Mitä kivaa lasten kanssa jyväskylän seuduilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökkeilijät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökkeilijät

Vieras
Niin nyt siis tarvitsisi jotain kivaa tekemistä lapsille ( huvipuistoja, muita puistoja, katseltavaa, maisteltavaa, nähtävyyksiä, MITÄ VAIN KUN ON VAAN KIVAA! ikäluokkaan 6-14) Saavat olla 100km säteellä Jyväskylästä. ja tarkennan vielä että kaikki ei tarvitse sopia koko ikähaarukalle, koska se mikä sopii 6v niin ei varmaankaan kauheesti sytytä 14v. Tehdään vuorotellen jotain kivaa niin et kaikilla on hauska loma :)

Jyväskylän hoplop, sitten on se ysitien lemmikkipuisto, mitään huvipuistoja siellä ei ole, eikä kyllä hirveästi lapsille mitään muutenkaan. Ihan ihme, että jyväskyläänkin on hoplop saatu viimein! Se on siellä seppälän suunnalla missä myös tokmanni.

14 Vuotias varmaan tykkää käydä elokuvissa, siinä jyväskeskuksessa on tämä finnkinon elokuvateatteri. Jos on viileitä kelejä voi käydä uimassa laajavuoren kylpylässä, aalto alvari ilmeisesti on remontissa.

Itse jyväskyläläisenä sanoisin, ettei ole kovin pitkä matka tampereelle särkänniemeenkään. Vaikkei nyt ihan 100km säteellä ole... :)

Käykää nyt tsekkaa vaikka tääkin kun siitä on niin moni hyvää puhunut...

Huvipuisto Jyv

Ite kävisin myös muksujen kans tsekkaamassa onko kallioplanetaariossa mitään, peukkulassa kävisin myös..Et onhan noita juttuja mitä tehdä... :) Jyväskylästä n.75km poriin päin on Haapamäki, missä on Haapamäen höyryveturipuisto, siellä en tosin ole itse käynyt vuosiin, mutta aikanaa siellä ainakin oli ihan mukavaa.. :)

Veturipuisto: Tervetuloa!

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23967391]Jyväskylän hoplop, sitten on se ysitien lemmikkipuisto, mitään huvipuistoja siellä ei ole, eikä kyllä hirveästi lapsille mitään muutenkaan. Ihan ihme, että jyväskyläänkin on hoplop saatu viimein! Se on siellä seppälän suunnalla missä myös tokmanni.

14 Vuotias varmaan tykkää käydä elokuvissa, siinä jyväskeskuksessa on tämä finnkinon elokuvateatteri. Jos on viileitä kelejä voi käydä uimassa laajavuoren kylpylässä, aalto alvari ilmeisesti on remontissa.

Itse jyväskyläläisenä sanoisin, ettei ole kovin pitkä matka tampereelle särkänniemeenkään. Vaikkei nyt ihan 100km säteellä ole... :)[/QUOTE]

kiitos! guuglasin ton lemmikkipuiston ja luulen et jos on nätti ilma käydään siellä,toi pienin ainakin tykkää.:) Vielä saa antaa ehdotuksia! :)

Käykää nyt tsekkaa vaikka tääkin kun siitä on niin moni hyvää puhunut...

Huvipuisto Jyv

Ite kävisin myös muksujen kans tsekkaamassa onko kallioplanetaariossa mitään, peukkulassa kävisin myös..Et onhan noita juttuja mitä tehdä... :) Jyväskylästä n.75km poriin päin on Haapamäki, missä on Haapamäen höyryveturipuisto, siellä en tosin ole itse käynyt vuosiin, mutta aikanaa siellä ainakin oli ihan mukavaa.. :)

Veturipuisto: Tervetuloa!

juu molemmat kivoja vaihtoehtoja!!

Puuhapuisto Veijari Tää on ainakin meidän perheen suosikki, aikuisetkin viihtyy hyvin, lapsista puhumattakaan...Kaiken ikäisille jotakin...

Tuo yllämainittu Nokkakiven huvipuisto on aikas kälynen paikka, meidän 6v ei halua sinne kuulema ikinä enää.

Peukkula ois ainakin perheen pienimmille kiva paikka ainakin oma 6v on edellisinä kesinä viihtyny kerrallaan siellä n.5-6h...

Viitaniemessä on Liikennepuisto, jossa varmaan isompikin viihtyisi...

Niin ja sehän riippuu paljon siitä mistä lapset tykkää. On Jyväskylässä myös Parkour-puisto, risteilymahdollisuus, hyviä uimarantoja,hyviä leikkipuistoja ym...ihan mistä jokainen sattuu pitämään:)

Viimeksi muokattu:
Nokkakiven huvipuisto on Lievestuoreella, melko lähellä Jyväskylää. On pienehkö, mutta ihan oikea huvipuisto, eikä tarvitse jonotella niin paljoa kuin isommissa paikoissa.

Nyrölän Kallioplanetaario, Peukkula, Laajavuoreen tai Nyrölään voi mennä patikoimaan, Harjun vesilinnassa näkee koko kaupungin + siinä on luontomuseo yhteydessä (perjantaisin ilmaiseksi sisään kaikkiin museoihin)