Mitä kuluja visan käytöstä tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juup

Vieras
Huomenta!
Minulla on pankkikortissa visa ominaisuus, jota ei koskaan ole käytetty. (1500e luotto) Nyt olisi tilanne se että ehkä pitäisi käyttää. Yritin pankin (op meillä) sivuilta katsoa, mutten oikein tajunnut. Sen ymmärsin, että kk kulut ovat muutaman euron jos visaa käyttää ja automaattinostosta menee muutama euro ja tietty % summasta.
Mutta jos siis nyt tässä kuussa käytän korttia pari kertaa, onko niin että lasku niistä tulee siis ensi kuussa ja maksan kaiken pois tai vaan osan? Ja jos maksan kaiken pois, niin tuleeko sitten enää näitä joka kuun parin euron kuluja?

Kiitos tuhannesti jos joku osaa auttaa (ja pankkiinkin voisin mennä kysymään, mutta puolet perheestä kipeänä, joten kotona mielummin pysytään)

Jos tässä kuussa ostat, lasku erääntyy ensi kuun lopussa ja jos maksat kaikki kerralla, ei tule lisäkuluja.
Itselläni pankki tarjoaa Visan käyttökulut jos kortilla maksetaan kassalla, joten mulle ei tule mitään ylimääräisiä kuluja jos en nosta automaatilta tai tee tilisiirtoa.
Mutta sullakaan ei mee muita kuluja kuin se pankkisi perimä maksu.

Mä olen tosi tietämätön pankkiasioissa tai ainakin tuossa Visa-asiassa, mutta koska se mulla käytössä on, ajattelin vastata :D.

Eli mä maksan useinkin visalla laskuja, jotta saan vähän enemmän maksuaikaa (vaikka tilillä onkin aina rahaa). Sitten mulle tulee se visalasku ja maksan sen pois. Mistään kuluista en kyllä tiedä mitään, ei ne ainakaan suuret ole. Voihan olla ettei niitä tule ollenkaan, jos maksaa laskut kokonaan ajallaan.

Joulukuun ostot tulee Tammikuun tiliotteeseen, voit maksaa kaikki pois tai osan. Ja korkoa sinne kertyy koko ajan kun oon ostokset tehny. Jos maksat kaikki pois Tammikuussa niin ei tule edes laskua Helmikuussa.

kortista menee joka kuukausi maksu olikohan 1? vaikka et sitä käyttäisi. kun maksat visalla lasku tulee seuraavan kuun lopussa. laskusta pitää maksaa vähintää kortin oton yhteydessä sovittu minimimaksu. tai voi maksaa kaiken pois, jos maksaa vain osan kertyy lisäksi tuolle summalle korkoa...