Mitä lääkettä voi antaa vai annanko mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vatsatautisella lapsella on kuumetta 38,5 pyllystä mitattuna ja on tosi kuitti ja valittaa vatsakipua. Ruokaa ei edes halua, enkä antaisikaan, mutta miten toi kuumeen lääkitseminen? Ei varmaan tee vatsalle hyvää antaa panadolia tai muutakaan ja suppoja meillä ei ole. Olisiko niitä edes 17 kg painoiselle, en tiedä. Lapsella on tosi kurja olo, enkä tiedä miten voisin sitä helpottaa :(

hmmm... Pyllystä mitattuna tuo ei ole kova kuume, hieman lämpöä. vatsataudissa vatsakipuun kai huonoti auttaa särkylääkkeet...?

Mutta tuskin kuitenkaan pahentaa vatsakipua lääke, jos koet et helpottais oloa niin anna vaan särkylääke. Anna reilusti juotavaa, ruoka ei ole pääasia vaan nesteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vatsatautisella lapsella on kuumetta 38,5 pyllystä mitattuna ja on tosi kuitti ja valittaa vatsakipua. Ruokaa ei edes halua, enkä antaisikaan, mutta miten toi kuumeen lääkitseminen? Ei varmaan tee vatsalle hyvää antaa panadolia tai muutakaan ja suppoja meillä ei ole. Olisiko niitä edes 17 kg painoiselle, en tiedä. Lapsella on tosi kurja olo, enkä tiedä miten voisin sitä helpottaa :(

Panadol ei ärsytä vatsaa. Minä laskisin lääkkeellä kuumetta, antaisin lääkkeen ihan mikstuurana. Kyllä siitä ainakin osa ehtii imeytyä kun lääaine on siinä valmiiksi liuenneena ja vatsalaukku on tyhjä kun lapsi ei ole syönyt mitään. Sitten paljon juotavaa vaikka osan oksentaisikin pois. Kuume lisää nestehukkaa.

nyt vasta luin että suppoja ei ole kotona..
viileä suihku,juotavaa..söisikö vaikka suklaata tai jäätelöä tai jotain?meillä noi menee jotenkin vatsataudissakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ellapuu:
on suppoja tuon kokoisellekin,mä käytän migreenistä kärsivälle 18kg tytölle. Olisiko ollut 125mg..

Ei vaan 250mg. Lääkeaine imeytyy suolistosta epätäydellisesti ja voi lisäksi ärsyttää tuntuu pahalta, siksi valitsisin panadol mikstuuran.

on suppoja tuon kokoisellekin,mä käytän migreenistä kärsivälle 18kg tytölle. Olisiko ollut 125mg..

Ehkä pitäis harkitä näitä. Nestemäiset lääkkeet kuitenkin ärsyttää sitä vatsaa, joten ei viitsis turhaan sellaisia antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tere:

Ei vaan 250mg. Lääkeaine imeytyy suolistosta epätäydellisesti ja voi lisäksi ärsyttää tuntuu pahalta, siksi valitsisin panadol mikstuuran.

ei,kyllä ne meillä on 125mg.

hitsi mä en osaa kirjoittaa kerralla näköjään..
jotenkin musta tuntuu että tuo mikstuura voisi ärsyttää enemmän,jos kerran oksentaa.
niin suotta sitten lisä-ärsytystä aiheuttaisi,siksi ehdotin noita suppoja.
parempi kai että imeytyy edes epätäydellisesti kuin että ei ollenkaan?

Jos lapsesi painaa todella tuon 18kg, olet antanut liian mietoa. Jokainen toki sohlaa itse omat asiansa kuten haluaa mutta jos todella haluatte oikeaa lääketietoa, kysykää apteekista älkääkä täältä.

Alkuperäinen kirjoittaja proviisori:

Jos lapsesi painaa todella tuon 18kg, olet antanut liian mietoa. Jokainen toki sohlaa itse omat asiansa kuten haluaa mutta jos todella haluatte oikeaa lääketietoa, kysykää apteekista älkääkä täältä.

jep,puolitoista kerralla

Alkuperäinen kirjoittaja proviisori:

Tottakai kysyn apteekista tarkemmin sitten kun sinne pääsen. Nyt just ei ole mahdollista, joten ajattelin, että jollain ehkä on kokemusta vastaavasta tilanteesta. Nythän on kyse reseptivapaista lääkkeistä, joten mielestäni voi hyvin kysyä miten toiset on tehneet ja vielä itse varmistaa pakkauksesta miten paljon omalle lapselle voi antaa.

Yhteistyössä