Mitä meinaatte valmistaa Jouluksi? (Askartelut ym. käsityöt, ruuat & leivonnaiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jahas, muitakin joulunodottajia liikkeellä. Itse ajattelin valmistaa Joulua varten lähinnä leivonnaisia, kinkku tietysti ostetaan, riisipuuro keitetään ja siinä sivussa sekahedelmäsoppa. Laatikoita tai muita en ala itse tekemään, rosollin mahdollisesti teen. Kinuskikissalta löysin ihanan reseptin glögikakusta, jota ajattelin kokeilla. Meinasin leipoa myös maustekakkua, pipareita ja muita pikkuleipiä, tortuista meillä ei niin välitetä mutta jokunen heitäkin. Joululimppu olisi hyvää, jos sitä viitsisi ruveta tekemään. Ideoitakin otetaan vastaan, leipomisesta pidän kovasti.

Kortteja olisi kiva askarrella ja kranssikin, mietiskelenkin tässä paikkoja, joista näihin saisi vinkkejä.

3-4 piparijunaa, yhden piparitalon ja yhden pipariseimen somisteineen. Kortit teen myös itse. :) Tietysti normileipomiset: ainakin kerran-pari torttuja ja samaa kuivakakkua, mitä meidän perheessä on syöty jo mun lapsuudesta saakka. :D

Meillä kiertää joulun alla aina ystäväpiirissä Hermanni-kuivakakku, se on herkkua joulun aikaan :) Sen lisäksi, tehdään riisipuuroa ja sekametelisoppaa, leivotaan joululimppua, ja tänä vuonna laitetaan seitankinkkua tai joku pieni paisti, ei siis oikea joulukinkku. Viime vuonna oli pieni paisti ja se riitti hyvin ja oli maukasta. Ja tietty näitä kasviksia yms ja perunoita kaveriksi, ja lanttu ja porkkanalaatikkoa..
Pipareita, ja joulutorttuja tehdään myös. Lapset tekee piparkakkutalon, ja varmaan myös leikkaa tonttuja ja lumihiutaleita pahvista.

Yhteistyössä