Mitä kummilapselle voisi alkaa keräämään astioiden lisäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veera

Vieras
Siinäpä tuo jo tulikin... mitä olette keränneet kummilapsille?

Mä olen yhdelle kerännyt Teema-astioita, kahdelle lusikoita.

Nyt mietin, että jos pienelle kummipojalle alkaisimme kerätä Brio-junarataa... mitä mieltä ideasta?

Sitten olisi vielä kaksi pientä kummityttöä, ja mietin, että mitä heille alkaisin keräämään? Olisiko ideoita?

Minäkin ottaisin mieluusti näitä ideoita vastaan.

Mulla on aivan ihana kummitytsi, ja vanhemmat toivoisivat että alkaisin keräämään hälle jotain. Rahat on tänä vuonna niin vähissä, että olisi ihana kun löytyisi idea, johon löytyisi jotain edukkaasti (kuten tänä vuonna) ja jatkossa sitten vaikka sais maksaa vähän enemmänkin (kunhan palaan töihin).

mä ajattelin alkaa säästään rahaa. ihan pikkusummia kuukaudessa lukitulle tilille. ehtii vielä mooooonta vuotta kerätä ennen kun on täysikäinen. vaikka autokoulua varten. näin omallekin lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:

Mulla on aivan ihana kummitytsi, ja vanhemmat toivoisivat että alkaisin keräämään hälle jotain. Rahat on tänä vuonna niin vähissä, että olisi ihana kun löytyisi idea, johon löytyisi jotain edukkaasti (kuten tänä vuonna) ja jatkossa sitten vaikka sais maksaa vähän enemmänkin (kunhan palaan töihin).

Servetit ;D Ei vaan, etkö voi sanoa vanhemmille, että alat kerätä, kun sinulla on siihen varaa?

Nuo teemat ja lusikat on sellaisia joita voi käyttää isonakin, mutta harva leikkii puuradalla enää sitten... Ihania ideoita, mutta jos haluaa antaa kaikille samantyylistä, niin pidättyisin niissä astioissa tms.
Siis se junarata on todella hyvä ja meillä molemmat lapset tykkää, mutta ei mikään hirmu pitkäaikanen "sijoitus".

Hui, toivottavasti keräät niitä omaan kotiisi tai oot sopinut vanhempien kanssa tuosta astioiden keräilystä. Meille ei mahdu omatkaan astiat, ja saisin hepulin, jos joku alkais keräämään jotain Teemoja lapselle. :o

Ylipäätänkin mun mielestä toi keräily on aika tylsä idea, ei sitten mitään yllätyksellisyyttä koskaan, jos ne siis ovat synttäri yms. lahjoja?

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
Kuulostaa kivalta, olisitpa meidän lasten kummi :D

En osaa sanoa mitä vois vielä kerätä, Brio-junarata on ainaki tosi hyvä idea!

Kiitos :) Meillä tosiaan on miehen kanssa 6 kummilasta ja sitten mulla vielä yksi, jo aikuinen. Unohdinkin mainita, että hänelle olen kerännyt Koko-astioita.

En keksi, mikä vois olla vastaava kuin tuo junarata näille pikkukummitytöille. Mahtaisiko esim. Mauri Kunnaksen kirjoja saada vielä kaikkia ostettua? Tai olisko joku muu kirjasarja...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Servetit ;D Ei vaan, etkö voi sanoa vanhemmille, että alat kerätä, kun sinulla on siihen varaa?

No tavallaan mulle tulikin vähän paha mieli tästä, kun vanhempansa hyvin tietävät taloudellisen tilanteen. Olen sitä valitellut monesti. Ja nyt sitten tää toive + se että perheen toinen lapsi haluaisi juuri joulun alla olevilla synttäreillään duploja on vähän ristiriidassa meidän kukkaron kanssa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Mielipide:
Hui, toivottavasti keräät niitä omaan kotiisi tai oot sopinut vanhempien kanssa tuosta astioiden keräilystä. Meille ei mahdu omatkaan astiat, ja saisin hepulin, jos joku alkais keräämään jotain Teemoja lapselle. :o

Ylipäätänkin mun mielestä toi keräily on aika tylsä idea, ei sitten mitään yllätyksellisyyttä koskaan, jos ne siis ovat synttäri yms. lahjoja?

Joo olen sopinut vanhempien kanssa ja kysynyt, että mikä vois olla hyvä kerättävä juttu. Ja olen kyllä aina ostanut jotain muutakin, en esim. antanut pelkkää mukia tai lusikkaa :)

En käsitä tuota astioiden keräämistä kummilapsille. Se on mielestäni typerää. Oletteko te ihan varmoja, että nuori tykkää juuri siitä astiastosta, mitä joku kummi on alkanut keräämään? Entä missä niitä kuppeja, kippoja, lusikoita yms. säilytetään siihen saakka kunnes nuori muuttaa omaan kotiin. HERÄTKÄÄ!

Itse olen kummilasten vanhempien kanssa sopinut, että lapselle avataan tili johon teen säännölisiä talletuksi. Joka kuukausi laitan lasten (siis kummilasten) tilille 5? ja syntymäpäivinä yms hieman enemmän. Lisäksi ostan synttäreillä ja jouluna jonkin pienen paketin.

Mielestäni on turhaa kerätä jotakin käsittämätöntä sarjaa tai mallistoa jonka saatavuus esim. 15 vuoden kuluttua on ehkä mahdotonta ja vaikka tuote olisi vielä saannissa, mistä tiedän onko se mieleinen?

Oma poikani sai päättää rippijuhlissaan ottaako kumminsäästämän tilin nyt vai vasta 18v. Poikani halusi rahat vasta kun täyttää 18 ja ilmeisesti oikeasti niitä silloin tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Nuo teemat ja lusikat on sellaisia joita voi käyttää isonakin, mutta harva leikkii puuradalla enää sitten... Ihania ideoita, mutta jos haluaa antaa kaikille samantyylistä, niin pidättyisin niissä astioissa tms.
Siis se junarata on todella hyvä ja meillä molemmat lapset tykkää, mutta ei mikään hirmu pitkäaikanen "sijoitus".

Niin, ajattelin kerätä sitä junarataa nyt vaikka siihen asti, kun leikkii sillä. Ehtisi saamaan jonkin verran osia, kun nyt siis on vauva tämä kummipoika.
Ehkä sitten myöhemmin hänellekin voisin kerätä astioita tai lusikoita, jos hänen vanhempien mielestä hyvä idea...

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
En käsitä tuota astioiden keräämistä kummilapsille. Se on mielestäni typerää. Oletteko te ihan varmoja, että nuori tykkää juuri siitä astiastosta, mitä joku kummi on alkanut keräämään? Entä missä niitä kuppeja, kippoja, lusikoita yms. säilytetään siihen saakka kunnes nuori muuttaa omaan kotiin. HERÄTKÄÄ!

Itse olen kummilasten vanhempien kanssa sopinut, että lapselle avataan tili johon teen säännölisiä talletuksi. Joka kuukausi laitan lasten (siis kummilasten) tilille 5? ja syntymäpäivinä yms hieman enemmän. Lisäksi ostan synttäreillä ja jouluna jonkin pienen paketin.

Mielestäni on turhaa kerätä jotakin käsittämätöntä sarjaa tai mallistoa jonka saatavuus esim. 15 vuoden kuluttua on ehkä mahdotonta ja vaikka tuote olisi vielä saannissa, mistä tiedän onko se mieleinen?

Oma poikani sai päättää rippijuhlissaan ottaako kumminsäästämän tilin nyt vai vasta 18v. Poikani halusi rahat vasta kun täyttää 18 ja ilmeisesti oikeasti niitä silloin tarvitsee.

No, toivottavasti mun kummilasten vanhemmat on sitten olleet rehellisiä, kun olen heidän kanssa asiasta sopinut :) Ja voihan se kummilapsi sitten isona vaikka myydä ne astiat ja saa tuota rahaa sitten sitä kautta :)

Ja vielä, että joku rahan laittaminen kuukausittain tilille on ihan ok ehkä, jos kummilapsia vähemmän... Meillä tuo tekis 35 euroa/kk, jos laittais 5 euroa kullekin. Eli 420 euroa vuodessa ja kaikkien synttäri- ja joululahjat sitten päälle...

Paras idea näistä on mielestäni tuo lukittu tili, jonne laittaa rahaa sen mukaa mitä on varaa. Ehtii kertyä ihan mukava summa vuosien varrella vaikka juuri autokoulua tai opiskelua varten.
Omalle kummitytölle aloin keräämään kattiloita ym keittiövälineitä kun täytti 15 vuotta, itse niitä toivoi.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

No tavallaan mulle tulikin vähän paha mieli tästä, kun vanhempansa hyvin tietävät taloudellisen tilanteen. Olen sitä valitellut monesti. Ja nyt sitten tää toive + se että perheen toinen lapsi haluaisi juuri joulun alla olevilla synttäreillään duploja on vähän ristiriidassa meidän kukkaron kanssa :ashamed:

edullisimmat duplo pakkaukset maksavat n.5? ja siintä ylös. Jos perhe ei ymmärrä, että juuri nyt talous tiukalla niin on heidän ongelma.

Itse kerään astioita kummilapsille ja yhdelle keräämme hopeista aterin sarjaa. Astia sarjoja on Teemaa 4:lle, Kokoa, Lumi 2:lle ja Vanilja. Yhdelle on jo tuo Lumi sarja kahvikuppeja vaille kerätty ja olen ostanut välillä mm. Kartio laseja lisäksi.

Meillä esikoisen kummitäti laittaa aina välillä ( lähinnä silloin jos ei ehdi/keksi muuta lahjaa ) avaamalleen tilille rahaa.. tyttö saa sen sitten joskus kun on iso..

Meinaan että ei siellä lahjatilillä tarvii paljoa olla.. kun muuttaa pois vanhempien luota, niin muutama satakin on kiva lisä.. sillä voi maksaa vaikka sen vuokratakuun tai ostaa jotain kivaa omaan kotiin..

mun lapseni saa hopeisia lusikoita joka vuosi. mun mielestä ne on niiiiiin kuivia eikä lapsikaan niistä tietenkään osaa vielä välittää...sitäpaitsi ne on vielä rumiakin.

Yhteistyössä