Mitä lahjaksi ihmiselle, jolle huono ja hyvä laatu on ihan samantekevää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en keksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en keksi

Vieras
Kyseessä on eräs ystäväni, joka on paljon auttanut minua viime vuoden aikana, ja jolle haluaisin nyt antaa jotain hieman tavallista hienompaa lahjaksi.

Ainoa ongelma on vain siinä, että siinä käy helposti niin, että se lahja ei hänelle itselleen ole mitään erikoista. Hän kun on niitä ihmisiä, joille on ihan sama, että onko viinipullo jotain halpismarjaviiniä vai ranskalaista vuosikertashampanjaa, tai suklaa voi olla marketin halpatarjonnasta niin se on hänestä ihan yhtä laadukasta kuin jotkut käsityönä tehdyt konvehditkin. (Nämä siis vain esimerkkejä, mutta kuitenkin sellainen ihminen, jolle laatu on samantekevää)

Ja vielä kaiken lisäksi sellainen ihminen, joka ei edes harrasta mitään erityistä, joten siltäkään pohjalta on vaikea keksiä mitään sopivaa lahjaa. Ja lahjatoiveita ei todellakaan ole muutenkaan

Tietystihän sitä pääsisi helpolla sillä, että veisi vain jonkun lidlin konvehtirasian lahjaksi, mutta jotenkin vain tuntuisi itsestä nololta sellainen, kun kyseessä on kuitenkin ihminen, jolle haluaisi antaa lahjaksi jotain hieman tavallista parempaa.

Jos sä haluat ilahduttaa häntä ja tiedät ettei arvosta mitään hifistelyä, niin huomioi se lahjassassi, älä ajattele itseäsi ja nolostumisiasi. Vie jotain jossa on ajatus mukana, jospa hän on ihminen joka arvostaa sitä enemmän kuin tekohienoutta. Esim. villasukat ja lapaset on aina ihania talvella.

minäkin menin erikoisliikkeestä ostamaan lahjaksi jotain hienompaa, mutta sitten iski nuukuus kun tajusin, että kyseinen ihminen ei arvosta sitä, että olen maksanut merkistä 50e ylimääräistä. Vein sitten marketin halpaa tavaraa, mutta sellaista merkkiä jota ei joka kaupassa myydä eli jotain erikoisempaa sittenkin.

Mä ajattelin mun isää ja hänelle tämmösessä tapauksessa veisin herkkukorin täynnä ns.perustuotteita. Eli enemmän määrää kuin laatua. Suklaata (ei kalleinta), viiniä (keskihintaista/halpaa), kahvia jos juo, jotain hedelmiä jne. Jos valkkaat edullisemmasta päästä tuotteet, ei tuu kovin kalliiks mut lahja on kuitenkin enemmän ku joku suklaarasia.

[QUOTE="vieras";27745916]Mä ajattelin mun isää ja hänelle tämmösessä tapauksessa veisin herkkukorin täynnä ns.perustuotteita. Eli enemmän määrää kuin laatua. Suklaata (ei kalleinta), viiniä (keskihintaista/halpaa), kahvia jos juo, jotain hedelmiä jne. Jos valkkaat edullisemmasta päästä tuotteet, ei tuu kovin kalliiks mut lahja on kuitenkin enemmän ku joku suklaarasia.[/QUOTE]

Minäkin ajattelin

Eli ystäväsi on kuin minä :D Hmmm.. ajattele hänen tyyliään, ja valitse lahjasi sen perusteella. Mä en tosiaan jaksa arvostaa laatua, vaan mulle perusmarkettikama on ihan sama asia kuin joku Pentikin arvoesine tms. Toisinaan markettikama peittoaa arvoesineen, jos tosiaan on enemmän tyylini mukainen. Tai vie lahjakortti. Tai sitten mä arvostaisin itse tehtyä joko tavaraa tai runoa/laulua.

Yhteistyössä