Mitä laittaisin ruuaksi..kanasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä olisi tuolla 4 vai oliko 6 kpl kanan fileeleikkeitä vai mitä pihvejä nyt onkaan. Niin mitäs tekisin niistä ruuaksi? ensin mietin että lyön ne riisin ja hemapan kanssa uuniin, mutta voisin kokeilla jotain uuttakin. Miten ne olis hyvä tehdä esim. nuudeleiden kanssa?

Kertokaa hyviä reseptejä.. kermaa ei ole.

En itse käytä kyseistä elintarviketta, mutta olen antanut kertoa itselleni että jotkut tekevät siitä toisinaan wokkeja. Nuudelin ja kasvisten kanssa voisi toimia hyvinkin.

Mites olisi joku wokki? -Kasviksia suikaleiksi (ihan mitä sulla on esim porkkanaa, sipulia jne), broilerit suikaleina ja nuudeleita. Mausteeksi soijakastiketta, makeaa chilikastiketta tms.

wokkaat ison kasan kasviksia ( ei he-ma-pa ) paistat kanat ja viipaloit ne. lisäät kasvisten sekaan vettä senverran että saat nuudelit kypsiksi. nautiskelet koko komeuden. mausta chilillä, mustapippurilla ja soijalla tai suolalla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mullahan on kyllä hyvä syy sitten lähteä kauppaan, karkkihammasta nimittäin kolottaa enkä jaksa pelkän karkin takia kauppaan lähteä :D

Kysymys ei siis koskaan ollutkaan kanasta :) olisihan tämä pitänyt arvata!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kasvissyöjä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mullahan on kyllä hyvä syy sitten lähteä kauppaan, karkkihammasta nimittäin kolottaa enkä jaksa pelkän karkin takia kauppaan lähteä :D

Kysymys ei siis koskaan ollutkaan kanasta :) olisihan tämä pitänyt arvata!!!

:D eiku chilikastiketta pitää ostaa ;)

Mä tein äsken hyvää kanakastiketta.

Sitruunaoliiviöljyä, mausteita (aromisuolaa,v-sipulijauhetta, basilikaa, pippuria, ripaus chilijauhetta ) Ne sekaisin.

Pistä pannulle kuumenemaan mausteöljy seos ja kananpalat. Kypsennä, lisää ripaus jauhoja ja ruokakermaa kun jauhot ovat sekoittuneet kanoihin. Hauduta. Lisää lopuksi esim. pakasteherneet. Tarjoa lisäksi vaikka tagliatellepastaa :p

mä paistaisin niistä vaan pihvejä, maustaisin broilermausteella, pippurilla ja suolalla. tekisin oikean perunamuusin ja höyryttäisin ne porkkanat, joihin laittaisin päälle sitten voita sulamaan. yksinkertaista ja hyvää.

Yhteistyössä