Mitä mieltä kun sukulaisen firmalla ei mene hyvin-eläminen almuilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahoittaja-Sisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rahoittaja-Sisko

Vieras
Veljellä pieni firma joka on reilu vuoden pystyssä jo. Alkuinvestointi hän sai vanhemmiltamme ja tulevat juoksevat kulut hänen palkastaan, tai sitten firman voitto rahoilla. Näin se piti mennä teoreettisesti mutta firman koko olemassaolon ajan hän on joka kuukausi elänyt meidän toisten sisarusten almuilla. Ymmärrän, että monilla menestyneillä firmoilla on ollut alku vaikeuksia ja sitä rataa mutta esim. eilen hän teki soitto kierroksen kysyäkseen "lainaa" mainosta varten. Summa olisi 1000e. Se oli minulle viimeinen pisara. Sanoin itseni irti koko ruljansista eli ei enää senttiäkään "lainaa" eikä "yllättäviä" käyntejä ruokailuaikaan.
Mitä mieltä olette? Olisiko veljen itse pitänyt ottaa pankista lainaa kattaakseen koko liiketoiminnan kulut vai onko sukua autettava ettei tarvitse maksella turhia korkoja ulkopuolisille?

Alkuperäinen kirjoittaja Aina Marina:
Minä en rahoittaisi toisen firmaa, etenkään jollen saisi omiani takaisin. Vai onko tarkoitus että kun (jos) firma menestyy saavat sisarukset osuuden voitosta? Jotenkin epäilen...

Emme ole mukana siinä firman toiminnassa. Lainaamamme rahat ovat lainaa jota emme odota, että hän niitä pystyisi maksaa takaisin,,,

Yhteistyössä