Mitä mä teen, apuja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Siis meidän 3v. tyttö kakkas tuossa tunti pari sitten ja hänen kakassaan oli valkoisia pisteitä ja osa niistä valkoisesta oli ihan kuin langanpätkää. Kakka oli kovaa niin kuin yleensäkin. Hain ulkoa tikun ja vähän hajotin sitä kikkaretta ja sen sisälläkin oli valkoisia pisteitä. Mitään ei liikkunut kakassa, ei pinnalla eikä sisällä!

Hällä siis on ollut jo reilun viikon ajan silloin tällöin kakassa valkoisia pisteitä(palloja) ja minä olen öisin tarkkaillut lapsen nukahtaessa pyllynreikää josko näkisin liikettä siellä et olis kihomatoja. En ole löytänyt kertaakaan vielä. Ja lapsi ei valita että kutittaisi pyllyä. Tämän tehotarkkailun aikana siis on tainnut päivällä kerran valittaa et kutittaisi pyllyä ja heti kurkkasin pyllyyn ja ei mitään. Siis tuokin oli kakkaamisen jälkeen. Eli oli jäänyt kakkaa pyllyreikään.

Mitä nämä valkoiset kakassa ovat? Onko kellään ollut oireetonta kihomato tartuntaa??? Vastatkaa please! Kun n.vuosi sitten oli meidän kaverin lapsella kihomatoja ja hällä se aiheutti tajutonta kutinaa iltaisin niin että lapsi itki.

Mä mietinkin tässä että voiko nuo valkoiset olla purkkaa ja sulamatonta ruokaa? Tämä 3v. nimittäin nielee purkan hyvin usein suuhunsa. :( Syö päivässä monta purkkaa. Olen hänen huomannut tekevänsä myös niin, että hajottaa purkan pitkiksi ohuiksi palasiksi ja laitta takas suuhun ja nielee ne. Voisiko tämä olla sitä...?

En tiiä. On niin itsellä avuton olo kun en tiedä mitä se on, kihoja vai muuta? PItääkö tässä yöksi laittaa teippi pyllyyn joka lapselle ja kiikuttaa aamulla labraan?

Kun olen tuossa lueskellut aiheeseen liittyvää jutuuja ja siinä on että turhaan ei kannata ottaa jos ei ole näköhavaintoa. Ettei resistenttiä tulisi.

Mitä sinä tekisit tässä tilanteessa? Kiiton jos viitsit lukea tän ja vastata?

vois hyvinkin olla purkka kyseessä, se ei nimittäin kauhean hyvin sula. itse en olisi vielä huolissaan, jos pyllyä ei kutita. olepas nyt muutama päivä antamatta purkkaa ja katso katoaako pallukat.

Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
vois hyvinkin olla purkka kyseessä, se ei nimittäin kauhean hyvin sula. itse en olisi vielä huolissaan, jos pyllyä ei kutita. olepas nyt muutama päivä antamatta purkkaa ja katso katoaako pallukat.

Oliskin purkkasuikaleita niin olisin onnessaan! :) Mä itsekkin ajattelin että lopetan purkat vaikka viikoksi ja katon miten käy. Hällä siis viikon aikana on ollut kolmessa kakassa tuota valkoista. Alussa siis vain pisteitä ja isohkoja palloja. Nyt tänään sitten pisteitä ja muutamia langanpätkän näköisiä suikaleita. Ne olivat siis kakan sisällä eikä irtonaisena pinnalla. Eivät liiku eikä kiemurtele.

Tällä tytöllä on ummetusta tai kakkaväli yleensä parin päivän välein ja nyt on tainnut kakata joka päivä. On kyllä ulkoillut ja pyöräillyt normaalia enemmän että jospa siitä tuo suolentoiminta saanut apua osittain?! Mahakipua on tainnut valittaa juuri ennen kakkaamista ja olen sitten yhdistänyt sen tuohon kovaan kakkaan.

Tämä tyttö on myös keväällä aloittanut kerhon, joten kihomato tartunnan voi myös herkemmin saada kuin kotihoidossa.

Lisää vastauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:

Oliskin purkkasuikaleita niin olisin onnessaan! :) Mä itsekkin ajattelin että lopetan purkat vaikka viikoksi ja katon miten käy. Hällä siis viikon aikana on ollut kolmessa kakassa tuota valkoista. Alussa siis vain pisteitä ja isohkoja palloja. Nyt tänään sitten pisteitä ja muutamia langanpätkän näköisiä suikaleita. Ne olivat siis kakan sisällä eikä irtonaisena pinnalla. Eivät liiku eikä kiemurtele.

Tällä tytöllä on ummetusta tai kakkaväli yleensä parin päivän välein ja nyt on tainnut kakata joka päivä. On kyllä ulkoillut ja pyöräillyt normaalia enemmän että jospa siitä tuo suolentoiminta saanut apua osittain?! Mahakipua on tainnut valittaa juuri ennen kakkaamista ja olen sitten yhdistänyt sen tuohon kovaan kakkaan.

Tämä tyttö on myös keväällä aloittanut kerhon, joten kihomato tartunnan voi myös herkemmin saada kuin kotihoidossa.

Lisää vastauksia.

Yhteistyössä