Mitä mä teen väärin?!? miten rikon tän noidankehän *lapsenkasvatuksesta kyse*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus

Vieras
Ekaluokkalainen räksyttää takaisin, eikä usko mitään yhdestä eikä kahdesta kerrasta.

Jos ei mene lapsen mielen mukaan ja on valmiiksi vähän väsynyt, niin alkaa ujeltamaan. YHYY YHYY YHYY... ja heittäytyy lattialle ulisemaan. Mä en pysty hetkeäkään kuuntelemaan sitä itkemistä, vaan huudan siihen päälle naama punaisena. eikä se auta tietenkään mitään. joskus raahaan lapsen omaan huoneeseen rauhoittumaan. no, tulee sieltä takaisin ujeltamaan ja muutenkin on pieni asunto, se huuto kuuluu kyllä sieltäkin.

Miten tän ujellus-huuto ketjun vois katkaista? yritän kyllä laskea kymmeneen, mutta se ei riitä. ei varmasti satakaan.

Joskus oon tosi kovakourainen kun heitän lapsen huoneeseensa. Mä en pysty hillitsemään itseäni. mitä mä teen väärin?

Yleensä lapsi hiljenee sillä, että pakotan syömään jotain, kun yleensä on kiukkuinen kun verensokerit alkaa olla pohjassa.

tää syö niin mua! ja en pysty vaan poistumaan paikalta, kun ei toista aikuista aina lähistöllä ja sit perheeseen kuuluu myös pikkusisar, jota ei kyllä voi jättää hämmentämään soppaa lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Säännölliset ruokajat on tärkeät ja hyvä neuvo: lapsi lopettaa ujeltamisen kun huomaa ettei saavuta sillä mitään!

Ruoka-aika neuvo tietty ihan ok, mutta jos ap nimenomaan sanoi, ettei lainkaan kestä kuunnalla sitä huutoa, niin siinä ei paljon auta sanoa, että kestä vaan. Siitähän se kierre meinaan alkaa, kun pinna palaa siinä huuto vaiheessa. Eli siihen, miten se pinna ei heti menis, ap varmaan enemmänkin neuvoja kaipais.
Auttaisko kuulosuojaimet :)

ootko yksin lapsen kanssa? ei miestä siis jonka kans voisitte vuorotella asioitten ratkasemisessa... ootko miettinyt mihin aikaan ongelma alkaa? missä tilanteessa? mietin et voisko rytmin tai tilanteen jotenkin vaihtaa... joskus joku tyhmäkin asia voi auttaa, meette vaikka lenkille aina ennen kun rupeette iltapalalle jne... pitkä väsyttävä lenkki.

noniin, palattu. Oon joo yrittänyt pitää säännölliset ruoka-ajat, mutta silti välillä nälkä yllättää ennemmin. varsinkin jos ei ole sattunut olemaan just lempiruokaa, niin sit on äkäinen.

Mies on kyllä, mutta on aina töissä. mulla on täysi veto- ja kasvatusvastuu kotona.

Just se huuto on se pahin. kun se ei tuon ikäisellä enää ole itkua vaan kiukuttelua ja hirveetä ulinaa. ei edes kyyneliä, vaan sellaista tajutonta mölinää. :( sitä mä en kestä, varsinkin kun tiedän ettei mulla ole keinoja sitä hiljentää.

Mitä jos sä menisit itse toiseen huoneeseen rauhoittumaan? Jättäisit lapsen siihen missä sitten uliseekin, sanoisit että äiti ei jaksa kuunnella tota mölinää ja lähtisit pois. Vaikka vessaan ja ovi lukkoon ellei lapsi anna olla muuten rauhassa. Kun jäisi se lapsen raahaaminen pois, niin et olisi turhan kovakourainen vahingossa. Lapsen satuttaminen ei varmaankaan ole tarkoitus.

Kuulostaa siltäkin että olet aika väsynyt itsekin. Mulla ainakin palaa päreet helposti normaalitilanteessakin, ja jos olen uupunut niin kiihtyy nollasta sataan alta aikayksikön. :( Pystyisikö miehesi antamaan sulle vähän omaa aikaa että pääsisit vaikka jumppaan tai mikä sitten mieltä piristäisikin? Tai vaikka isovanhemmat, MLL vahti tai joku muu.

En tiedä, toimiiko enää ekaluokkalaisella, mutta meillä kolmevuotiaalla kun on tuollaista yhyyyhyy-väyväämistä, huomautan heti, että en kuuntele vääkimistä eikä sillä saa tahtoaan läpi, vaan sano asiasi asiallisesti niin keskustellaan.Toimii. Ja joskus ei.