Mitä mä leipoisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Kaapista löytyy jauhoja, munia, maitoa, voita, sokeria, vaniljakreemijauhetta, vattuhilloa, desin verran pakastevattuja, omppuja, puolukoita. Ja tieety leivinjauhetta, vaniljasokeria, hiivaa.

Tee marjapiirakka - minkä päälle vaniljakreemijauheesta teet semmosen kiisselin ja sen päälle makusi mukaan mitä haluat, joko pelkästään vadelmia tai sitten omppua ja puolukkaa :)

Tee marjapiirakka - minkä päälle vaniljakreemijauheesta teet semmosen kiisselin ja sen päälle makusi mukaan mitä haluat, joko pelkästään vadelmia tai sitten omppua ja puolukkaa :)

Enpä oo tommosta koskaan tehny. Mahtaako onnistua? Ettei jää pohja sit raa'aksi siitä vaniljakreemin alta? Ja minkätyyppinen pohja tos pitäis olla, pullataikinaa vai muru vai sokeritaikina vai mikä?

Enpä oo tommosta koskaan tehny. Mahtaako onnistua? Ettei jää pohja sit raa'aksi siitä vaniljakreemin alta? Ja minkätyyppinen pohja tos pitäis olla, pullataikinaa vai muru vai sokeritaikina vai mikä?

Mä oon tehnyt aika monta kertaa tolla tavalla, että siinä on tommonen kiisseli juuri tuosta kreemijauheesta tehtynä ja sen päälle laittanut omppua ja puolukkaa - mun mielestä noi maut taittuvat ja sopivat toisiinsa tosi hyvin, toki vadelmakin koska on kivan kirpsakka :)

Mä oon käyttänyt nopean marjapiirakan ohjetta eli
1,5 dl sokeria
3 dl vehnäj.
1 tl leivinj.
1,5 dl piimää
1,5 dl voisulaa

Sekoita kuivat aineet keskenään, lisää piimä ja voisula ja painele taikina piirakkavuokaan. Sitten siihen päälle se kreemikiisseli ja muut tykötarpeet maun mukaan :)

Murutaikina varmasti menestyisi kanssa, jos sulta ei tähän hätään piimää löydy :).

Yhteistyössä