Mitä me voidaan tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PahaSilmä

Vieras
Kun kaikki on niin kamalaa. kun isät laittaa vauvoja mikroon ja miehet kivittää naisia. keksitään tapoja, millä voidaan itse vaikuttaa edes välillisesti asioihin.

Minä ehdotan asenteiden ehdottomuutta. Vaikka kulttuuri tai ympäristö tai olosuhteet olisivat mitä vaan, niin silti on ehdottoman tärkeää tajuta, ettei nainen tai lapsi ole miehen omaisuutta, vaan ihan yhtä tärkeä henkilö, kuin kuka tahansa muu. Minkäänlaista väkivaltaa ei pidä hyväksyä missään muodossa. Viimeistään nyt pitäisi lakata puhumasta perheen päästä ynnä muuta sontaa. Mies ei enää omista naista ja lapsia, eikä kukaan omista ketään.

Minä sanoisin edelleenkin, että mies on perheen pää, mutta nainen on se, joka sitä päätä kääntää :D No ei vain......Kyllä toiviaan pitäs senverran kunnioittaa, ettei kelleen saa tehä mitä lystää, eikä varsinkaan vahingoittaa :(
Mää oon niin ylpeä yhestä mun miehen sukulaisesta. Miehensä muutti tännepäin Afrikasta. Siellä on ihan sallittua antaa lapselle remmiä, jos ei tottele. Hankalaan tilanteeseen täällä lapsen kans joutuessaan mies totesi, että jos nyt oltaisin Afrikassa ni tää tyttö sais selkäänsä, mutta nyt ollaan täällä ja laki kieltää ruumiillisen kurittamisen, ni puheen on tehottava =) Ja niin on kyllä tapauksessa tehonnutkin.

Aina on ollut ja aina tulee olemaan ihmisiä, jotka tekevät pahaa toisille. Mutta pahan katkaisemisen voi koittaa aloittaa tekemällä hyviä asioita niin omille läheisilleen kuin täysin vieraillekin. Pienistä puroista syntyvät suuret virrat.

Ei taida löytyä aikaa menneisyydestäkään jolloin ei olisi tässä ihmis- ja eläinkunnassa jotain julmuutta koettu. Synnytettiinhän Roomassakin "sivistyksen" kehdossa ei haluttuja lapsia katuojiin jne. jne. Mielenkiinnolla odotan millainen sukupolvi tulee meidän lapsista kun tuntuu et vuosi vuodelta meno menee hurjemmaksi, vaikka siis uskon tämän tunteen johtuvan osaksi omasta näin vanhemmiten kalkkeutuvasta asenteesta.. vanhuus ei tule yksin.. ja musta on tulossa se Kalkkis o_O

Yhteistyössä