Mitä mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Jos menen huomenna aamulla terveysasemalle hampaani takia niin auttavatko he? Vai antavatko ajan parin kk päähän ja lähettävät mut pois? Tuntuu että lämpö olisi noussut, en pääse mittaamaan ku en löydä mittaria.. Viime yö meni valvotessa ku ei nukuttua saanut kivun takia. Burana ei auta enää, kipu säteilee korvaan ja kurkkuun, myös leuka ja poski oli hellänä. Tänään ei kummemmin kipua ole ollut paitsi nyt alkaa taas jomottaa huolestuttavasti..

Niin helvetillinen yö oli että oksat pois :( Kai tuo viisaudenhammas täytyy repiä pois, siinä on reikä ja siitä sit kai johtuu mun kummalliset huimaukset, oudot niskakivut, korva-ja muut kivut...

Ootko kokeillu jotain vahvempaa särkylääkettä? Panacodia? Kun otat buranaa, niin puraise se palasiksi sen hampaan kohdalla. Näin neuvoi mua hammaslääkäri tekemään ja kyllä se jotain tais auttaakin.

Kyllä voit hammaslääkäripäivystykseen mennä, meilläpäin on sellainen systeemi että sinne kannattaa soittaa mahdollisimman aikaisin aamulla, sieltä jaetaan päivän ajat. Muuten jos varaa hammaslääkärin (eli ei päivystyksestä), on 6 kk jono.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ootko kokeillu jotain vahvempaa särkylääkettä? Panacodia? Kun otat buranaa, niin puraise se palasiksi sen hampaan kohdalla. Näin neuvoi mua hammaslääkäri tekemään ja kyllä se jotain tais auttaakin.

Joo laitoin buranasta palan reiän kohdalle ja hieman helpotti. Aamulla meinasin lähtee Helsinkiin hammaslääkäripäivystykseen mutta kun ei kipuja ollut ja niin väsy olin ku en nukkunut kuin puoli tuntia niin en jaksanut. Aattelin että huomenna voin mennä tiksin terveysasemalle..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ne tuossa tilanteessa varmaan ottavat heti. Kai sielläkin jonkinlainen päivystys on? Ainakin meidän tk:ssa pääsee heti hammaslääkäriin jos kipuja on.

Toivon mukaan ottaa.. Menen ainakin käymään ennenkuin töihin menen. Toivottavasti repäisisivät tuon hampaan pois niin kivut häviäisivät.. Onko se muuten iso homma kun viisaudenhammas poistetaan? :o :( :ashamed:

Kannattaa soittaa hammaspäivystykseen. Ainakin meilläpäin on systeemi se, että ne jotka ovelle tulee, käännytetään pois ja annetaan ajanvarauslappu käteen. Meillä tulee potilas 15min-puolen tunnin välein päivystykseen, ja jokainenhan sen ymmärtää, ettei niin pienessä ajassa särkyjä hoideta. Sit ollaan myöhässä ja kahvi-ja ruokatauot saa unohtaa, samoin ajoissa kotiin pääsy. Sen takia emme voi vaan ottaa potilaita suoraan ovesta sisään.

Jos sinulla on paha tulehdus viisurissa, yleensä puudutetaan, laitetaan bakteereja tuhoavaa ainetta sekä kirjoitetaan antibioottikuuri. Tulehtunutta hammasta on paha ruveta poistamaan, koska se ei täysin puudu ja se menis kidutuksen puolelle. Sitten saat erikseen poistoajan (tai käskevät soittamaan ja varaamaan ajan itse) Kun lääkekuuri on tehonnut, poistaminen on tuskattomampaa. Tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hammaskeiju:
Kannattaa soittaa hammaspäivystykseen. Ainakin meilläpäin on systeemi se, että ne jotka ovelle tulee, käännytetään pois ja annetaan ajanvarauslappu käteen. Meillä tulee potilas 15min-puolen tunnin välein päivystykseen, ja jokainenhan sen ymmärtää, ettei niin pienessä ajassa särkyjä hoideta. Sit ollaan myöhässä ja kahvi-ja ruokatauot saa unohtaa, samoin ajoissa kotiin pääsy. Sen takia emme voi vaan ottaa potilaita suoraan ovesta sisään.

Jos sinulla on paha tulehdus viisurissa, yleensä puudutetaan, laitetaan bakteereja tuhoavaa ainetta sekä kirjoitetaan antibioottikuuri. Tulehtunutta hammasta on paha ruveta poistamaan, koska se ei täysin puudu ja se menis kidutuksen puolelle. Sitten saat erikseen poistoajan (tai käskevät soittamaan ja varaamaan ajan itse) Kun lääkekuuri on tehonnut, poistaminen on tuskattomampaa. Tsemppiä! :)

Hammas poistettiin kun päivystyksessä kävin aamulla :). Nyt on hyvä olla vaikka vähän on kipeä.. Pelotti perkeleesti ja itkua väänsin, nyt voin sanoa että ei se niin kauheeta ollut kuin pelkäsin. Nyt sit ei ole niin isoa kynnystä mennä hammaslääkäriin :)
=) Tosi ihania oli ja helliä hoitajia :)

Yhteistyössä