Mitä mä teen väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilmeisesti ikuinen läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilmeisesti ikuinen läski

Vieras
Aloitin viikko sitten terveemmät elintavat eli ruokaremontin ja liikunnan. Pientä ylipainoa on päässyt kertymään ja suurin syy on ollut jatkuva herkkujen mässäily. Tässä koneella istuessa on saattanut mennä paketti keksejä jne, mutta nyt se on loppu. Liikuntaa olen lisännyt radikaalisti mm pitkiä pyörälenkkejä. Liikunnan harrastamisessa on ollut pitkä tauko.

Kuluneen viikon aikana pyrin syömään 5 ateriaa päivässä ja tavallista kotiruokaa. En koskaan paista ruokaa voissa tai uita kermassa, joten se ei ole mulle tätä vararengasta aiheuttanut, vaan ne karkit ja muu makea. Kaikki herkut jätin pois. Aktiivista liikutaa harrastin neljä kertaa viikon aikana. Mielestäni tein kaikki oikein ja tänään punnitsin itseni ja vaaka näytti edelleen samaa kuin viikko sitten. Nyt masentaa ja ottaa päähän. Mielestäni yritin tosissaan, mutta tulosta ei näy. Mietin, että voiko menkat aiheuttaa tän, kun aina on silloin niin turvonnut olo, vai missä vika. Painoni on pitkään pysynyt samassa tietyillä elintavoilla ja nyt jätin ne herkut syömättä ja liikuin enemmän, joten maalaisjärjellä ajateltuna painon olisi pitänyt pudota, koska söin vähemmän ja kulutin enemmän.

Viikko on ensinnäkin TODELLA lyhyt aika. Mutta joo, mulla ainakin menkat aiheuttaa turvotusta ja muutamankin kilon painonnousua. Jatka pari kuukautta samaan malliin niin eiköhän ala tuloksia näkymään!

Kiinnitä huomiota annoskokoihin ja ruan kaloripitoisuuteen. LAihtuakseen täytyy oikeasti syödä aika vähän kaloreita. jA muista joka aterialle paljon kasviksia! Niitä saa kantaa selkävääränä kaupasta.

Mulla aiheuttaa ainakin menkat turvotusta. JA jos olet harrastanut 4x liikuntaa on saattanut jopa käydä niin, että läskiä on lähtenyt, mutta lihakset taas kasvaneet.

Älä heti luovuta, vaan jatka samaan malliin. Hyvin se menee!

Viikossa et saa edes aineenvaihduntaa kuntoon. Tiesithän, että laihtumisen vaaditaan myös hyvät yöunet.

Tiiän erään äidin laihduttaneen vuodessa ihan mielettömän määrän. (johon oma kantti ei kestä)

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Kiinnitä huomiota annoskokoihin ja ruan kaloripitoisuuteen. LAihtuakseen täytyy oikeasti syödä aika vähän kaloreita. jA muista joka aterialle paljon kasviksia! Niitä saa kantaa selkävääränä kaupasta.

Mä olen mielestäni syönyt vähän. Ja kasviksia olen syönyt ennenkin, ei se tässä ole ongelma ollutkaan, vaan se jatkuva makean mässääminen, joka on nyt loppunut. Mun mielestä meidän arkiruoka ei ole lihottavaa, mutta kun ihminen on tyhmä ja mättää jälkiruuaksi paketin keksejä naamariin :headwall: Mä olen joskus ennenkin laihduttanut ja silloin tulokset alkoi näkyä heti. Ei mulle siis ole epäselvää miten syödään terveelliesti, koska olen jo kertaalleen saanut 10 kg pois. Jossain vaiheessa vaan huomasin lipsuneeni terveellisistä tavoista ja kahden raskauden jälkeen kiloja jäi liikaa, kun söi mitä sattui.

Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
Muutaman viikon päästä huomaat jo tuloksia. Monella kaatuu just tuohon, ettei tuloksia näy heti... itseni mukaan lukien :ashamed:

Saako kysyä, että kuinka paljon sulla olisi pudotettavaa? Mulla olis 10 kg. Viisikin riittäisi aluksi.

Jos haluat nopeammin tuloksia niin radikaalimpaa muutosta vaan. Itse vaihdoin kevyttuotteisiin kaiken mahdollisen,en syöny tavallista kotiruokaa (jos muut söi makarooni,riisiä 20%jauhelihaa tms). Annoskoko vaikuttaa kyllä juu. Vettä aloin juomaan paljon,kannattaa.
Tammi-maaliskuun aikan pudotin 10kg,mutta se olikin oudon nopeaa.
Tsemppiä,jatkahan ainakin pari viikkoa niin tuloksia tulee. Kalorilaskuria suosittelen myös jos haluat kunnolla seurata syömisiä,se antaa kalorimäärät joka päivälle mitä saat syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jennan äiti:
Jos haluat nopeammin tuloksia niin radikaalimpaa muutosta vaan. Itse vaihdoin kevyttuotteisiin kaiken mahdollisen,en syöny tavallista kotiruokaa (jos muut söi makarooni,riisiä 20%jauhelihaa tms). Annoskoko vaikuttaa kyllä juu. Vettä aloin juomaan paljon,kannattaa.
Tammi-maaliskuun aikan pudotin 10kg,mutta se olikin oudon nopeaa.
Tsemppiä,jatkahan ainakin pari viikkoa niin tuloksia tulee. Kalorilaskuria suosittelen myös jos haluat kunnolla seurata syömisiä,se antaa kalorimäärät joka päivälle mitä saat syödä.

Mistä löydän kalorilaskurin? siis netistä?

Mä suosittelen kaikille laihtumisesta haaveileville realistisempia tavoitteita kuin "tuloksia jo viikossa" tai "10kg pois kuukaudessa" tms. Jos ap on jo kertaalleen aikoinaan 10kg pudottanu ja kuitenkin kiloja on taas päässy kertymään, niin kyllä varmana vikaa on myös siinä ihan perusruokailussakin ja siinä, millä tavoin aikoinaan se kymppi tuli pudotettua.
Pysyviin tuloksiin ilman radikaaleja muutoksia pääsee asettamalla tavoitteita riittävän kauaksi. Se ei ehkä niin motivoi, jos paino putoaa vain keskimäärin 100-200g viikossa, mutta jos voi kuvitella itsensä sitten vuoden päästä 10 kg kevyempänä ja pitää mielessään tuota mielikuvaa, niin hidas painon putoaminen ei ehkä niin haittaa. Ja etuna on, ettei se tosiaan vaadi silloin mitään totaalikieltäytymistä herkutteluista ja äärimmäisyyksiin menemistä liikunnan lisäyksessä. Sohvaperunasta tai nettinörtistä atleetiksi siirtyminen tuskin kovin luontevasti käy eikä sitä ainakaan pidemmän päälle jaksa, jos se liikkuminen ei oo ollu osa elämää koko ajan.
Kohtuus kaikessa, niin syömisessä, herkuttelussa kuin liikunnassakin. Muutoksiin pitää ryhtyä pikkuhiljaa eikä kaikkitännehetinyt -asenteella, mistä yleensä seuraa vain pettymyksiä.

Tsemppiä kaikille kiloistaan eroon tahtoville, mutta kannattaa muistaa, ettei oikotietä onneen ole.

Terveisin eräs entinen tanssija-sohvaperuna-jojolaihduttaja-syömishäiriöinen painonvartija-alipainoinen himourheilija ja nykyinen terveelliset elämäntavat omaava sopusuhtainen liikuntaa ja ruokaa rakastava kultaisen keskitien löytänyt nainen 27-v

Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksen syvä rintaääni:
Mä suosittelen kaikille laihtumisesta haaveileville realistisempia tavoitteita kuin "tuloksia jo viikossa" tai "10kg pois kuukaudessa" tms. Jos ap on jo kertaalleen aikoinaan 10kg pudottanu ja kuitenkin kiloja on taas päässy kertymään, niin kyllä varmana vikaa on myös siinä ihan perusruokailussakin ja siinä, millä tavoin aikoinaan se kymppi tuli pudotettua.
Pysyviin tuloksiin ilman radikaaleja muutoksia pääsee asettamalla tavoitteita riittävän kauaksi. Se ei ehkä niin motivoi, jos paino putoaa vain keskimäärin 100-200g viikossa, mutta jos voi kuvitella itsensä sitten vuoden päästä 10 kg kevyempänä ja pitää mielessään tuota mielikuvaa, niin hidas painon putoaminen ei ehkä niin haittaa. Ja etuna on, ettei se tosiaan vaadi silloin mitään totaalikieltäytymistä herkutteluista ja äärimmäisyyksiin menemistä liikunnan lisäyksessä. Sohvaperunasta tai nettinörtistä atleetiksi siirtyminen tuskin kovin luontevasti käy eikä sitä ainakaan pidemmän päälle jaksa, jos se liikkuminen ei oo ollu osa elämää koko ajan.
Kohtuus kaikessa, niin syömisessä, herkuttelussa kuin liikunnassakin. Muutoksiin pitää ryhtyä pikkuhiljaa eikä kaikkitännehetinyt -asenteella, mistä yleensä seuraa vain pettymyksiä.

Tsemppiä kaikille kiloistaan eroon tahtoville, mutta kannattaa muistaa, ettei oikotietä onneen ole.

Terveisin eräs entinen tanssija-sohvaperuna-jojolaihduttaja-syömishäiriöinen painonvartija-alipainoinen himourheilija ja nykyinen terveelliset elämäntavat omaava sopusuhtainen liikuntaa ja ruokaa rakastava kultaisen keskitien löytänyt nainen 27-v

ap kommentoi sen verran, että vikaa ei edelleenkään ole ns perusruokailussa, vaan siinä, että ap rakastaa herkkuja. Suklaata ja hampurilaisia ja sen sellaisia. Sellaiset ei meillä kuitenkaan ole perusruokaa, vaan nimenomaan herkkuja. Kerran laihduttaneena tiedän toki, ettei sellaisia saisi syödä ylenmäärin. Mutta olen sortunut ja mässäillyt siitä huolimatta. Perusruoka on meillä itse tehtyä kotiruokaa, joka ei ole erityisen rasvaista tai kermaa sisältävää. Mutta eihän se mitään auta, vaikka kuinka terveellisesti söisi ruoka-aikoina, jos sitten siinä välissä puputtaa suklaata ja muuta kiellettyä. Ja mulle totaalikieltätyminen on paras keino ainakin niin kauan kuin laihdutan. Jos otan palan suklaata, otan toisenkin. Kun sorrun, ei tule tuloksia, eikä ole motivaatiota laihduttaa lisää. Eli paras vaihtoehto on olla kokonaan ilman mässäilyjä ja jatkossa syödä niitä KOHTUUDELLA.

Yhteistyössä