Mitä lääkkeitä syötte (vaikeaan) paniikkihäiriöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onhan sulle sitte määrätty noita pameja vain väliaikaisesti käytettäväksi? niistä kun tulee riippuvaiseksi niin sitten tulee vieroitusoireina ahdistusta ja sit otetaan pamia...sit taas ahdistusta ja pamia...

oon nähnyt vierestä että ei kannata!

mistä sun paniikkihäiriö johtuu? siitä vois lähtee liikkeelle, hyvin usein on tullut huomatuksi että erilaisten ahdistuneisuushäiriöiden..paniikkihäirön yms omaavilla ihmisillä tuntuu olevan hukassa ristiriitojen ja tunteiden käsittelytaidot..oisko siis psykoterapia oikeampi hoito?

Äitini on kärsinyt nuorena samoista ongelmista. Psykologin mielestä syy voi olla mun
lapsuudessa, se oli täynnä tragedioita ja kasvuympäristö oli aika huono... En halua kertoa
enempää tunnistusriskin vuoksi, mutta omat vanhempani eivät ole minua kohdelleet kaltoin.

Psykoterapiasta en tiedä, odotan nyt vaan mitä psykiatri sanoo ja miten homma jatkuu sen
jälkeen.

Ja on tottakai määrätty pamit vain väliaikaiseksi. Siksi ihmettelinkin, kun Citalopram-lääkitystä ei nostettu, koska selvästikään vastetta ei ole saavutettu kun en ilman rauhoittavia pärjää. Tekisi mieli nostaa annostusta itse, 30mg kun on aika vähän.

Ja tämä on taas tyypillinen asenne masentuneille jne.
Kaikki neuvot on tyhmiä, eikä ne auta. Negatiivisuus kunniaan.

Tiedän kyllä mistä puhut ja puhun. Ihmiset ajattelee lähinnä hyvää.

Masentuneille? En minä ole masentunut enkä enää edes ahdistunut. Ja olen kyllä kokemuksiini nähden hyvinkin positiivinen ihminen, tai ainakin yritän olla :) Kaikki neuvot ei ole tyhmiä, mutta ihmisten tilannetaju on välillä käsittämätön, joka on tässäkin ketjussa huomattu. Lääkkeet on pahasta, niitä ei saa käyttää, ne ei auta jne jne. vaikka hyvin vaikeasti panikoituneelle/ahdistuneelle ne voi olla pelastus akuutissa vaiheessa, jos esim.terapiaan ei ole vielä päässyt! Tästä voi minut tunnistaa, mutta silloin kun odotin psykiatriselle pääsyä romahtaneena sain lähipiiristäni "neuvoja" (varmaan ajattelivatkin periaatteessa hyvää) mm. että mene nukkumaan. Kyllä, sairaalakuntoon romahtaneena, monta päivää paniikkikohtauksessa eläneenä, kun lääkkeet ei pysyneet sisällä jne se olikin ihan loistava neuvo tai sitten mulle kerrottiin että joo, oon minäkin saanut paniikkikohtauksia, yhtenäkin aamuna olin paniikissa kun en löytänyt ulkovaatteita. Nuo ihan suoria lainauksia ja ihan helvetin typeriä "tsemppauksia" suoraan sanottuna.

Yhteistyössä