Mitä mieltä: Jos yhden juo, on vielä ajokunnossa?

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Kysymys tulikin jo otsikossa.

Mä olen kuullut lähes jokaisen suusta tuon noin. Tai kaikilta keneltä olen kysynyt B)

Ja rohkenen esittää eriävän mielipiteen.
Jos mä itse juon yhden oluen(mitä en kyllä ole juonut sitten... vuonna kivi ennen käpysotia) / siiderin, niin mä olen melkeinpä jo tuiterissa. En mä voisi enää rattiin lähteä. En mitenkään.

Mutta... Mä juon harvoin ja olen melko pieni ihminen. Ehkä se on eri juttu sitten isolla ihmisellä, ja varsinkin jos tämä henkilö juo muutenkin runsaammin?

Mietin vaan, että jos mä joisin yhden, ja puhaltaisin sen jälkeen, niin kyllä se mittari varmaan viuhuisi yli sen 0,5:n... :whistle:

Riippuu ihmisestä.Tiedän miehiä, jotka juovat yhden ja komiasti silti menevät ratin taakse perustelleen juuri tuolla, jotta YHDEN voi ottaa.
Mulla on nollatoleranssi, en edes kikkaile sen kanssa.
Mikäli juon, auto pysyköön tallissa :) .

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Riippuu ihmisestä.Tiedän miehiä, jotka juovat yhden ja komiasti silti menevät ratin taakse perustelleen juuri tuolla, jotta YHDEN voi ottaa.

Mäkin tiedän. Ja mua on se aina vähän mietityttänyt... Mutta kai se sitten riippuu vaan niin kamalasti ihmisestä...?

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

samat täällä :wave:

se riippuu ihmisestä.esim mun mies voi ihan hyvin ottaa yhden,ei tule miksikään siitä =)
lisään viel,kerran käytiin kapakassa miehen kanssa,hän joi 2 tuoppia olutta ja oli puhallusratsia kotimatkal.poliisi toivotti vaan hyvää loppumatkaa,ei ollut lähelläkään rajaa... =)

Kerran olin yhen juonut, ja lähin kaveria hakemaan. Ja toista kertaa en sellasta suorita.
Omatunto kolkutti joka metrillä. :|
Mua ei saa edes yhelle jos autolla olen liikenteessä.
Jos otan, niin otan sitten kunnolla, ja ilman ajatuksia autoilusta ratin takana.

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Kerran olin yhen juonut, ja lähin kaveria hakemaan. Ja toista kertaa en sellasta suorita.
Jos otan, niin otan sitten kunnolla, ja ilman ajatuksia autoilusta ratin takana.

Arvaas vaan, miltä tuntui, kun join alkuillasta kaksi siideriä ja yhden jälkeen aamuyöllä koukkasin autonnokalla hirvenvasalta jalat alta. :whistle:

Nollaa näytti. Kun puhallutettiin.

2 ystävää rattijuopon kyydissä menettäneenä sanon, että jos otan, en aja. En edes sen yhden jälkeen muutamaan tuntiin. Mieskään ei lähde saunaoluen jälkeen rattiin muutamaan tuntiin vaikka hänellä tuskin poliisin mittarin viisari värähtäisikään.

No esim. "kuskin olut"-käsitteessä on idea se, että baarissa ollaan useampi tunti, minkä aikana kuski juo sen yhden. Eli kun lähdetään ajamaan, niin kuskilla ei ole alkoholia veressä tippaakaan.. En heti oluen juomisen jälkeen lähtisi auton rattiin. Enkä ole tavannut ketään muutakaan joka niin tekisi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja salsai:

Arvaas vaan, miltä tuntui, kun join alkuillasta kaksi siideriä ja yhden jälkeen aamuyöllä koukkasin autonnokalla hirvenvasalta jalat alta. :whistle:

Nollaa näytti. Kun puhallutettiin.

Syrän hakkas varmaan tuhatta ja sataa, ihan vaan epätitosuuden takia.
Menipäs hassusti tää lainaus..

=)