Mitä masennuslääkettä voisin vielä kokeilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En jaksa enää

Vieras
siis kun mikään ei sovi..Ja masennus on jo ihan kroonista.

Näitä olen kokeillut:

Aurorix: kamala unettomuus, hermostuneisuus, eikä auttanut ahdistukseen
Ssri ryhmän lääkkeet: tekee olon sekamuotiseksi, ja nostaa agressiivisuutta pintaan. viimeksi kokeiltu cipralex.
Efexor: Vei kaikki seksuaaliset halut, ja kyvyn itkuun ja muihinkin tunteisiin.
cymbalta: En päässyt kahta viikkoa pidemmälle, kun teki ihan apaattiseksi, ja aiheutti rajuja itsemurhaajatuksia.
Suprium: Sekava olo, puhe mongersi, ja kasvoihin tuli jäykkyyksiä.

Terapiassa olen käynyt jo kaksi vuotta, josta ollut paljonkin apua, mutta siltikin masennus vaatisi lääke hoitoa tuekseen.
Alkaa olla epätoivoinen olo, kun mikään lääke ei sovi...

Löytyykö kohtalotovereita?!

Siun pitää lääkäriltä sitä kysyä...

Mulla kanssa on kokeiltu jos mitäkin lääkettä, cymbalta ei oikein sopinut ja sen "ansioista" jouduin ihan sairaalahoitoon
Nyt cipralex ollut puol vuotta ja tuntuu taas, et teho häviää :headwall:
(rinnalla myö ketipinor ja cymbalta)

Että katotaan taas, mitä seuraavaks lääkäri joutuu keksii :headwall:

Minulle oli myöskin tosi vaikeaa löytää sopivia. Kokeilin viittä eri lääkettä.
Nyt käytössä Fevarin, joka sopii usein ihmisille, jotka ei kestä SSRI-lääkkeitä.

Itselläni myös Ketipinor rinnalla unettomuuteen hyvin pienellä annostuksella.

Cymbalta oli pahin, tärisin ja vapisin. Unet meni.

Mirtatsapin nostaa painoa reilusti useimmilla, joten en sitä lähtisi ehdottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Verdil:
Minulle oli myöskin tosi vaikeaa löytää sopivia. Kokeilin viittä eri lääkettä.
Nyt käytössä Fevarin, joka sopii usein ihmisille, jotka ei kestä SSRI-lääkkeitä.

Itselläni myös Ketipinor rinnalla unettomuuteen hyvin pienellä annostuksella.

Cymbalta oli pahin, tärisin ja vapisin. Unet meni.

Mirtatsapin nostaa painoa reilusti useimmilla, joten en sitä lähtisi ehdottamaan.

Miten sulla Verdil menee nykyään? Olen joskus lueskellut juttujasi ja sitten hävisit vain..

Mulla ei kanssa tällä hetkellä hoideta masennusta mitenkään, kun toisen lääkkeen pitäisi siihen vaikuttaa. Ei kyllä mun mielestä auta. Mutta toisaalta olen raskaana niin en voi muuta pyytääkään.

Onko sulla kokeiltu psykoosilääkkeitä? Niillä on tasapainottava vaikutus.

Oletko kokeillut tryptofaania?

Vaatii tosin lääkkeettömän jakson, sitä ei missään tapauksessa saa käyttää serotoniinin takaisinottajien kanssa, koska tryptofaani aidosti lisää serotoniinin määrää toisin kuin nuo lääkkeet, jotka vain kierrättävät alentunutta serotoniinimäärää aivoissa yrittäen huijata niitä luulemaan, että kaikki on ok.

Alkuperäinen kirjoittaja En jaksa enää:

Näitä olen kokeillut:

Ssri ryhmän lääkkeet: tekee olon sekamuotiseksi, ja nostaa agressiivisuutta pintaan. viimeksi kokeiltu cipralex.
cymbalta: En päässyt kahta viikkoa pidemmälle, kun teki ihan apaattiseksi, ja aiheutti rajuja itsemurhaajatuksia.

Terapiassa olen käynyt jo kaksi vuotta, josta ollut paljonkin apua, mutta siltikin masennus vaatisi lääke hoitoa tuekseen.

Runsaasti kalaöljyjä!Englannissa annettiin masentuneille ja se auttoi.Oli vuosi sitten joku dokumentti.Toki muitakin vitamiineja kannattaa käyttää!

Alkuperäinen kirjoittaja terveys:
Alkuperäinen kirjoittaja En jaksa enää:

Näitä olen kokeillut:

Runsaasti kalaöljyjä!Englannissa annettiin masentuneille ja se auttoi.Oli vuosi sitten joku dokumentti.Toki muitakin vitamiineja kannattaa käyttää!

Varmaankin puhuuvat oikeasta masennuksesta tässä tapauksessa...

Eli dopamiini ja serotoni tasot alhaiset aivoissa. ..tai jotain

Semmonen vanhan polven trisyklinen masennuslääke kuin Anafranil on mulla ollut ainut joka on auttanut. Suosittelisin kokeilemaan. Tosin sivuvaikutukset voivat aluksi olla tosi pahoja, mutta ne menevät kyllä ohi. Tehokas lääke, tosin ei nykyaikana aloiteta yleensä ensimmäiseksi. Mulla eka masisjakso -94 ja siitä lähtien ainut mikä on tehonnut, on tuo Anafranil. Tsemppiä sulle!

Kalaöljy on ihan tutkitusti auttanut, joillakin... Ja jos masennus on keskiv/vaikealla tasolla, tarvitsee kyl muutakin lääkettä.

Mulla on ollut periaatteessa melkein kaikki samat lääkkeet kuin sullakin (pl suprium), ja ei mullekaan oo mitään sopivaa löydetty. Vaikuttaa että sulla on aika vahvat sivuvaikutukset kaikista, sun kannattaisi varmaan aloittaa matalammalla annoksella kuin yleensä, lääkkeiden tehot vaihtelevat niin paljon eri ihmisillä. Onko sulla noiden sivuvaikutusten lisäksi kuitenkin tehojakin tullut?

Eli jos lääkäri jotain uutta lääkettä määrää, voisitko ehdottaa että ottaisit alussa vaikka vain puolet normaalista aloitusannoksesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Verdil:

No niin kävi minullekkin... mutta otin kyllä ihan ilolla vastaan ne liikakilot kun lääke muuten tepsi ja toimi. Lähtivät muuten pois sitten ihan yhtä nopsaan kun lääke aikanaan sitten lopetettiin.

Kyllä se masennus sen verta rankka juttu on, että jos siitä omille jaloilleen pääsee niin muutamat liikakilot siitä ilosta on ihan naurettavan pieni hinta.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Kyllä se masennus sen verta rankka juttu on, että jos siitä omille jaloilleen pääsee niin muutamat liikakilot siitä ilosta on ihan naurettavan pieni hinta.

Mutta toisaalta jos on jo valmiiksi reilusti ylipainoa + muita perussairauksia niin mieluusti sitä ottaisi sellaisen joka ei painoa nosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Mutta toisaalta jos on jo valmiiksi reilusti ylipainoa + muita perussairauksia niin mieluusti sitä ottaisi sellaisen joka ei painoa nosta.

No tämä on totta. Vaan jos mikään muu ei auta, niin sitten on otettava ja koetettava niitä ei-niin-hyviä vaihtoehtoja. Kun ei se mirtatsapiinikaan läheskään kaikille liikakiloja tuo.

Toi anafranil on mulle ihan vieras.... pitääpä kysyä lääkäriltä.

Tanja: millaisia haittavaiktuksia sinulle tuli ensalkuun? Näillä vanhemmilla lääkkeillähän on tunnetusti aika rajujakin haittoja.

Ite suosittelisin subutexia tai temgesiciä (buprenorfiini) todella pienillä annoksilla. Varmaan jonkun 0.2-0,4mg luulisi riittävän, sillä isommista määristä seuraa kokemattomalle käyttäjälle usein tokkuraisuutta, pahoinvointia ja oksentelua.
Ja tarkoitushan on ilmeisesti parantaa masennusta, ei hakea mitään euforioita tai notkuja.