Mitä kukkia nämä ovat ja miten niitä voisi talvettaa? *kuvia*

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36

Molemmat kukkivat vielä kauniisti, mutten tiedä mitä nämä ovat. Mietin myös, että miten nämä voisi säilyttää talven yli. Sisään ei varmaan kannata tuoda? Kellariin?

Samoin mietin voiko ruukussa olevia kärhöjä talvettaa kellarissa?

Molemmat kukkivat vielä kauniisti, mutten tiedä mitä nämä ovat. Mietin myös, että miten nämä voisi säilyttää talven yli. Sisään ei varmaan kannata tuoda? Kellariin?

Samoin mietin voiko ruukussa olevia kärhöjä talvettaa kellarissa?

Kärhöt voi talvettaa kellarissa.

Ruukkukista ei ole aavistustakaan, käy kukkakaupassa/puutarhalla kuvien kanssa kyselemässä =)

Kokeile ota ensin vaik olkkariin ettei palellu kun ulkona kylmenee ja sitten kellariin ja kastelet hiukka talvella. En tiedä mitä kukkasi ovat.
Itse otin viime syksynä pelargonioiden mukana "vahingossa" ahkeraliisaakin talveksi kellariin tuli pelakuun siivellä ns ja kappas sehän sitten on kukkinut koko kesän ja edelleen.Minä luulin että ahkeraliisa on 1v mutta toisin kävi (ja harmitti vietävästi kun 3 parvekelaatikollista kippasin niitä kompostiin)

Amppelikukista mm lumihiutaleesta voi kans ottaa pistokkaita nyt syksyllä ne ne on priimaa ensi keväänä. En tiedä miksi, mutta itse emokasvin talvetus sillä lajilla ei ole mulla koskaan onnistunut :(

Kuinka pohjoisessa asut?
I-II vyöhykkeellä kärhöt voi selvitä ulkonakin talvesta, jos vain ruukut suojaa hyvin.

Voithan kokeila kaikkien talvettamista kellarissa. Vie kellariin kun kasvit ovat menneet lepotilaan. Älä pidä sisällä lämpimässä ennen kellariin vientiä tai voivat lähteä uudestaan kasvuun lämpimässä.

Kukkaset eivät tule selviämään lämpimässä huoneilmassa talven yli. Mieluiten varmaan viileä kellari, mitä pimeämpi, sitä viileämpi. Ei pakkasta. Niukka kastelu. Pätee kärhöönkin, jos ei ole mahdollista upottaa maahan.

Ihanat runkokukat, mutta nyt pää lyö tyhjää. Itsekin näin jotain "uudempia" eli harvinaisempia runkokukkasia (ruusujen, markettojen ja verenpisaroiden lisäksi) ja millään en muista mitä ne olivat.

[QUOTE="Hops";22211829]Kuinka pohjoisessa asut?
I-II vyöhykkeellä kärhöt voi selvitä ulkonakin talvesta, jos vain ruukut suojaa hyvin.

Voithan kokeila kaikkien talvettamista kellarissa. Vie kellariin kun kasvit ovat menneet lepotilaan. Älä pidä sisällä lämpimässä ennen kellariin vientiä tai voivat lähteä uudestaan kasvuun lämpimässä.[/QUOTE]

Porissa asun ja ne kärhöt, jotka ovat maassa, ovat talvehtineet aiemmin. Ruukkua en saa kuitenkaan maahan ja epäilen, ettei sellaisenaan talvehtisi. Miten sen voi suojata? En ole mitään kokemusta talvettamisesta.

Kukkaset eivät tule selviämään lämpimässä huoneilmassa talven yli. Mieluiten varmaan viileä kellari, mitä pimeämpi, sitä viileämpi. Ei pakkasta. Niukka kastelu. Pätee kärhöönkin, jos ei ole mahdollista upottaa maahan.

Ihanat runkokukat, mutta nyt pää lyö tyhjää. Itsekin näin jotain "uudempia" eli harvinaisempia runkokukkasia (ruusujen, markettojen ja verenpisaroiden lisäksi) ja millään en muista mitä ne olivat.

Jos muuta vaihtoehtoa ei ole, voihan sitä kokeilla. Mä talvetan mm pelakuut ja särkyneetsydämet ihan normaalissa huoneenlämmössä talvet.

Porissa asun ja ne kärhöt, jotka ovat maassa, ovat talvehtineet aiemmin. Ruukkua en saa kuitenkaan maahan ja epäilen, ettei sellaisenaan talvehtisi. Miten sen voi suojata? En ole mitään kokemusta talvettamisesta.

Kärhöt (jalot eli ne isokukkaiset) pitäisi istuttaa 20-40 sentin syvyyteen. Eli eivät tykkää jäätymisestä. Ruukun pakkaisin paksun styroksikerroksen sisään.

Ihan asiasta kukkaruukkuun, mutta kasvoiko teillä kellään auringonkukkasia tänä kesänä? Mulla on ollut joka vuosi ja tänä vuonna pari kasvoi ihan hervottoman kokoisiksi. Miltei kolme metriä korkeiksi ja varret on melkein ranteen paksuisia. Miten muilla?

Ihan asiasta kukkaruukkuun, mutta kasvoiko teillä kellään auringonkukkasia tänä kesänä? Mulla on ollut joka vuosi ja tänä vuonna pari kasvoi ihan hervottoman kokoisiksi. Miltei kolme metriä korkeiksi ja varret on melkein ranteen paksuisia. Miten muilla?

Avatarista näkyy :D Pihasaunan harjalla tuo kuvan kukkanen kurkotteli koti taivasta.

Tuo eka kukka on ärsyttävän tutun näköinen. Mutten millään saa nimeä mieleen... tai edes osaa nimestä, jolloin googlella löytys loppuosa...

Juu, tästä olikin paljon apua :(

Jess! Kiitos! Se on tosiaan koiso. Mietin tuota toista, että voisiko olla joku jasmiini? Siinä on nuppuja nyt tosi paljon. Harmi jos ei ehdi kukkia kunnolla :( Kukka oli kertaalleen kukkinut ja ihan kuoleman kielissä, kun pelastin sen Terrasta muutamalla eurolla kesäkuussa.

Jess! Kiitos! Se on tosiaan koiso. Mietin tuota toista, että voisiko olla joku jasmiini? Siinä on nuppuja nyt tosi paljon. Harmi jos ei ehdi kukkia kunnolla :( Kukka oli kertaalleen kukkinut ja ihan kuoleman kielissä, kun pelastin sen Terrasta muutamalla eurolla kesäkuussa.

Saisikos kukista ja lehdistä tarkempaa kuvaa. Googlettelin lajikkeita ja gardenia nousi yhdeksi mahdollisuudeksi, mutta pitäisi vähän tarkemmin verrata kuvia. En oo siis yhtään varma siitäkään.

Yhteistyössä