Mitä lihaa suosittelette uuniin (isänpäiväruokaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja runde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

runde

Vieras
Paisti on liian rasvaista, tuntuu ettei siinä ole sitä syötävää lihaa oikein mitään.. possun sisäfile? Liian kuivaa? Ulkofile?
Paistaisitteko paistopussissa vai miten?

Paappa ei syö broileria ja mummo taas ei tykkää naudanlihasta - eli porsasta mutta millaista?
Suositelkaa :) Ja laittakaa reseptejäkin jos on hyviä kokemuksia jostain :)

Onko kalkkunakin pois suljettu? Minä aattelin semmosen naturel kalkkunarullan hommata, siis on valmiiksi suolattu muttei mitään mauste liemiä. Maku on mieto ja ohjeen mukaan kun kypsyttää niin tulos on mukavan pehmeä ja "kostea". Sivuun sitten porkkana- ja perunalaatikkoa ja salaattia. Ei tarvi mielestäni edes kastiketta.

Joo kanakotkotin ja kalkkuna, ei passaa. Löysin netistä ohjeen ja kokeilen sillä, porsaaan ulkofilettä ja mausteita pinnalle. Kastikkeen saa sit mun äiti tehdä, osaa paaaljon paremmin kuin minä.. :D

ööh, karitsaa en osaa laittaa ja ekalla kerralla ei taida uskaltaa riskeerata. Possulinjaa siis kaipailen. Jos kannelliseen vuokaan laittaa ulkofileen, niin kannattaako laittaa vettä vähän pohjalle vai onkolihassa tarpeeksi nestettä että kasviksetkin kypsyy?

Juu ja karjalanpaisti on kyllä hyvää, mutta sitä tulee tehtyä sekä isovanhempien toimesta että mun toimesta aika usein. Ja sitten tämä mun mies, ekaa isänpäivää viettämässä, ei tykkää karjalanpaistista.. :D Nirsoa sukua!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ööh, karitsaa en osaa laittaa ja ekalla kerralla ei taida uskaltaa riskeerata. Possulinjaa siis kaipailen. Jos kannelliseen vuokaan laittaa ulkofileen, niin kannattaako laittaa vettä vähän pohjalle vai onkolihassa tarpeeksi nestettä että kasviksetkin kypsyy?

Juu ja karjalanpaisti on kyllä hyvää, mutta sitä tulee tehtyä sekä isovanhempien toimesta että mun toimesta aika usein. Ja sitten tämä mun mies, ekaa isänpäivää viettämässä, ei tykkää karjalanpaistista.. :D Nirsoa sukua!!

Ei siihen tarvi laittaa nestettä mukaan. Ja tosiaan voi laittaa vaikka porkkanaa ja sipulia vuokaan mukaan. Kypsyyhän ne kasvikset uunissa vaikka ilman mitään nestettä,mut kyl tuosta lihasta yleensä aina lähtee nestettä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei siihen tarvi laittaa nestettä mukaan. Ja tosiaan voi laittaa vaikka porkkanaa ja sipulia vuokaan mukaan. Kypsyyhän ne kasvikset uunissa vaikka ilman mitään nestettä,mut kyl tuosta lihasta yleensä aina lähtee nestettä.

Kiitos, näillä eväillä mennään, uskoisin että onnistuu kun kinkut ja muut paistit on aina onnistunu. :)

Mä tein (tai siis mun mies teki) viime vkl porsaan ulkofileetä uunissa. Laittoi vuokaan sen fileen, maustoi sitä vähäsen, ympärille sipulia ja porkkanapaloja. Hyvää oli.

Yhteistyössä