Mitä lapsille hautajaisiin päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhoinen84

Vieras
1v tytölle ja 3v pojalle?Pitääkö olla tummaa vai voiko olla ihan vaaleatakin?
Joutuu nimittäin lähtee ostaa sitten ihan vaatteet hautajaisiin jos pitää olla lapsillakin tummat vaatteet.

ei ole lapsilla niin tarkkaan, kunhan on siistit vatteet. Tytölle valitsisin tummenpaa esim. jos ei hametta niin sitten tumman, paremman paidan ja housut. Pojalle myös jotain siistiä esim. jos ei juhlahousuja ole niin esim. samettihousut ja siisti paita tai tummat housut. Mitään valkoista en kyllä suosittele pukemaan.

miksi ei valkoista? valkoinen on viattomuuden väri ja sopii lapsille. Meillä lapsilla on ollut aina pienenä valkoista ja jotain muuta väriä hautajaisissa. esim. kun mun isä kuoli tosi nuorena (52v) tpienellä tytölläni oli valkea paita ja okranvärinen liivihame, toi sillä hieman toivoa järkyttävään suruun. Lapset myös toivat ukille auringonkukkia ja niitä oli myös meidän seppeleessämme.

Mitä vaan, kunhan et pue tyttöä niin, kuin mun serkku oli pukenut enoni hautajaisiin.
Kirkkaanpunainen toppahaalari, tumput ja myssy, punaiset kengät.
Punaiset sukkahousut ja mekko :| .
Lapselle ei tarvitse ostaa mustaa garderoopia, mutta IHAN varmasti valkoistakin jokaisen lapsen vaatekaapista löytyy...

Ihan samalla lailla kuin aikuisetkin pukeutuu hautajaisiin. Eli jotain tummaa ja valkoinen käy oikein hyvin hautajaisiin. Esim. tummat housut ja valkoinen kauluspaita.

Lapsilla riittää kun vaatteet ovat siistit ja "neutraalin" väriset eli eivät siis riemunkirjavia. Ei kirkkaanpunaista, mutta esim vininpunainen ok. Tähän aikaan vuodesta esim beiget vaatteet lapsilla ihna ok.

meillä pojalle oli mun kummitädin hautajaisissa punaset housut ja tumma paita ja ikää herralla oli tuolloin 5vkoa =) joten jos nyt olis hautajaiset tiedossa ni en tol isommal lähtis kyl mitää varta vaste ostaa vaa kaipasin kaapista jotku tummemmat...mitä ei kyl montaa kipalet löydy ku suosin punasta,oranssii,keltasta ym.ja pienempi menis just niis mitkä sillo sopivat ja ikää pienemmäl nyt 7vkoa =)

Yhteistyössä