Mitä mä teen?? Ei jaksa enää kohta. 1 v 2 kk:n unet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piritta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piritta"

Vieras
Ikuisuusaihe, mutta.... Poika on pienestä pitäen ollu kova heräilemään öisin. Nukutin "tietty" tissille vauvana ja poika nukku vieressä. Nukkuu edelleenkin vieressä ja heräilee n. tunnin, parin välein. Ei suostu nukahtamaan omaan sänkyyn, vaatii aina tissin. Oon lukemattomat kerrat päättäny, että nyt nukutan sen omaan sänkyyn, mutta huuto on ihan hirvee! Aluks on tosi kiukkusta huutoa, kun ei saa tissiä, mut sit muuttuu ihan hysteeriseks enkä sit enää keksi muuta keinoa rauhottaa, ku antaa sen tissin. Sit nukahtaa herätäkseen tunnin, parin päästä uudelleen luputtamaan. Mun mielestä tässä on selkee uniassosiaatio-ongelma. Maitoallergia testattiin, ei ollu. Eikä muutenkaan oo allergiaoireita, joten en usko olevan niistä kyse. Kysymys kuuluukin nyt, voiko tollanen kotiunikoulu ikinä onnistua tollasen raivopään kanssa?? Miten mä oikeesti nukutan sen omaan sänkyyn, jos se on ihan hysteerinen? Noissa ohjeissa sanotaan, että "jos itku muuttuu hysteeriseksi, rauhoita sylissä ja laita takaisin sänkyyn". No, poika ei tosiaankaan rauhoitu sylissä. (paitsi jos saa tissin) Tuntuu että se on ihan hullu!
Mulla on 2 muutakin lasta, joiden kanssa on nukkumiset menneet ok, ja mielestäni oon tän kolmosenkin kanssa ihan rauhallinen ja päättäväinen jne.. mut ei vaan auta. Oon ihan loppu ja itkeskelen vaan. Yöunia mulle tulee n. 6 h PÄTKISSÄ, ei kai tällasta jaksa yli vuotta putkeen? Mies on yrittäny auttaa kotiunikoulussa (pehmeässä, joka tosin on sekin huudatusta meiän kohalla), mut ei oo ollu apua, kun poika on niin raivona. EIkö kellään muulla oo ollu tällasta ja jos on niin miten ootte selvinneet?? :(

Meillä on ollut aina huono uninen poika, joka saatiin nukkumaan yönsä hyvin vain "huudatuksen" voimin. Eli nukkui vieressä mutta heräili ihan koko ajan ja sitten vaan eräänä iltana miehen kanssa päätettiin että nyt loppui, että valvotaan vaikka viikko hyssytellen pinnikseen mutta että nyt on opittava nukkumaan yöt ja se onnistui kolmessa yössä! Vuorotellen käytiin hyssyttelemässä ja jos meni hysteeriseksi niin syliin ja rauhoittelua ja kun itku loppui niin takaisin sänkyyn, silittelyä ja paijausta ja pois huoneesta, ihan niin monta kertaa kuin oli tarvis! ei valoja huoneeseen eikä turhaa puhetta vaan lempeitä otteita ja määrätietoisuutta, ihan oikeesti se teidänkin lapsi oppii nukkumaan yöt kun ette anna periksi, ei se ole yhden yön juttu vaan voi todellakin viedä sen viikon!

Yhteistyössä