mitä mieltä nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja En ikinä:
Eb n ikinä antaisi lapselle nimeksi Nemo, siis jo ajatuksena kauhea. Miten kukaan haluaa olla nimeltään "Nimetön"? Suomennoshan latinasta on juurikin näin.
Kiva sitä sitten selitellä, että äiti ei halunnut nimeä antaa, niin musta tuli Nemo. .. Mielummin vaikka Juice!

sini-moppi, viola-joku margariini, aino,reino-aamutossut. jos noin ajattelis jokaselle nimelle on joku "muukin merkitys"

NOissa on ollut ensin nimi ja sitten tuote, Nemossa taas sana on iänkaikkisen vanha.
Kauheeta mielikuvituksen puutetta, jos antaa lapsen nimeksi NImetön. Sillä tarkoituksella se tunnetaan ihan kaikkialla maailmassa...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Eb n ikinä antaisi lapselle nimeksi Nemo, siis jo ajatuksena kauhea. Miten kukaan haluaa olla nimeltään "Nimetön"? Suomennoshan latinasta on juurikin näin.
Kiva sitä sitten selitellä, että äiti ei halunnut nimeä antaa, niin musta tuli Nemo. .. Mielummin vaikka Juice!

sini-moppi, viola-joku margariini, aino,reino-aamutossut. jos noin ajattelis jokaselle nimelle on joku "muukin merkitys"

NOissa on ollut ensin nimi ja sitten tuote, Nemossa taas sana on iänkaikkisen vanha.
Kauheeta mielikuvituksen puutetta, jos antaa lapsen nimeksi NImetön. Sillä tarkoituksella se tunnetaan ihan kaikkialla maailmassa...

jos lähdetään pilkku viilaan. oliko aamu ensin aamu vai nimi? sisko? yms

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

jos lähdetään pilkku viilaan. oliko aamu ensin aamu vai nimi? sisko? yms

Hiukan eri juttu noi luontonimetkin, hei... Monet jotain tarkoittavat nimet on kauniita, mutta jos nimen merkitys on kamala/pervo/rivo/loukkava, vaikka sana itse olisi nätti, niin nimenä se ei saisi mennä läpi.

Yhteistyössä