Mitä mieltä? 5-vuotias haluaa päiväkotiin mielellään, myös vaikka saisi pitää vapaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyseessä siis lapsi joka tähän saakka ollut kotihoidossa ja kavereina ollut itseään pari-kolme vuotta pienempiä.
Nyt on ollut reilun kuukauden päiväkodissa ja tykkää hirmuisesti käydä siellä.
Nytkin kun itse kotona ollut sairasloman ja toisen lapsen sairastelun vuoksi on lapsi halunnut ennemin mennä päiväkotiin kavereiden kanssa leikkimään.
Kertoo että tykkää olla päiväkodissa, koska siellä niin kivoja kavereita.

En tiedä miksi, mutta jostain syystä minun äitiyteni on kokenut tästä kovan kolauksen :/
Vaikka eihän siinä mitään pahaa ole jos lapsi itse kerran nauttii kavereiden kanssa olosta.

Ymmärrän. Sehän on silti hieno juttu että viihtyy.

Itse en vie jos ei ole meidän perheellä hoidon tarvetta, kyllä sinne pk:hon mennään sitten entistä enemmän riemusta kiljuen kun tulee "pakollisia vapaapäiviä" väliin. Kai mä myös toivon että pk säilyttää hohtonsa, jos sinne ei pääsee aina kun haluaa :D

[QUOTE="vieras";27098992]Ymmärrän. Sehän on silti hieno juttu että viihtyy.

Itse en vie jos ei ole meidän perheellä hoidon tarvetta, kyllä sinne pk:hon mennään sitten entistä enemmän riemusta kiljuen kun tulee "pakollisia vapaapäiviä" väliin. Kai mä myös toivon että pk säilyttää hohtonsa, jos sinne ei pääsee aina kun haluaa :D[/QUOTE]

meillä juttu on niin että me asumme lähellä päiväkotia ja kuljemme siitä ohi päivässä monta kertaa. Eli kun on vapaalla näkee kaverit päiväkodilla ja alkaa mankua miksi hän ei pääse kavereiden kanssa leikkimään vaikka kaikki muutkin on.
Joten olen sitten häntä näinä kotona olo päivinäni hoitoon myös vienyt.

[QUOTE="huhhuh";27099006]Kuule ap, epänormaalimpaa olisi jos tuon ikäinen ei tahtoisi kavereiden keskelle![/QUOTE]

Näin itsekkin ajattelen, mutta olen kuullut palautetta että olen kumma äiti kun vien lapsen hoitoon vaikka olen itse toisen kanssa kotona. :/

Äitini hoiti meitä kotona kunnes menin tokalle luokalle. 4-5 vuotiaana halusin myös mennä johonkin päiväkotiin tms. ja pääsinkin leikki- ja esikouluun, samoin siskoni. Meillä kyllä oli kotonakin mukavaa, ja leikkikavereita. En ottaisi henkilökohtaisesti, jo ihan sen puolesta mitä itse tunsin. Oli vaan kiva päästä leikkimään uusien ihmisten ja lelujen pariin.

[QUOTE="vieras";27099120]noh, vaikka siinä mielessä voisi ajatella että eikö ap:n lapsi viihdy kotona äitinsä kanssa tms.[/QUOTE]

Musta on aika luonnollista että 5-vuotias ja nuorempikin leikkii mieluummin kavereiden kanssa kun on päivät pitkät vaan kotona äidin kanssa. Eikä se kuitenkaan tarkota etteikö kotona ollenkaan viihtyisi.

[QUOTE="huhhuh";27099006]Kuule ap, epänormaalimpaa olisi jos tuon ikäinen ei tahtoisi kavereiden keskelle![/QUOTE]
Höpöhöpö, kuopus 5v, viihtyy loistavasti päiväkodissa,ollut vuoden, on kavereita, hoitopäiviä 2-4/ viikko, pituudeltaan 3-8 tuntia.
Mutta, rakastaa vapaapäiviä, ja jos kysyisi kumpi mielummin, niin kotipäivä. Tykkää myös tarhapäivistä,
Mikä tuossa muka on epänormaalia, että lapsi haluaa mielummin (jos saa valita) olla kotona äidin tai isin kanssa?

Yhteistyössä