :)

[QUOTE="vieras";21974091]Perehdy kotikaupungin tarjontaan.Itse tein muutama vuosi sitten niin miehen synttäreitä varten,että järjestin lapset hoitoon ja vietimme ensin koko päivän tutustuen muesoihin yms,illalla kävimme elokuvissa,jazz-baarissa,jonka olemassaolosta emme sitä ennen tienneet mitään sekä ihanassa pienessä kahvilassa,mistä sai myös viinilasilliset.Sen jälkeen kävelimme hetken aikaa käsikädessä ja menimme kotiin,mihin olin järjestänyt paljon kynttilöitä ja piknikkoriin herkkuja ja cd-soittimeen valmiiksi hyvää musiikkia.Voin kertoa,että se jos mikä oli rentouttavaa! =)[/QUOTE]

Aivan ihanan päivän olit miehellesi ja itsellesi järjestänyt :) Ei kuulosta lainkaan hassummalta tuo ja varmasti oli rentouttavaa :)

[QUOTE="xyz";21974094]Jos on nätti ilma, lähtekää miehen kanssa vaikka etsimään geokätköjä pyörällä lähimaastosta? Eväät mukaan. Ulkonareippailun jälkeen illemmalla kahdestaan jonnekin hienosti syömään. Mukavaa. :)[/QUOTE]

:)

Aivan ihanan päivän olit miehellesi ja itsellesi järjestänyt :) Ei kuulosta lainkaan hassummalta tuo ja varmasti oli rentouttavaa :)

Ja voin kertoa,että 100€ riitti kaiken järjestämiseen kahdelta ihmiseltä.Eniten kirpaisi leffassa käynti hintansa puolesta. =)

Toivottavasti keksit jotain kivaa ja budjetti pysyy.Hauskaa synttäriä jo etukäteen! =)

Mä tekisin eksoottisen illan kotona. Leffa, musiikkia, ruokaa ja ehkä vaatetus jonkun teeman mukaan?

koti-ilta on vaihtoehto, muttei ykkös vaihtoehto :) Koti-iltaan ei viitsi rahallisesti niin panostaa tänä vuonna, ensi vuonna kun tulee sitten isommin juhlittua kotona ja tosiaan ton satasen säästäny sitä varten että vois mennä jonnekkin muualle. :)

Hyvä idea kuitenkin, olis erilainen kun normi koti-ilta.

[QUOTE="vieras";21974180]Ja voin kertoa,että 100€ riitti kaiken järjestämiseen kahdelta ihmiseltä.Eniten kirpaisi leffassa käynti hintansa puolesta. =)

Toivottavasti keksit jotain kivaa ja budjetti pysyy.Hauskaa synttäriä jo etukäteen! =)[/QUOTE]

Leffaliput on kyllä hyvin kalliita nykyään, mutta kai sitä kerran kymmenessä vuodessa voi sen verran tuhlata synttäreitten kunniaksi :)

Kiitos, budjetissa ei ole paljon joustamisen varaa joten pitää tyytyä vähempään ja unohtaa yöpyminen jossain kun muuten sen maksuun menis koko budjetti. Ja kiitos oikein paljon :) Varmaan sovellan kivan illan näistä kaikista ehdotuksista, eli ruokaa, leffaa ja kävelyä ulkona :D

Yhteistyössä