Mitä mieltä Euroviisuista eilen? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oops"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oops"

Vieras
Show oli hieman lattea vaikka puitteet mahtavat hienoinen lavoineen ja paikkoineen.
Oma suosikkini Italia taisi tulla kakkoseksi .. pilkin aika kovaa jo loppuvaiheessa ;)

Voittajabiisi ei sykäyttänyt millään tasolla ja ihmettelen ylipäätään miten voitti. Juontaja tosin yhdessä vaiheessa sanoi että Azerbaijanin takana oli vahvin joukko tekemässä viisuvoittoa, markkinointi ja muu on ollut kovaa tasoa.

Mutta mikä tämä asiantuntijaraati on kenen mielipiteistä koostui PUOLET annetuista pisteistä? Onko aikaisempinakin vuosina ollut samoin? En pidä systeemistä, minusta kansan kuuluisi valita. Toisaalta taas naapurimaiden "nuoleminen" ei sekää ole hyvä asia, kuului eilen hyvin miten yleisö buuasi ainakin naapurimaa sai hyvät pisteet.

Minä kaipaan vanhan ajan kisoja jossa oli vähemmän osallistujia ja vähemmän politiikkaa. Itäeuroppalaisilla voisi olla ihan omat kisansa koska he kuitenkin äänestävät vain toisiaan. nyt kärjestä tippui monta hyvää: tanska, ranska, italia..suomenkaan kappale ei ollut huono mutta hukkui itäblokin diskohumppaan ja vähäpukeisuuteen.
Kilpailun taso on huono, ollut jo parikymmentä vuotta.

Mä olen miettinyt että johtuukohan naapurimaiden äänestäminen siitä että tietyillä alueilla tykätään tietynlaisesta musiikista? Ja äänestäväthän pohjoismaatkin toisiaan, eikä siitä valiteta.. Itse en äänestänyt mitään, mutta Suomi antoi pisteitä monille suosikeilleni joita olivat mm. Irlanti, Sveitsi, Viro, Unkari..

Ihan mukavat oli viisut mun mielestä ja hyvin järkätty ja juontajat olivat kivoja :)

Mä olen miettinyt että johtuukohan naapurimaiden äänestäminen siitä että tietyillä alueilla tykätään tietynlaisesta musiikista? Ja äänestäväthän pohjoismaatkin toisiaan, eikä siitä valiteta.. Itse en äänestänyt mitään, mutta Suomi antoi pisteitä monille suosikeilleni joita olivat mm. Irlanti, Sveitsi, Viro, Unkari..

Ihan mukavat oli viisut mun mielestä ja hyvin järkätty ja juontajat olivat kivoja :)

En kyllä usko että se siitä johtuu. Äänet annetaan naapureille tykättiin biisistä tai ei. Ja kyllä mä ainakin kritisoin pohjoismaiden toisiaan äänestämistä vastaan ihan yhtälailla. Koko kisassa ei ole mitään järkeä kun ei äänestetä niitä biisejä mistä pitää.

Osat varmasti äänestää pelkästään jotain tiettyä maata esim. siirtolaiset kotimaataan, naapurikansat naapureitaan. Osa parasta kappaletta. Mun mielestä tuomariäänet sais jättää pois. Pelkästään puhelinäänestys olis jees. Ihan sama vaikka silloinkin naapurit äänestäisivät toisiaan.

Mä pidän voittajasta, äänestinkin sitä =)
Äänestin myös Ruotsia, Unkaria ja Georgiaa.
Ainahan noi itäblokin maat nuolee toistensa takamuksia ja muutenkin naapurit äänestää toisiaan.
Mulle oli yllätys ettei Unkari sijoittunut paremmin.
Ens vuonna sit Bakussa =)

Voittaja biisi oli ihan hyvä, mutta yleisesti ottaen tosi ärsyttävää kun pisteitä ei todellakaan anneta hyvien kappaleiden perusteella. Euroviisut on täyttä politiikkaa ja naapurimaille on PAKKO antaa pisteitä. Miettikää millanen valitus lehdissä yms. olisi jos vaikka ruotsi ei antaisi yhtään pistettä suomelle?:D hohhoijaa ärsyttää.. aina ne pitää silti kattoa:D ja aina samanlailla ärsyttää.. Sveitsin kappale oli oikeesti hyvä! mutta taustavalot ja laulajan mekko pilas kaiken. Kuuntelin kappaleen aikaisemmin netistä ja kappale on ihan yksi suosikeistani suomen ja azerbaizanin kanssa :) mutta jäi vissiin ihan viimeseks... Paradise Oskar (mistä helvetistä toi nimi?:D) oli mun mielestä tosi herttanen ja oli hienoo kun kaikki laulo siinä mukana! Oli aikalailla ainut kappaleista mitä voisin muutenkin kuunnella, mutta en ikinä aatellukkaan että ois mitään voittaja ainesta vaikka tosi monet tuntu tykkäävän myös muista maista! Ei vaan oo Suomi sellanen maa kuka ikinä sais ääniä.

Voittaja oli huono, mielestäni melkein kaikki olivat tyhjänpäiväistä renkutusta ja ketkutusta. Tykkäsin Suomen kappaleesta ja petyin kun ei edes 10 joukossa ollut.

Helvetti jäätyy ennemmin kuin Suomi voittaa kisat toisen kerran!

Voittaja biisi oli ihan hyvä, mutta yleisesti ottaen tosi ärsyttävää kun pisteitä ei todellakaan anneta hyvien kappaleiden perusteella. Euroviisut on täyttä politiikkaa ja naapurimaille on PAKKO antaa pisteitä. Miettikää millanen valitus lehdissä yms. olisi jos vaikka ruotsi ei antaisi yhtään pistettä suomelle?:D hohhoijaa ärsyttää.. aina ne pitää silti kattoa:D ja aina samanlailla ärsyttää.. Sveitsin kappale oli oikeesti hyvä! mutta taustavalot ja laulajan mekko pilas kaiken. Kuuntelin kappaleen aikaisemmin netistä ja kappale on ihan yksi suosikeistani suomen ja azerbaizanin kanssa :) mutta jäi vissiin ihan viimeseks... Paradise Oskar (mistä helvetistä toi nimi?:D) oli mun mielestä tosi herttanen ja oli hienoo kun kaikki laulo siinä mukana! Oli aikalailla ainut kappaleista mitä voisin muutenkin kuunnella, mutta en ikinä aatellukkaan että ois mitään voittaja ainesta vaikka tosi monet tuntu tykkäävän myös muista maista! Ei vaan oo Suomi sellanen maa kuka ikinä sais ääniä.

Astrid Lindgrenin kirjasta.

[QUOTE="Halikatti";23770777]Voittaja oli huono, mielestäni melkein kaikki olivat tyhjänpäiväistä renkutusta ja ketkutusta. Tykkäsin Suomen kappaleesta ja petyin kun ei edes 10 joukossa ollut.

Helvetti jäätyy ennemmin kuin Suomi voittaa kisat toisen kerran![/QUOTE]

Samoin! azerbaizanin kappale oli todella tylsä ja ihmettelen, kuka sitä on äänestänyt ja pitääkö joku oikeasti siitä? Suomen, Viron, Saksan, Sveitsin ja Irlannin olisin suonut menestyvän paremmin ja NORJAN olisi ehdottomasti pitänyt päästä finaaliin, vaikka sitten tuon Azerbaizanin tilalla.

Yhteistyössä