Mitä mieltä kauppakäyttäytymisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Saan varmaan huonon äidin tittelin, mutta antaa mennä. :D

Eli siis, tiedän, ettei ostoskärryjen sinne isoon osaan saa mennä lapsi istumaan likaisilla kengillä.

Mutta teenkö kamalan suuren rikoksen, jos jossain ei-ruokakaupassa (esim. Kärkkäinen, Tarjoustalo ym.) laitan esikoisen sinne istumaan ja otan siltä kengät muovipussiin?? :saint:

Mä nimittäin en meinaa yksin päästä poikasten kanssa kauppaan, kun useimmissa kaupoissa ei ole sellaisia kahden lapsen istuttavia kärrejä ja kävelemään en edes esikoista vielä viitsi aina päästää. (Hää kun hervemmin menee sinne, kun tarkoitus olisi ;) )

Eilen kokeilin tälläistä ja se tuntui toimivan. Mutta onko se ihan väärin?

Siis minusta tuo on ihan ok, mutta mie oon kuullut, että kaupan henkilökunta ei välttämättä pidä tuota ok asiana, vaikka ei olis kenkiäkään jalassa ja kyseessä ei olis ruokakauppa.
Siinä on kuulemma myös takana se, että jos lapsi nousee kärryssä seisomaan, ja tipahtaa / kärryt kaatuu, niin se "kuka on vastuussa"-kysymys, jos lapsi siinä vaikka loukkaa itsensä.
Että voiko silloin syyttää kärryjen "omistajaa", eli kauppaa, kun ne pääsee noin kaatumaan ja kaatuminen tapahtui kaupan tiloissa.

Tuota kaatumista itsekin pelkään ja senpä vuoksi olenkin tosi tiukkana, ettei seisomaan nousta. En anna siinä istuimessakaan keikkua tai roikkua, oon vähän hermoheikko sen asian kanssa... ;)

täällä lukee, että älä laita lasta tavaraosaan istumaan. ja mä voin sanoa, että se ei ole turvallista laittaa sitä lasta sinne. näin kerran tapauksen, jossa lähdettiin lapsen kanssa vilkkaasti terveyskeskukseen, kun tenava nousi reunaa vasten seisomaan ja pyörähti siitä pääedellä kovaan betonilattiaan. laita lapsi valjaisiin joka ei muuten pysy mukana

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Tuota kaatumista itsekin pelkään ja senpä vuoksi olenkin tosi tiukkana, ettei seisomaan nousta. En anna siinä istuimessakaan keikkua tai roikkua, oon vähän hermoheikko sen asian kanssa... ;)

Hei... mie oon joskus kanssa aikanaan laittanut meitin nyt 12v pojan sinne kärry-osaan... aikaan ennen lintuinfluenssaa ja muuta, kun se ei ollut edes vielä kyltein kiellettyä.
Mutta mie laitoin pojan silloin istumaan sinne ja pojalle valjaat, jotka mie sit kliksautin kiinni sinne kärryn pohjaan. Poika ei päässyt nousemaan seisomaan, ja kauppareissut meni hyvin.

Yhteistyössä