Mitä mieltä nimestä Emma-Lotta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rii

Vieras
Onko liian pitkä, vaikea tai sopiiko teidän mielestä nimet yhteen. Ja onko käytännössä hankalaa, jos on kaksosanen nimi? Mikähän lempinimi tästä vääntyisi. Meillä on aika yleinen sukunimi, niin ei viittis laittaa pelkkää emmaa eikä lottaa. Haluaisin myös kolmannen nimen esim. Elinaa olen miettinyt, olisko muita ehdotuksia?

No miksei toimis Emma-Lottakin. Helposti tietysti nimeksi jää toinen niistä. Entä Lotta-Sofia tai Lotta-Maria?

Meillä on kavereilla Lotta-Maria ja sanotaan koko nimellä tai pelkästään Lotta ja lempinimenä on Lottis.

emmaksihan se siitä vain menee. ei noin lyhyestä nimestä saa monia lempinimiä väännettyä. kaksiosainen nimi on kiva, mutta tiedoksi sulle että on melkein sama onko sitä viivaa vai ei. emma on käytännössä sitten se etunimi ja Lotta toinen nimi vaikka välissä olisi viiva. mun veljellä kans kaksiosainen nimi ja ihan pelkällä ekalla nimellä häntä ihan kaikki aina kutsuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksei toimis Emma-Lottakin. Helposti tietysti nimeksi jää toinen niistä. Entä Lotta-Sofia tai Lotta-Maria?

Meillä on kavereilla Lotta-Maria ja sanotaan koko nimellä tai pelkästään Lotta ja lempinimenä on Lottis.

Toisella tytöllä on maria jo käytössä. Ja tutun lapsi on sofia. Kivoja yhdistelmiä molemmat ois.

Helposti varmaan tulis kutsuttua vain emmaksi...

meidän suomalainen tuttu asuu australiassa miehensä ja lastensa kanssa niin hän antoi tytölleen nimen emma-leena... ihan vaan asiasta kukkaruukkuun nimittäin. Mä en ite tykkää kaksosaisista nimistä. Mä annan lapselleni lyhyen ja ytimekkään nimen.

Vähän hankalalta vaikuttaa. Mulla menee ainakin hieman kieli solmuun tuota nimeä sanoessa. Lyhentyisi varmasti kätössä pelkkään Emmaan. Emma ei mun mielestä oikein hyvin sovi yhdysnimen ensimmäiseksi nimeksi, vaikka kaunis onkin. Ehkä Emma-Riina, Emma-Riikka voisi toimia tai Emmasta voisi pidentää Emmiina. Tai sitten Lotan kanssa joku muu nimi.

Mun siskoni tyttö on Emma-Lotta ja sukunimi aivan tavallinen. Hänen lemppareita ovat, Emma, Empsu, Ellu ja kaikki muut hellittelynimet mitä kuvitella saattaa murusta kultsuun jne. Ei ole ollut hankala, ei edes puistossa perään huutaessa. Nätti nimi minusta ja kolmantena nimenä heillä on Henriikka. Eli Emma-Lotta Henriikka. Sopiihan se Elinakin sinne. Myös Alisa kävis kolmanneksi. Melkein naapurissa on Emma-Liisa, joten ei ne kaksiosaiset mitään hankalia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
emmaksihan se siitä vain menee. ei noin lyhyestä nimestä saa monia lempinimiä väännettyä. kaksiosainen nimi on kiva, mutta tiedoksi sulle että on melkein sama onko sitä viivaa vai ei. emma on käytännössä sitten se etunimi ja Lotta toinen nimi vaikka välissä olisi viiva. mun veljellä kans kaksiosainen nimi ja ihan pelkällä ekalla nimellä häntä ihan kaikki aina kutsuvat.

Minusta se on kyllä kiinni lähinnä siitä, että mitä nimeä vanhemmat itse käyttää. Jos tahtoo sanoa Emma-Lotta niin lapsi on silloin Emma-Lotta mutta jos vanhemmat alkaa puhua Emmasta niin muutkin puhuu Emmasta.

Kun minut on kastettu niin isovanhemmat ihmetteli, että miksi piti antaa niin pitkä nimi ja että aina tulee olemaan lempinimi ja sanotaan jotain lyhyempää muotoa, mutta kumpikaan ei ole toteutunut. Edes lempinimeä ei ole ollut mulla koskaan.

Voi miksi lapselle on niin vaikeaa antaa nimi ja mun vielä tulee mietittyä vielä niin paljon, että mitä muut ajattelee, vaikka pääasia on että ite tykkää. Emma- riina olis kans ihan kiva, mutta mun mielestä ehkä vähän lässy.

Meillä tytön nimi on Emma-Lotta Julia ja alusta asti on kutsuttu Emma-Lotaksi. Jotku sukulaiset on yrittänyt välillä kutsua Emmaksi, mutta alusta asti on tehty selväksi, että ei oltais laitettu väliviivaa, jos oltais tytöstä Emma haluttu. Sama juttu harrastuksissa, jos esim. valmentaja on meinannu nimeä lyhentää. Emma-Lotta ei myöskään vastaa, eikä tajua, että hänelle puhutaan, jos joku Emmaksi kutsuu. On kuiten aivan eri tyyppinen nimi. Perhepiirissä lempinimenä on Emmukka, Emmuli, piika jne. Kaverit kutsuvat Empuksi. Päivääkään en ole nimen valintaa katunut. Sillon yhdistelmä oli tosi harvinainen, kun sen annoin eli 11 v sitten. Nyt näyttää muutkin hoksanneet :)

HMM ai että emma-lotta olisi vaikea ja alettaisiin kutsua emmaksi yms,no minä olen nyt 15 ja aina puhuttu emma-lotaksi lempinimiä ei erityisemmin oo.Joskus kysytään et puhutellaanko mua emmaks,lotaks vai koko nimellä. mutta eipä oo tullut minkäänlaisia ongelmia nimen kanssa, että te ''vierailiaat'' voitta heittää kaivoon nuo vaikeudet nimen suhteen....

Yhteistyössä