Mitä mieltä lapsettomuushoidoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mitään mieltä. Itsekin pian johonkin tutkimuksiin joudun ellei vauvaa ala kuulua. Meillä kuitenkin on jo yksi jota tehtiin luomuna melkein 2vuotta ja mitään ehkäsyä ei tässä reiluun vuoteen olla taaskaan käytetty. alkaa nyppiä.

[QUOTE="vieras";28120438]Jos ei luonnollisesti tule raskaaksi niin ei sitä sitten ole tarkoitettukaan että tulee raskaaksi. Ihan turhia hoitoja.[/QUOTE]

Miksi? Mitenniin "tarkoitettu"?

Minun hoitoni tulos on reipas eskarilainen, kannatan. Tosin meillä onnistui heti ensimmäisestä yrityksestä, joten vuosien rankoista hoidoista minulla ei ole kokemusta.

Aika neutraalisti ajattelin aiemmin. Esikoisen tuloon meni useampi vuosi, mutta ajatuksena oli tuolloin itselläni, etten lähde edes tutkimuksiin, jos vauvaa ei luomusti kuulu. Nyt odotan kuitenkin ICSI-vauvaa, koska se oli ainut järkevä keino yrittää saada lapsi nykyisen aviomieheni kanssa.

Sukulaiset ovat olleet hoidoissa ja ihan samalla tavalla ovat suvun lapsia. Meidänkin alkioiden ois tarkoitus mennä lapsettomien parien hyväksi, siis ne mitkä pakastimessa nyt.

[QUOTE="vieras";28120438]Jos ei luonnollisesti tule raskaaksi niin ei sitä sitten ole tarkoitettukaan että tulee raskaaksi. Ihan turhia hoitoja.[/QUOTE]

Mitäs jos tulee kerran luomusti raskaaksi, mutta ei enää sen jälkeen? Eikö silloin saa käydä hoidoissa jos haluaa lapselle sisaruksen?

Aika neutraalisti ajattelin aiemmin. Esikoisen tuloon meni useampi vuosi, mutta ajatuksena oli tuolloin itselläni, etten lähde edes tutkimuksiin, jos vauvaa ei luomusti kuulu. Nyt odotan kuitenkin ICSI-vauvaa, koska se oli ainut järkevä keino yrittää saada lapsi nykyisen aviomieheni kanssa.

Sukulaiset ovat olleet hoidoissa ja ihan samalla tavalla ovat suvun lapsia. Meidänkin alkioiden ois tarkoitus mennä lapsettomien parien hyväksi, siis ne mitkä pakastimessa nyt.

eikös se laki mene et yks luovuttaa yhdelle perheelle. eli jos alkioita jää niin ei niitä voida antaa enää kellekään. koska vois käydä hullusti ja sisärukset törmäis toisiinsa maailmalla ja lakis seurustella ja saada lapsia? vai miten se menee?

[QUOTE="Vieras";28120457]Mitäs jos tulee kerran luomusti raskaaksi, mutta ei enää sen jälkeen? Eikö silloin saa käydä hoidoissa jos haluaa lapselle sisaruksen?[/QUOTE]

Ei ole tarpeellista, jos ei vaan tule raskaaksi niin sitten ei tule. Ei ihmisen biologiseen systeemiin pidä mennä puuttumaan niinkin vähäpätöisillä asioilla kuin väkisillä tiineeksi laittamisella. Adoptio olisi se varteen otettavin vaihtoehto näissä tapauksissa.

Tämä on ehkä typerin peruste ikinä.
Mitä jos ensimmäinen lapsi on saatu hoidoilla, toinen luomusti, niin tarkoittaako se sitä, että korkeammat voimat ovatkin muuttaneet mielensä, ja ko. henkilö onkin tarkoitettu äidiksi?!?!

[QUOTE="vieras";28120483]Ei ole tarpeellista, jos ei vaan tule raskaaksi niin sitten ei tule. Ei ihmisen biologiseen systeemiin pidä mennä puuttumaan niinkin vähäpätöisillä asioilla kuin väkisillä tiineeksi laittamisella. Adoptio olisi se varteen otettavin vaihtoehto näissä tapauksissa.[/QUOTE]

Ovatko sinun lapsesi sinulle vähäpätöinen seikka elämässäsi?
Kiva mutsi.

Tämä on ehkä typerin peruste ikinä.
Mitä jos ensimmäinen lapsi on saatu hoidoilla, toinen luomusti, niin tarkoittaako se sitä, että korkeammat voimat ovatkin muuttaneet mielensä, ja ko. henkilö onkin tarkoitettu äidiksi?!?!

Tyhmin selitys mitä olen ikinä kuullut. Olisi se ensimmäinenkin sitten tullut luomusti jos tulee toisenkin kerran, eli hoito on ollut täysin turhaa.

Miksi ajattelit aluksi, ettet lähtisi edes tutkimuksiin? :)

[QUOTE="viima";28120471]eikös se laki mene et yks luovuttaa yhdelle perheelle. eli jos alkioita jää niin ei niitä voida antaa enää kellekään. koska vois käydä hullusti ja sisärukset törmäis toisiinsa maailmalla ja lakis seurustella ja saada lapsia? vai miten se menee?[/QUOTE]

? Kyllä nuo Datan ja minun biologiset alkiot kelpaavat luovutukseen, tehty meistä ihan jotkut infektiotestitkin ihan vaan siksi, että voidaan luovuttaa. Ja lapsihan saa sitten tiedot meistä biovanhemmista, toki? Jos noista alkioista sattuisi lapsia syntymään.

[QUOTE="vieras";28120518]Lopeta tuo palsta analysoiminen kun sinusta ei siihen ole, jookos? :)[/QUOTE]

??? Ei siihen mitään analysointia tarvittu, ihan selkeästi ja suoraan tuon kirjoitit. Sinulle lapset ovat vähäpätöinen juttu, monille muille ei.

[QUOTE="vieras";28120512]Tyhmin selitys mitä olen ikinä kuullut. Olisi se ensimmäinenkin sitten tullut luomusti jos tulee toisenkin kerran, eli hoito on ollut täysin turhaa.[/QUOTE]

Voi pyhä yksinkertaisuus...

??? Ei siihen mitään analysointia tarvittu, ihan selkeästi ja suoraan tuon kirjoitit. Sinulle lapset ovat vähäpätöinen juttu, monille muille ei.

En minä niin sanonut, väkisin tehdyt lapset on huono asia, yritä nyt tajuta vaikka kuolaatkin siellä itsekses ties mitkä keinohedelmöitys sivut auki. Lapset pitää saada luonnollisesti tehtyä. Jos se ei onnistu niin sitten adoptio. Se on minun mielipide ja sitä kysyttiin. Itselles tuntuu olevan tärkeää saada lampaan ja ihmisen manipulaatio tehtyä, niinhän sinä sanoit ja ne on tärkeitä sinulle :)

Entä sitten nää, jotka on sitä mieltä, että hoidot on turhia, niin miten sitten suhtaudutte lapseen, jonka tiedätte saaneen alkunsa hoidoilla? Olen nimittäin kuullut, että hoidoilla alkunsa saaneen lapsen äidille on kauhisteltu sen olevan luonnotonta jne... :O

Yhteistyössä