Mitä kuuluu KETOKARPPAAJAN ravintoon eli mitä syöt ? Utelias olen!

Palstan KAUNOTAR

Aktiivinen jäsen
21.08.2007
2 531
1
36
Oulun naapurikunta
Asia rupes kiinnostamaan todella!

Osaan googlettaa ja löysin vaikka mitä karppaamisesta, mutta kysynkin nyt teidän karppaajien omakohtaisia kokemuksia.

Mitä syöt silloin kun laihdutat karppamalla?

Mitä kuuluu aamiaiseesi, lounaaseen jne ?

Mitä välttelet (mitä hedelmiä)?

Paljonko olet laihtunut karppaamisesi aikana ja mikä aika meni tuloksien näkymiseen?

kiitos :heart:

Karppasin pari kuukautta mutta lopetin kun tulin raskaaksi.
Söin aamulla pekonia ja paistettua munaa, välillä partaäijä-jugurttia marjoilla.
Lounaaksi söin paistettuja kasviksia ja lihaa, jos liha oli vähärasvaista niin lisäsin öljyä. Salaattia söin, sen päälle myös öljyä. Ruokajuomana vesi.
Söin satunnaisesti pienen palan tummaa yli 70 prosenttista suklaata.
Päivällinen samaan tyyliin kuin lounas, esimerkiksi jauheliha-kaalilaatikkoa (ei puolukkahilloa eikä riisiä laatikossa ja määrällisesti ei voinut silti vetää hirveesti).
Iltapalaksi mitä nyt sattui tekemään mieli. Säästeliäästi maitotuotteita - vihreitä kasviksia pystyi syömään paljon. Ei leipää. Laskin hiilarit niin että jäi alle 20g päivässä.
Painoa tippui muutaman kilon verran (ei ollut varsinaisesti ylipainoa aloittaessa).

Mun aamu alkaa yleensä 2 paistetulla munalla ja 3 pekonisiivulla sekä hapankaalilla + kahvia mustana. Alkuun käytin kahvissa kermaa mutta jätin sen pois turhana. Maitotuotteita ei kannata käyttää liikaa. Tänään söin myöhäisenä lounaana annoksen kesäkurpitsa-jauelihavuokaa, jälkkärinä kreikkalaista jogurttia ja makeutettua mehukeittoa. Päivällinen oli iso tuoresalaatti, jossa vähän kinkkua ja mozzarella-raastetta. 4 palaa meni tummaa suklaata ja lasi punaviiniä. Mä en syö muita hedelmiä kuin omenaa joskus, marjat on ok. Kasvikuntaa olisi hyvä saada se puolisen kiloa päivässä. Proteiinia ei saa tulla liikaa. Kasviöljyjä suositaan, mutta ne olisi paras olla kuumentamattomassa muodossa, olen kulauttanut välillä oliiviöljyä rasvatasaukseksi suoraan kurkusta alas. Pähkinät on hyviä ja terveellisiä rasvan lähteitä, vähähiilarisimpia hassel- ja saksanpähkinät esim.

Laihduin 30 kiloa 8 kuukaudessa, aloitin huhtikuun puolivälissä ja jo samana kesänä sain alkaa etsimään pienempää vaatetta päälleni ja kommentteja ulkomuodon muutoksesta.

Minusta on hassua, että jos on foorumi joka on kokonaan painottunut siihen asiaan mistä kysyjä kysyy, ja tietoa on pilvin pimein, niin miksi pitäisi päästä niin helpolla että muutamalla rivillä pitäisi kertoa koko juttu.

Ei karppaus oikeasti toimi millään aterialistoilla joita kopioi. Painonpudotus millä tahansa metodilla niin että lopputulos on pysyvä vaatii elämänmuutosta. Muutos taas vaatii sitä että opettelet itse ruokavalion joka sopii omaan elämäntilanteeseen, sillä jos et pysty noudattamaan aterialistaa niin sitten sanotaan että "ei se toiminut" kun paino ei laskekaan. Suosittelen lämpimästi tutustumaan tuohon karppausfoorumiin ja lukemaan jonkin aiheeseen liittyvän kirjan. Antti Heikkilää, Montignacia, Atkinsia mikä suuntaus sitten kiinnostaakin.

Ei pääse helpolla mutta kuka sanoi laihduttamisen olevan sitä? Jos viitseliäisyys ei tuohon riitä niin kannattaa miettiä riittääkö motivaatio sitten koko muutoksen toteuttamiseen.

Yhteistyössä