Mitä lapset saavat mummeilta ja ukeilta jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
minkätyylisiä lahjoja? meillä toiset mummo ja pappa ostavat lapsille heidän toivomansa mielilelut ja kyselevät meiltä, mitä lapset haluavat. Toiset isovanhemmat ostavat sitten dvd elokuvan , lautasen, kirjan eli vähän "pienempää", eivätkä oikein"löydä" eivätkä jaksa lahjoja katella. Itse sain aina mummoltani "ison" lahjan jouluna. Omat lapseni eivät pyytele mitään tai oleta saavansa...Itse ostimme kaikille aika hyvät ja kaliitkin lhjat, siis isovanhemmille. Rohkenenko nyt kysyä, onko teistä tuo dvd vähän pieni lahja, kun on kuitenkin joulu ja kyseessä sentään isovanhemmat?

Ei musta ole pieni lahja.
Poika toivoi sähköhammasharjaa ja äitini on sen hommannut, lisäksi varmaan taas jotakin pientä.
Miehen vanhemmille sanoin että Lego-pyyhe olisi kova juttu, olivat sellaisen löytäneet.
Kummeilta ja mun kavereilta kun tulee vielä läjä lahjoja niin tuossa on aivan tarpeeksi. :)

2v saa toisilta isovanhemmilta kirjan ja toisilta leikkikeittiön
6v saa toisilta isovanhemmilta 100e rahaa + väliasun ja toisilta yhdessä isoveljen kanssa pleikkarin + ylimääräisen ohjaimen
9v saa samat kuin 6v:kin

Miksi joululahjan pitäisi olla iso? Eikö noi pienemmät kelpaa sulle?

Meillä pikkuinen saa muutaman lahjan, mummolta ja papalta tulee hiekkaleluja ens kesää varten, ei sen kummempaa :) Meille nyt ei kyllä muutenkaan haluta turhaa krääsää kauheesti, tyttö kun on vasta reilun vuoden. Meille ainakin riittää nuo pienemmätkin muistamiset. Noi hiekkalelut kun ei varmaan hirveen kalliita ole (sanko, lapio ja monta erilaista kakkumuottia).

Meillä ei lapsi pyydä mitään, isot ostavat mitä haluavat, kysellen hiukan vanhemmilta onko ok.
Poika saa toisilta isovanhemmilta Muumiläppärin tai toisilta Pleikkarin.

No anoppilasta esikoinen saa ainakin Brion junaradan kun me vanhemmat sitä pyydettiin, sitten ton lisäksi tulee ainakin 2 muuta+miehen sisarusten ostamat. Minusta ihan liikaa.

Mun äiti yleensä tekee jotain, viime vuonna esikoinen sai keppihevosen jne. Ja kumpikin saa yhden paketin heiltä+ mun sisaruksilta.

Nyt tuo 3v on saanut yhtä lahjaa toivoa ja sen varmasti saa meiltä vanhemmilta.

Itse sain aina omilta isovanhemmiltani sellaisen oikein mieluisen lahjan, jota olin toivonut. toiset lasteninisovanhemmat siis kyselevät ja etsivät ja kiertelevät lasteni lahjoja, ovat innoissaan ostamassa. Enkä tietenkään tarkoita, että näin pitäisi olla. mutta esim. lautanen (pienelle lapselle) on kyllä aika pieni lahja. Varsinkin , kun heillä on hyvä taloudellinen tilanne. Synttäreillä tuli tytölleni pelkästään ohuehko kirja..

2v saa mummulta ja papalta; nuken, kitaran, imurin, fleecen ja housut, keppihevosen, tossut.
mummilta luistelukypärän ja sellasen kameran millä voi katsoa niitä kiekkoja

3,5 v saa mummulta ja papalta: barbin ja kenin, leikki hiustenkuivaajan, keppihevosen, fleecen yöpaidan, ja tossut
mummilta ja prinsessa vaunut, ja palapelin!

mä aina ihmettelen, että mikä ihme siinä on, että kaiken pitää maksaa paljon. Eikö se ajatus ole tärkein? Mua niin ärsyttää ihmiset, jotka haluavat vain parasta. Huoh! Mikään halpa ja pieni ei ole hyvää. Luuletko ap tosiaan, että se sun lapsesi ajattelee, että jaa, nyt on toiset isovanhemmat ostaneet kalliimmalla kuin toiset.

Eikös tärkeintä ole se ajatus eli et muistetaan edes jotenkin?
Mieheni vanhemmat eivät edes kysyneet mitä lapsemme haluaisivat vaan antoivat suoraan rahana et ostetaan ite mitä halutaan... eivät käy meillä kovin usein eivätkä sen takia oikeen tiedä mistä meidän lapset tykkää. Olisin voinut kertoa mistä lapset tykkää mut olivat miehelle antaneet rahan ja me sit ostettiin toiselle autorata ja toiselle legosetti. Mielummin ottaisin heltä lahjaksi aikaa lastemme kanssa kuin lahjan... isompi lapsista (pian 4v) jo viimeksi kysyi et "pappa, mikset sinä koskaan leiki minun kanssa?"
Minun isäni antaa luultavasti rahana et saan ostaa lapsille sen mitä tarvitsevat (luultavasti siis ostamme toiselle sukset ja toisen lahja on vielä auki... ) ja äidiltäni kumpikin saavat tossut, kirjan ja toinen saa muumi-aterimet ja toinen legoja.
Tosin vanhemmiltani paras lahja lapsille on se et tulevat meille jouluaatoksi ja lapset saavat touhuta heidän kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
riippuu vähän siitä, mitä merkitystä sillä on millanen lahja ja keneltäkin tulossa...? Siis se et onko dvd liian pieni lahja.

jaa mitä?

Niin, siis tarkoitin sitä, että onko sillä lahjalla millainen merkitys. Ts. mitä väliä sillä on mikä se lahja on? Miksi se ei voisi olla dvd?

Mun mielestä ei ole liian pieni lahja.

Riippuu siitäkin paljonko rahaa isovanhemmilla on laittaa jokaista lapsenlasta kohti. Jos on paljon lapsenlapsia ja pienet tulot niin dvd on hyvä lahja. Tärkeämpää on mielestäni ajatus kuin hinta.

Oma poikani saa tänä vuonna polkupyörän ja pulkan, mutta luulempa että mummi on langennut ostamaan ainoalle lapsenlapselleen vielä jonkin yllärin. Itse sain iso-isältäni 500 euroa, kuten myös tuo poikanenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja miksi pitäis?:
Miksi joululahjan pitäisi olla iso? Eikö noi pienemmät kelpaa sulle?

Meillä pikkuinen saa muutaman lahjan, mummolta ja papalta tulee hiekkaleluja ens kesää varten, ei sen kummempaa :) Meille nyt ei kyllä muutenkaan haluta turhaa krääsää kauheesti, tyttö kun on vasta reilun vuoden. Meille ainakin riittää nuo pienemmätkin muistamiset. Noi hiekkalelut kun ei varmaan hirveen kalliita ole (sanko, lapio ja monta erilaista kakkumuottia).

No toki olen kiitollinen pienistäkin. jotenkin vaan kun kuitenkin on joulu, iso lasten juhla ja isovanhemmat tärkeitä, niin ajattelin, että ehkä haluaisivat jotain erityistä ostaa lapsenlapsille...Itse varmasti isovanhempana haluaisin sitten aikanani ilhduttaa jollain vähän "isommalla " lahjalla

Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Riippuu siitäkin paljonko rahaa isovanhemmilla on laittaa jokaista lapsenlasta kohti. Jos on paljon lapsenlapsia ja pienet tulot niin dvd on hyvä lahja. Tärkeämpää on mielestäni ajatus kuin hinta.

Oma poikani saa tänä vuonna polkupyörän ja pulkan, mutta luulempa että mummi on langennut ostamaan ainoalle lapsenlapselleen vielä jonkin yllärin. Itse sain iso-isältäni 500 euroa, kuten myös tuo poikanenkin.

No ei ole vähän rahaa..

Niin, eihän se hinta ole tietenkään tärkeintä, että mahdollisimman kallis tai jotain. Vaan ajattelin, että olisivat enemmän kyselleet ja pohtineet, mitä lapset haluaisivat. En ehkä ilmaissut itseäni oikein selvästi, ja vähän arvelin, että tämäntyylisesti vastaillaan..

Uusimmat

Yhteistyössä