Mitä mieltä 5-lapsisista perheistä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymystäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymystäjä

Vieras
Ihan tällainen yleinen kysymys,mitä mieltä olette jos perheessä on viisi lasta?
Arvosteletteko,mietittekö mites nyt noin..
On hyviä vai huonoja ajatuksia herättävää?
kaikkee saa sanoa:)

kysyin siksi koska itse nuorempana olin varma että tahdon vain ne kolme lasta ja sillä hyvä,hullujako ne ovat jotka viittä tai enemmän hankkivat,ainakin viiraa päässä...

No nytpä itselläni on neljä ja luulin että riittää mutta kummasti kaipuu viidenteen vielä tuli:)
En pidä itseäni tai muita monilapsisia perheitä hulluina vaan normaaleina lapsia ja elämää rakastavina ihmisinä:)

mutta niin paljonhan riittää mielipiteitä kuin ihmisiäkin..eletäänpä jokainen niinkuin omalle sydämelle sopii:)

Ihan ok jos kaikille lapsille on aikaa ja oikeasti pystyy jokaisen hoitamaan hyvin. Itse olen ikäväkyllä törmännyt yhtä poikkeusta lukuunottamatta vain sellaisiin perheisiin joissa lapset joutuu olemaan liian pienenä todella omatoimisia ja jää vaille sitä vanhempien huomiota jota pieni lapsi tarvitsee kun on taas jo pienempiä jotka tarvii sitä huomiota vielä enemmän. Näkemäni perusteella viisi lasta on monelle perheelle liikaa, mutta on niitäkin joissa esim. ikäerot lapsilla on niin pitkät että homma onnistuu.

Ei mitään sen kummempia ajatuksia herätä, lähinnä että lapsirakkaita mahtavat olla=)
Nuorena parhaan kaverini perheessä oli 7 lasta, mieheni kotona 6 ja aina heillä käydessä oli semmoinen, jollain tavalla "lämmin tunnelma" ja oli sitä vilinää mikä omasta kodissa puuttui, kun meitä oli vain 2 lasta.

Ei mitään merkillisiä ajatuksia herätä.
Itsellä kolme lasta joista yksi asuu omillaan eli kaksi alle kouluikäistä täällä.
Naapurissa 6 lapsen äiti jolla nykyisen avomiehen kanssa 5 yhteistä.Hänen vanhin myös asuu omillaan.
Mitäs nyt pitäisi olla tuosta mieltä,hienoa että jaksaa.Hän onkin sellainen ns.äiti sanan varsinaisessa merkityksessä.

Musta 5 lasta ois kiva, mut ei meillä oo niin moneen lapseen varaa. Nää kolme riittää...
En tiedä onko totta, mutta sitä helpommalla noiden lasten kanssa pääsee mitä enempi niitä on?!

Yhteistyössä