Mitä mä tekisin (kaksi krt sama lahja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

CM

Vieras
Jos on ostettu jostain citymarketista, saako palauttaa mihin tahansa citymarkettiin?

Meillä oli lapsen synttärit kolme viikkoa sitten viikonloppuna. Hän sai mm. Hello Kitty-läppärin.

Yhtäkkiä toinen mummo ja kummipariskunta (miehen veli + vaimonsa) muistivat, että tämmöinenkin lapsi on olemassa (lähetin kyllä kutsun ja vastasivat etteivät pääse) ja laittoivat viime viikolla viestin, että tänään tulee heiltä yhteispaketti pikalähetyksellä kotiin asti. Tämä siis kysymättä mitään lahjatoiveita jne.

Tämä on eka kerta, kun tämä mummo lähettää yhtään mitään jouluksi tai synttäriksi, tyttö on 5. Ristiäisiin toi lahjan. Kummit ovat yleensä muistaneet.

Mulla on jalka poikki ja kipsissä, joten olen kotona. Avasin sen postin laatikon just ja siellä on Hello Kitty-läppäri, paketoimatta + kuitti takuun takia.

Mitä mä teen? Kiva lahjahan tuo on, eli lähetän kiitokset, mutta tästä toisesta, käyttämättömästä pitää päästä eroon ja ostaa jotain tilalle. Sanonko että se on sitten heiltä... tässä on se ongelma, että noi saattaa kysyä tästä lahjasta tytöltä, kun me mennään anopin synttäreille marraskuussa. (Kummit ovat ennenkin kysyneet ja yleensä olen laittanut soittamaan ja kiittämään). Ja tyttö muistaa hyvin että jos nyt saakin jotain muuta että se oli heiltä eikä tämä läppäri.

Kerronko anopille & kummeille totuuden ja tyttö saa itse valita jotain tilalle? Onko se loukkaavaa?

Vai palautus vaivihkaa, jotain muuta mieleistä tilalle ja toivon etteivät kysy tai jos kysyvät, niin hänellähän on se läppäri ja tyttö rakastaa sitä ja osaa kertoa kuinka kiva se on?

Mitä tekisitte?

Ei musta ole mitenkään noloa sanoa lahjan antajalle, että saatiin 2 kpl samaa, sopiiko että tää teidän antama vaihdetaan johonkin muuhun mieluiseen tavaraan.

Soita sinne teidän sittariin ja kysy onnistuuko ja selitä tilanne.

Jos on pienintäkään vaaraa, että lapsi möläyttää sen lahjan olleen joltain toiselta, niin silloin kertoisin suoraan lahjan antajalle, että nyt näitä tuli kaksi täysin samanlaista. Molemmille ei ole välttämätöntä kertoa, ainoastaan sille jonka lahjan vaihdat. Samalla voi kysyä, onko väliä mihin vaihtaa.

[QUOTE="vieras";22213716]Ei musta ole mitenkään noloa sanoa lahjan antajalle, että saatiin 2 kpl samaa, sopiiko että tää teidän antama vaihdetaan johonkin muuhun mieluiseen tavaraan.[/QUOTE]

Noista ei oikeasti tiedä, jos pahastuvat siitä... ovat herkkiä tulkitsemaan juttuja. Viimeinen asia, mitä haluan on pahoittaa mieltään, kun mummo nyt eka kerran oikeasti muisti lasta.

no voithan sä sanoa lapselle että se hello kitty läppäri on mummolta + kummeilta ja se toinen jonka joku muu toi vaihdettiin siihen ja siihen leluun (mitä nyt ikinä otattekaan tilalle).

[QUOTE="vieras";22213716]Ei musta ole mitenkään noloa sanoa lahjan antajalle, että saatiin 2 kpl samaa, sopiiko että tää teidän antama vaihdetaan johonkin muuhun mieluiseen tavaraan.[/QUOTE]

Ilman muuta näin. En epäröis hetkeäkään. Ja onnistuu vaihtaminen muissakin cittareissa.

[QUOTE="vieras";22213802]no voithan sä sanoa lapselle että se hello kitty läppäri on mummolta + kummeilta ja se toinen jonka joku muu toi vaihdettiin siihen ja siihen leluun (mitä nyt ikinä otattekaan tilalle).[/QUOTE]

Soitin ja vaihto onnistuu.

Toi vaihtoehto ei ole mahdollinen, koska se läppärin antaja oli paikalla juhlissa, siitä on vuolaasti paikan päällä kiitetty ja sillä on nyt 3 viikkoa leikitty. Ja sitten tulee sekaannusta toisen antajan kanssa (joka on siskoni ja jolle voin kyllä kertoa miten kävi). En usko että tyttö on niin tyhmä, että uskoo, että käytettyä voi vaihtaa).

Tiedän kyllä mitä haluaa tilalle (pet shop talon), joten siitäkin tulee tosi mukava ja toivottu lahja. Olin miettinyt sitä joululahjaksi.

Soita mummolle tai kummeille ja kysy voitko lahjan vaihtaa, koska tuli toinen samanlainen.. sitten vaikka menet tytön kanssa sittariin ja se saa ite valita tilalle jotain mieluista.. :) näin meillä tehdään aina, eikä kukaan ole suuttunut.. :)

Miksi kaikki pitää tehdä niin vaikeaksi.. Soitat mummulle ja sanot, että just saitte toisen samanlaisen ja siitä ei ole kuittia. Rehellisyys ennen kaikkea!

Sen takia kun aiemmin ovat vetäneet herneitä nenään vastaavista asioista, joista ei musta voi suuttua... esim. kerran kun anoppi antoi mulle 3 numeroa liian isot nilkkasukat, suuttui kun sanoin antaneeni ne pois... tästä on 7 v aikaa. Muita vastaavia juttuja on, esim. anoppi pakotti ottamaan ihan järkyt verhot mukaan kun oltiin siellä, enkä oo koskaan pitänyt niitä, ilmeisesti suuttui siitäkin (olen kuullut muilta). Tästä on nyt kohta 5 v. Luulen että ei oo lapselle ostanut lahjan lahjaa näiden juttujen takia.

[QUOTE="Rouva";22213850]Ja kun soitat anopille, sanot vaan, että tosi hyvä ja mieluinen lahja oli, mutta tuli kaksi samanlaista. Miten se tosta vois paskaa tykätä?[/QUOTE]

En minä suuttuisi, mutta hän voi tulkita että hänen lahjansa ei kelvannut... Ja sitten ei enää muista lasta.

Toi vaihtoehto ei ole mahdollinen, koska se läppärin antaja oli paikalla juhlissa, siitä on vuolaasti paikan päällä kiitetty ja sillä on nyt 3 viikkoa leikitty. Ja sitten tulee sekaannusta toisen antajan kanssa (joka on siskoni ja jolle voin kyllä kertoa miten kävi). En usko että tyttö on niin tyhmä, että uskoo, että käytettyä voi vaihtaa).

Toisaalta tyttö voi olla niin älykäs, kun kerrot, että tuli toinen samanlainenkin, niin siskosi antaa uuden lahjan tilalle, kun annatte käyttämättömän takaisin kauppaan, että saa häneltä uuden lahjan ja se käytössä oleva läppäri on mummon ja kummien lahja.

[QUOTE="vieras";22213935]Toisaalta tyttö voi olla niin älykäs, kun kerrot, että tuli toinen samanlainenkin, niin siskosi antaa uuden lahjan tilalle, kun annatte käyttämättömän takaisin kauppaan, että saa häneltä uuden lahjan ja se käytössä oleva läppäri on mummon ja kummien lahja.[/QUOTE]

Toi on vähän liian sekavaa muistettavaa 5-vuotiaalle. Ehkä mä yritän sanoa niin nätisti kun osaan, että kiitos tosi paljon ja tyttö tykkää just tämmöisistä, mutta me saatiin jo yksi ja vaihdetaan tämä kuitillinen johonkin muuhun toiveleluun.

Tai kiitän nätisti ja toivon, että eivät kysy tytöltä silleen että käy ilmi, että sai sen juhlissa. Jos kysyvät, mitä tykkäsit hello kitty-läppäristä, niin hänhän vaan kertoo kuinka paljon tykkää ja kaikki ovat tyytyväisiä.

On joidenkin elämä vaikeaa! Minkälainen tossukka ihmisen pitää olla jos ei uskalla anopille sanoa että tosi kiva lahja oli mutta kun tyttö sai samanlaisen jo muilta lahjaksi niin vaihdettiin lahja muuhin kun tyttö ei kahta samanlaista leleua tarvitse! RYHDISTÄYDY HYVÄ IHMINEN!!!

On joidenkin elämä vaikeaa! Minkälainen tossukka ihmisen pitää olla jos ei uskalla anopille sanoa että tosi kiva lahja oli mutta kun tyttö sai samanlaisen jo muilta lahjaksi niin vaihdettiin lahja muuhin kun tyttö ei kahta samanlaista leleua tarvitse! RYHDISTÄYDY HYVÄ IHMINEN!!!

En oo tossukka, mutta anoppi on jyrä + herkkä loukkaantumaan. Nyt jos hän vihdoin 5 vuoden päästä on päässyt yli siitä, etten jakanut hänen verhomakuaan, ja haluaa muistaa tyttöä, niin en todellakaan halua että seuraavat 5 v puhuu muille sukulaisille, että "ei niille mikään kelpaa, ihan turha muistaa" jne.

Normaalisti sanoisin, että tuli nyt kaksi samanlaista jne..

Onnistuisiko jos sanoisit lapselle, että mummo ja kummit ostivat sinulle tällaisen ja asuvat niin kaukana, että eivät pysty sitä nyt palauttamaan. Että siskosi , kun asuu lähellä, niin palauttaa omansa nyt takaisin, että ei tule kahta taloon.. Ja ostaa sulle jotain uutta. ja sitten viet jotenkin ne molemmat läppärit johonkin ja viet sen paketissa olevan kauppaan.

[QUOTE="minä";22214127]Normaalisti sanoisin, että tuli nyt kaksi samanlaista jne..

Onnistuisiko jos sanoisit lapselle, että mummo ja kummit ostivat sinulle tällaisen ja asuvat niin kaukana, että eivät pysty sitä nyt palauttamaan. Että siskosi , kun asuu lähellä, niin palauttaa omansa nyt takaisin, että ei tule kahta taloon.. Ja ostaa sulle jotain uutta. ja sitten viet jotenkin ne molemmat läppärit johonkin ja viet sen paketissa olevan kauppaan.[/QUOTE]

Siis hetkeksi läppärit johonkin, että lapselle tulee kuva, että se siskosi ostama lähtikin sinne kauppaan.

En oo tossukka, mutta anoppi on jyrä + herkkä loukkaantumaan. Nyt jos hän vihdoin 5 vuoden päästä on päässyt yli siitä, etten jakanut hänen verhomakuaan, ja haluaa muistaa tyttöä, niin en todellakaan halua että seuraavat 5 v puhuu muille sukulaisille, että "ei niille mikään kelpaa, ihan turha muistaa" jne.

Sitten sun anoppi taitaa olla tosi tyhmä jos ei ymmärrä että on vaihdettu sen takia kun on jo samanlainen jota ei voi enää vaihtaa! En kyllä jaksais miettiä että loukkaantuuko anoppi vaan vaihtasin lelun, RYHDISTÄYDY TOSSUKKA!!!

[QUOTE="minä";22214127]Normaalisti sanoisin, että tuli nyt kaksi samanlaista jne..

Onnistuisiko jos sanoisit lapselle, että mummo ja kummit ostivat sinulle tällaisen ja asuvat niin kaukana, että eivät pysty sitä nyt palauttamaan. Että siskosi , kun asuu lähellä, niin palauttaa omansa nyt takaisin, että ei tule kahta taloon.. Ja ostaa sulle jotain uutta. ja sitten viet jotenkin ne molemmat läppärit johonkin ja viet sen paketissa olevan kauppaan.[/QUOTE]

Tätä voisi yrittää... Toivotaan että ei sitten sekoile.

Siskolleni voin selittää koko jutun, että hän on juonessa mukana (voi vaikka tulla muka hakemaan sitä ja käydä mun puolesta kaupassa ostamassa jonkun pet shop talon (niitä meillä ei oo yhtäkään, joten ei voi tulla samaa). Hän tuntee nuo ja tietää että ovat vähän erikoisia.

Toisaalta olisi ok sanoa, että tuli toinen, koska nuo kummit eivät myöskään koskaan kysy toiveita. Viime vuonna jouluksi tuli posliinikahvikuppisetin ja tyttö sai jo synttäriksi ne. Joululahjat tulevat meillä vielä pukilta, niin sitä ei tarvinnut selvittää eikä puhua mitään koko aasiasta, kiitin vaan itse ja on niillä astioilla leikitty suloisesti sekaisin. Ovat pikkaisen eri kokoiset ja eri kuvaiset. Ihmetteli kyllä miksi pukki toi samat...

Eivät käyneet edellisenä synttärinäkään, joten eivät tienneet. Yleensä ovat ostaneet jotain helposti postitettavaa, vaikka palapelejä, eikä niitä oo sattunut samoja (se olisikin jo aika sattuma).

Sitten sun anoppi taitaa olla tosi tyhmä jos ei ymmärrä että on vaihdettu sen takia kun on jo samanlainen jota ei voi enää vaihtaa! En kyllä jaksais miettiä että loukkaantuuko anoppi vaan vaihtasin lelun, RYHDISTÄYDY TOSSUKKA!!!

Voi olla tyhmä, pikkusieluinen, yliherkkä jne. mutta on kumminkin tytön toinen mummo. Ja yritän olla ok väleissä lasten ja miehen takia.

Yhteistyössä