Mitä mä teen miten kissanpentuja pitää hoitaa??? AUTTAKAA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
siis me asutaan ihan kaupungin tuntumassa omakotitalossa ja meillä on sellai remonttipahvilaatikko pihassa josta kuului aamulla kitinää ja siellä oli kissanpennut siis ihan järkyttävän pienet ei varmaan viikkoa vanhemmat ku laatikkokin on vasta pari viikkoa siinä ollu. Oon nyt koko päivän ollu ikkunassa ja mitään emokissaa ei näy eikä kuulu! siis en oo mitenkä häiriköiny et se ei uskaltais paikalle tulla. voiks se olla hylänny ne vai jääny auton alle?????!!! MITÄ mä noille pennuille nyt teen???? eikö se emo yleensä oo kuitenki noin pienten pentujen vieressä jos kaikki on ok? Siis viiteen tuntiin ei oo näkynyt ainakaan...

ite ajattelin samaa et jos tän päivän seuraan ja illalla soitan eläinlääkäriin tai johonki. en oo koskenu niihin en edes laskenu monta niitä on ku ovat niin limittäin.

Jos sitä emoa ei tosiaan ole näkynyt viiteen tuntiin, niin voi olla että sille on käynyt jotain. jos ei pian ala näkyä, niin ottaisin pennut lämpimään. Kysyisin eläinlääkäriltä ruokintaohjeet, siis että mitä saa antaa ja kuinka paljon. Jos ei itsellä resursseja hoitaa niin sitten yhteys eläinsuojeluun, josko sieltä löytyis joku joka vois hoitaa. Missä päin muuten asutte? Eläinsuojelun kautta vois tarvittaessa löytyä myös emo,joka vois alkaa niitä pentuja imettämään.

Jos se on kotikissa joka on mennyt käymään kotona oltuaan karussa ja nyt ei pääse ulos?
Soita vaan eläinlääkäriin ja kysy neuvoa, vaikka helsingin pieneläinklinikalta, että koska pitää mennä apuun. Kuolevat kohta kylmään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
syökö kissat raakaa jauhelihaa?? anteeks nyt mut mulla ei oo ikinä ollu mitään hamsteria suurempaa lemmikkinä.

Noin pienet pennut syö ei vielä syö, ne tarttee maitoa. Onko niillä silmät vielä auenneet? Sekin kertoo että minkä ikäisiä ne vois olla.

Noin pienille pitää ostaa kissanmaitokorviketta apteekista ja syöttää tuttipullolla(,todella usein).Kamala urakka,kokemuksesta tiedän ja ei niistä siltikään välttämättä jää henkiin kuin kaikkein "vahvin".
Eläinsuojeluvalvojaan kannattaa ottaa yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Ei ne kauaa hengissä pysy ilman emoa. Että enpä oottelis iltaan vaan soittasin eläinlääkärille heti.
En tiiä "tavallisista" kissoista mut villikissat ainaki tappaa ja syö elinkelvottomat pentunsa, eikä vain jätä niitä johonki....

meillä kissa vain jätti pennut kuolemaan

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
älä ainakaan missään nimessä KOSKE pentuihin!!!

Ei kai kissa sen takia hylkäisi pentuja, ne paleltuu pian omillaan. En usko että emo hylkäisi noin pitkäksi aikaa. Jos emokissa ilmaantuu, niin sitten viet pennut takaisin. Pitäis varmaan yleensäkin selvittää kenen emokissa vois olla. Jos on ilman omistajaa, niin ois parasta että myös se emo sais kodin eläinsuojelun kautta.

Yhteistyössä