Mitä lapsille joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä olette suunnitelleet ostavanne lapsille joululahjaksi? Ideoita lähinnä kalastelen. Meillä tyttö 2v., poika 8v. ja tyttö 10v. Pienin nyt on vielä aika helppo, mutta isommille tuottaa jo päänvaivaa..

Muun muassa Legoja, legoja ja legoja.

Kyllä mä lähtisin siitä, että kysyisin heiltä mitä toivovat. Vaikea muuten keksiä mistä kukin tykkää. Jos haluaa, niin voihan sitä yhdessä selata lelukuvastoja tai käydä lelukaupassa.

13 v. tyttö saa ainakin kaksi pussilakanasettiä, jotka olen ostanut. Jaffa ja kiroileva siili. Sitten ehkä jotain korua, kosmetiikkaa, lahjakorttia. Tai sitten ei. En minä oikein tiedä.

Tänä vuonna tytär ei saa mitään kallista. Yleensä on ollut aina joku videokamera, puhelin, tv, Nintendo ds-konsoli, Wii. Yksinkertaisesti ei ole tarvetta millekään kalliille.

Meidän 8v poika haluais käsikonsolin. Jonkun ihan uuden vielä, mikä maksaa yli 300e.. Ei tule sitä saamaan, vaikea selittää, miksi ei, kun toinen ei rahan arvoa oikein ymmärrä. Vaikka sanoin, että sisko sais samalla rahalla paljon lahjoja. Ostan sitä, mitä poika toivoo, en vielä ole ollenkaan perillä siitä, mutta siis budjetti 150e suunnilleen.

Tyttö pian 4v haluaisi prinsessa tietokoneen, baby bornin ja sille skootterin tms. Saa nyt nähdä.

Viimeksi muokattu:
meillä marraskuussa 2v täyttävä poika ja jouluna n.4kk ikänen poika. pienemmälle varmaan joku lelu, mitä noista lelukaupoista nyt löytäis tohon ikään alkavaks? :D ei varmaan tuu hirveän haastava valinta olemaan. isompaa kiinnostaa autot ja muut moottorilla kulkevat vekottimet, päiväkodissa on suureks suosioks noussut parkkitalo että luultavasti se ellei jo synttärilahjaks saa, muumit ja monet disney hahmot on suosikkeja että jotain niihin liittyvää kun löytää ja kääräsee pakettiin niin eiköhän kelpaa :) sitten pitäis viel siskon lapsille etsiä lahjat, poika 8veelle on helppo ettiä jotain, esim lautapeleistä tykkää tosi paljon. sitten tytöt 3v ja 2v ovat vähän vaikeammat, oon ihan kuutamolla noista tyttöjen jutuista! pienenä ite tykkäsin paljon barbeista mutta on ne ajat tainneet muuttua ..

Eikö kirja oo aina hyvä, minkä ikäiselle vaan? Meillä ainakin ykköstoiveena, tosin ei tytön (3v) itsensä suusta :) Kyselee mistä tykkää ja sitten ostaa sihen liittyvän kirjan, eivät ole kovin kalliita.

3v saa hobbyhallista sen potkulaudan millä pääsee lumessa ja asvaltilla..

Linkkiä?
Mä oon kans aika hämmentyny tän lelupaljouden keskellä. Mä melken luulen että itse ostamme vaan jotkut yhdet vähön isommat jutut ja loput saa sitten tulla isovanhemmilta ja muulta suvulta.
3 vuotiaalle on ostettuna sellainen prinsessaläppäri. Sukset se tarvii myös, mutta jos isovanhemmat ostais sen.
Kaks vuotta täyttävän pojan kohdalla pää lyö tyhjää, synttäritkin on ennen joulua, joten niitäkin varten pitäis jotain keksiä. Tuo tykkää lähinnä autoista, duploista ja junista, näitä on jo vähintäänkin tarpeeks.

Meidän 5v saa LP tietsikan, siis ihan oikean tietokoneen ja mahdollisesti jonkin käsikonsolin sekä puhelimen. Sit Angry Birds ison pehmon ja pari muuta toivomaansa pehmoa. Barbeja, legoja, vaatetta, pussilakanasettejä pari, lahjakortteja + matkan Thaimaaseen.

8v poika on kinunnu keväästä asti puhelinta, eli luultavasti saa sen. 10v tyttö saa jonkin nuottivihon mistä voi opetella soittamaan (saako jostain netistä?) . Mitään muuta ei taida olla tiedossa mitä noille ostaa. Budjetti tulee olemaan todella tiukka joten tuo 50 e per lapsi on jo aika kova sana sekin.