Mitä kukkia teillä ollut ristiäisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
luonnonkukkia, ei maksanu mitään.

ehkä pieni kimppu ruusuja mitkä on työnnetty noitten luonnonkukkien sekaan. hinta ehkä 5?.
yhen lapsen ristiäisiin oli vielä minikurpitsoja. ei maksanu mitään koska äiti niitä oli kasvattanu.

tytölle tilasin ihanan tyttömäisen kukka-asetelman ja pojalle poikamaisen. eipä meillä tule muuten kotiin hankittua kukka-asetelmia, että halusin sitten ristiäisiin oikeen hienot kimput kukkakaupasta. ja oikeen ihanat kukat ne olikin =)

Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
tytölle tilasin ihanan tyttömäisen kukka-asetelman ja pojalle poikamaisen. eipä meillä tule muuten kotiin hankittua kukka-asetelmia, että halusin sitten ristiäisiin oikeen hienot kimput kukkakaupasta. ja oikeen ihanat kukat ne olikin =)

Mitä kukkia niissä oli? Minkä malliset ne asetelmat oli?

Kastepöydässä kastekimppu ja samaa tyyliä oleva isompi kimppu kahvipöydässä. Kastettavan sukupuolen mukaan valittu värit kukkiin... esim. tytölle vaal. pun ruusuja, anemoneja ym.

Pojalla oli vaan kastepöydällä kimppu, josta en muista enää mitään.
Tytöllä oli vaaleanpunaisia ruukkuruusuja pöydissä ja kastepöydällä muratista, harsokukasta ja vaaleanpunaisista ruusuista "seppele"

01072007666%20%5B800x600%5D.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Tytöllä oli vaaleanpunaisia ruukkuruusuja pöydissä ja kastepöydällä muratista, harsokukasta ja vaaleanpunaisista ruusuista "seppele"

ihana! Miten oli tehty?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:

ihana! Miten oli tehty?

Mä tein ton rautalangan avulla, tai siis ensin laitoin pariin kohtaan rautalanka lenkit et saan niihin pujotettua.
Sit vaan siihen lisäsin murattia ja kukkia ja niitä kieputtelin toisiinsa kiinni.
Loppuvaihees nappasin rautalangat pois, kun alko olee tarpeeks sotkussa pysyäkseen kasassa ilman :D

Ja oon tosta kovin ylpeä, kun muratit oli mun oma kasvattamia =)

Kesäaikaan on olleet ihanat kimput kauden pihakukkia, toisella kieloja ja toisella syreeninkukkia. Talvivauvalla oli pieni kimppu, missä muutama valkea ruusu ja jotain pientä sinistä kukkaa. Ei se pikkukimppu niin kallis ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anski77:

Mitä kukkia niissä oli? Minkä malliset ne asetelmat oli?

mä en tunnista kukkien nimiä niin en osaa sanoa :ashamed: yksi syy miksi en yrittänyt itse väsätä kimppuja :xmas: ne oli matalan malliset kimput ja tilatessa kerroin just et oikeen hempeä tyttömäinen kimppu kastejuhlaan ja pojasta sanon pojalle sopivan ja sitä ne kimput oli kyllä molemmat. sen verran laiska olen etten jaksa valokuvista alkaa tarkemmin kattoo jos osan kukista tunnistaisin...

Mä menin kukkakauppaan ja sanoin että kaksi pöytäasetelmaa 30-40 e hintahaarukassa.
Ja värit kerroin,sekä yhessä käytiin kukkia läpi.

Pojalla oli ruiskaunokkia ja jotain limenväristä kukkaa,oisko ollut gerbera,pieni sellanen...
(oon aikas huono kukissa) Sekä harsokukkaa.
Oli nätti,muratti valusi maljasta ulos pöydälle.

ja tytöllä oli ruiskaunokkia ja vaaleenpunaista ruusua,sekä harsokukkaa.
Sellanen valuva oli tuo,korkeessa maljassa.
HIrmu nätti!

Maljat vein ite,niihin tekivät tosi nätit.

Meillä oli kastepöydällä pienempi asetelma, jossa oli vaaleansinistä hortensiaa, valkoista freesiaa ja harsokukkaa. Jotakin pientä vihreää valuvaa lehteä oli myös. Samanlaiset mutta isommat asetelmat oli sitten kahvi- ja noutopöydissä. Ei ne kovin paljon maksanut olisiko ollut 50? kaikki yhteensä. Asetelmat oli sopivan hempeät ja suloiset ristiäisiin.

hintoja en muista, mutta tyttöjen risitäisissä oli sidotut kimput, ruusuja, harsokukkaa...
ja pojan ristiäisi oli leikkokukkia maljakossa, apua en muista, sinisiä, no varmaan iiriksiä

Kahvipöydässä ihan tavalliset kimput:

http://www.aijaa.com/v.php?i=3764007.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3764042.jpg

Kastepöydässä teetetyt kimput, en mitään erikoisia halunnut vaan hillityt nätit kukat:

http://www.aijaa.com/v.php?i=3764002.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3764041.jpg

Ekoihin ristiäisiin tilattiin etukäteen kukkakaupasta asetelma (rusikaunokkeja, keltaisia ruusuja ainakin ). Hintaa ei kysytty etukäteen ja oli torkeän kallis siihen aikaan 350 mk eikä minusta ollut edes mitenkään kaunis, ei kyllä rumakaan. Seuraaviin ristiäisiin mies kävi nappaamassa marketista valmiin asetelman, jolla hintaa oli kai muutama kymppi markkoina. Minusta se halpa asetelma oli paljon nätimpi yksinkertaisuudessaan ja hentoudessaan kuin jäykkä, kallis asetelma. Ristiäiset olivat kummatkin elo-syyskuussa, joten vuodenaika ei vaikuttanut hintaeroon.

Kysykää hinta aina etukäteen!

minun mielestä kastepöytään sopii paremmin matala, pyöreä pienehkö kimppu kuin korkea kukka tai kimppu. 25-30e meillä maksaneet kastepöydän kukkakimput. kannattee sanoa sitojalle tarkkaan, minkä tyylistä haluaa, ettei tule pettymystä. tytön kimpussa oli 1vaal.pun. gerbera, 1lime neilikka ja jotain muuta limeä kuklkaa sekä tumman vihreä leveä leht alla (en tiedä nimeä), toisenkin tytön kimpussa oli vaaleanpunaista ja limeä sekä vähän valkoista ja vihreää lehteä alla.

Yhteistyössä