Mitä laitatte lapselle vk-housujen/ haalarin alle näillä keleillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tuulisella kelillä, kun lämpötila on jotain +10-+15C, mitä laitatte lapselle ulos päälle? Jos laitatte välikausihaalarin tai vk-housut, laitatteko sinne alle jotain muuta kuin alushousut? Itse en oikein saa pidettyä tuulipuvunhousuja paljasta ihoa vasten, tuntuu, että jotkut pitkikset tms. pitää alla olla. Jos lapselle laittaa sukkahousut alle, tuntuu, että on liian lämpimästi puettu. Pelkät verkkahousut taas tuntuu liian ohuilta. Onpas tämä taas hankalaa ;)

Pikkarit, sukat ja paita. Meillä kyllä on kovin erilaisia pukuja, yhdessä on puuvillavuori, yksi on niin ohut ettei pitkikset edes haittaisi jos keli olisi kolea, yksi on järeä kuori (se voisi olla ehkä ikävin paljain säärin), yhdessä taitaa olla joku keinokuituvuori.

Jälkikasvu ei ole kyllä kommentoinut mitään "tuntumasta" ja ottaa aina randomilla housuja....

sukkahousut tai ohuet legginsit, mutta meillä aika ohut puku käytössä. jos on semmonen liukasvuorinen se housun sisäpinta niin kyllää sinne alle jotain kannattaa laittaa.

Mä oon laittanu nyt tällasella +10-15 kelillä välikausipuvun alle pitkähihasen body tai ohuen pitkähihasen ja sitten sellaset ohuet housut, tai niin ku eilen ku kaikki ohuet housut oli pesussa, laitoin pyjama housut. :) Ei oo ollu liika kuuma, eikä kylmäkään.
Sit taas ku oon pari kertaa laittanu alle tavalliset gollege housut ni on ollu aika hikinen poika ku ollaan tultu sisään.

Päiväkotiin kun menee niin alle tytölle:sukkikset, hame, t-paita ohut pitkä hihainen.
Pojalle: sukkikset, ohuet pitkät housut. t-pata, ja ohut pitkähihainen.
JA ihan sovivat ovat. Poika on tyytyväinen rattaissa ja tyttö ei ole hikinen, eikä kylmä.

ohuet sisähousut, t-paita, päälle ohut pitkähihainen ja vk-asu.
Lapsilla päässä ohuet kangaspipot, lippiksistä eivät enää tykkää.
Joskus hanskat, jos tuulee. Tänään toki kurahanskat.

sukkahousut tai ohuet legginsit, mutta meillä aika ohut puku käytössä. jos on semmonen liukasvuorinen se housun sisäpinta niin kyllää sinne alle jotain kannattaa laittaa.

mä laitan kans näin,mutta pk:ssa on laitettu esim. sukkikset ja verkkarit ja siihen päälle vk-puku,sama tietty yläosassa :pitkähih. paidan lisäksi fleece tai jotain... vähän liikaa laittavat.

Yhteistyössä