Mitä mä teen tuon mukulan kanssa!? Se herää viideltä aamuisin -__-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o_O

Vieras
Vähän reilu parivuotias kyseessä. Nukahtaa 20-21 illasta mut alkanu heräillä jo viideltä. Varmaan ihan tän valoisuuden takia. Talvella nukku ainakin seitsemään. Keksi syitä herätä, kun on nälkä, kun haluun mehua. Sitten puoliväsyneenä kävelen keittiöön annan vettä ja leipää tai banaania tms. Vettä juo ja sanoo ei oo nälkä.. Huomion kerjääjä! Äidin pitää herätä sillä sekunnilla.
Auttaako tuohon edes pimennysverho?

Hei lapsesi on vasta kaksivuotias! Et voi pakottaa häntä nukkumaan pidempään. Etkä voi kyllä jättää itsekseenkään aamulla. Tosiaan jos pimennysverhosta ei ole apua, ei auta muu kuin sinunkin mennä ajoissa nukkumaan että jaksat viiden herätykset.

Meillä oli tuota kanssa. Alkoi herätä siinä kuuden kieppeillä ja tuli heti rinkumaan että on nälkä ja ei sitten syönyt kuitenkaan mitään. Innoissaan tillotti piirretyt mutta sitten oli jo valmista kauraa takaisin nukkumaan.
Vetäisin telkkarin yms jatkojohdon seinästä illalla ja kun tenava heräsi niin sanoin ettei oikeasti ole nälissään hyvää yötä.
Nyt muksu nukkuu taas melkein kahdeksaan ja käy normaaliin aikaan nukkumaan päikkäreille eikä ole yliväsynyt.

Meillä oli kämppä laitettu niin, että lapsi sai ihan rauhassa ja turvallisesti leikkiä kun oli tuo vaihe, mutta aika pian kyllästyi kun ei aamupiirrettyjä saanutkaan katsottua kun ei telkkari käynnistynyt, en tiedä oliko vain siitä kiinni vai ei.

Meillä 2,5v ja ihan sama homma. Tosin ei kaipaa aamupalaa tms vaan leikkimään. Pimennysverhoa ei oo kokeiltu mut meillä aika usein on nyt toiminu että otetaan poika oman peiton alle "leikkimään telttailua","pesään" tai ihan vaan lukemaan. Hetken leikittyään yleensä nukahtaa vielä vähintään tunniksi.

Meillä tuollainen vaihe ollut useimmilla tuossa alta vuoteisena, heräsivät aikaisin, ajoissa tosin myös illalla aina nukkumaan, siis n20.00.
Aikansa sitä kesti ja meni ohi, mutta ei meillä kukaan kauaa ole nukkunut aamulla. Kuudelta on hyvä aika nousta, kerkeää aamutoimet ja hoitovapaalla ulos ennen lounasta. Vastaavasti kiva, kun illalla jää omaa- tai kahdenkeskistä aikaa.
Onneksi olen illan ja aamunvirkku tai sellaiseksi ainakin oppinut.
Nyt saisi jo nukkua pitkään, mutta kiva useimmiten nousta ajoissa ennen lapsia.

No mie olen kokeillut tuota, että laitan piirretyt yms. hetken se jaksaa katsoa mut sitten herään kun tulee tökkimään nenään tai suuhun sormella :D On meillä käynyt niinkin miehen kanssa etä poika herännyt eikä ole meitä herättänyt. Sitten kun itse herää niin huomaa miten kirjat on pinottu päällekkäin näin siis makkarin ovi auki, kamera lattialla ja päällä (löytyy todistusaineistoa kun herra on leikkinyt kuvaajaa), mustekynän jälkiä lattiassa (löysit siis kynän).
Kerran oli roskis avattu ja kahvin suodatinpussi ripoteltu nätisti pitkin lattioita :D Nämä on kivoja pikku yllätyksiä mitä aina löytyy, mut siis meillä ei ole mitän vaarallista käden ulottuvilla etteikö lapsi voisi itsekin touhuta yksikseen.
Joka yö pomppaa omasta sängystä meidän keskeen eli se herääminen tapahtuu aamu 5 meidän sängyssä ja sitten potkitaan äitiä ylös, lauletaan, huudetaan, itketään, nauretaan, tökitään, revitään, silitetään, nipistetään... :)

Meillä muksu on herännyt kuudelta vaikka sais arkisinkin nukkua tunnin pidempään. Eilen saatiin vihdoin vaihdettua pimennysverhot makkarin ikkunaan, ja tänään heräsin sit siihen kun 2,5-vuotias kuudelta sytytti mun yöpöydän lampun häikäisemään ja toivotti iloisesti huomenta.

Pimennysverho on aika hyvä. Voi todeta, että on yö ja öisin nukutaan.

Mä oon niin julma, että saattaisin myös sihahtaa että nyt hiljaa - juomaa, aamupalaa tms saa sitten kun on aika herätä, ja sama koskee leikkimistä. Ja nyt ei ole vielä aika nousta. Tai siis, niinhän mä olen tehnytkin kahden lapsen kanssa :saint:, kyllä ne sitten tajusivat jatkaa uniaan.

No mäkin oon sanonu pojalle et nyt on kuules vielä yö, mut tää alkaa vaan huutamaan ja herättää naapurit jos ei nouse :D
Minusta viideltä kun on VÄHÄN liian aikaisin. Kuudelta olis jo hyvä mutta että viideltä!

meillä oli tuommonen aikasin heräämisen vaihe tuossa 1vuotiaana, heräs 6.30 parina-kolmena viikkona joka siis on meille aikasin. Nakkasin lakanan ikkunaan ja nyt ollaan nukuttu 3kk 21-8.30, paria poikkeusta lukuunottamatta jos on ollut kipeänä. kunhan saadaan tytön huone valmiiksi niin siirtyy hän sinne nukkumaan, saa nähä miten sitten käy unien :)

Yhteistyössä