Mitä laittaisit itse päälle jos pukukoodina on smart casual?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kismett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän se käy ellei ole minipituinen ja/tai hyvin avara kaula-aukkoinen tms. Joku jakku tai bolero vielä siihen, niin parempi? Talvella vois olla housupukukin hyvä valinta.

Musta toi smart casual -koodi on aina ollut hankala. Olin kerran juhlissa, joissa oli kaikkea laidasta laitaan, tummista puvuista farkkku-flanellipaitasysteemiin ja koodi nimenomaan tuo. Itse laittaisin housupuvun, kun en ole mekkoihmisiä. Joissakin paikoissa smart casual voi tarkoittaa vain kravatin jättämistä pois, toisaalla vaikka jotain puuvillahousu+neulepaita-asua. Onkohan pikkumusta vähän turhankin juhlava?

Pikkumusta käy, jos sen asustaa sopivaksi. Laita vaikka saappaat, ja joku neuletakki tms siihen päälle, arkiset korut. Muuten asustettuna (ihinväriset/mustat ohuet sukkikset, korkkarit...), ei ole enää smart casual, vaan jo astetta juhlavampi. Smart casual on yleensä normaali siisti toimistovaate.

En laittaisi pelkkää pikkumustaa, vaan jos malliin sopii, niin sen alle jonkun valkoiset tai värikkäämmän paitapuseron, tai päälle kivan jakun.

Ehkä mieluiten pistäisin kuitenkin kapeat mustat housut, korkkarit, puhvihhaisen kevyen jakun ja alle jonkun topin. JOs pitäisi siis mun vaatevarastosta valita.

Oopperassa olen nähnyt kaikkea farkuista juhlapukuun. Pikkumusta käy sinne ihan hyvin. Mielestäni sinne kävisi hyvin tumma puku pukukoodiksi, eli juurikin tuo pikkumusta.

Kyllä pikkumusta on jo ehkä turhan siisti, toisaalta parempi niinpäin kuin toisinpäin?
Itsekin varmaan laittaisin pikkumustan tolla koodilla kun ei olis muutakaan sopivaa.

Toihan on ihan selkokielellä suomennettuna että siistit perusvaatteet joten ihan perus toimistovaatteet esim :)

Yhteistyössä